Helyreállítja a bélflórát és csökkenti a gyulladást: mikrobiom-diéta mintaétrenddel
Így hozd rendbe az emésztőrendszered a mikrobiom-diéta segítségével.

GettyImages-1063752208
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az emberi gyomorban számtalan mikroba él együtt, ezen mikroorganizmusok összességét nevezik bélflórának, amelyek a mikrobiom nagy részét alkotják. Befolyással vannak a belek és az emésztőrendszer egészségére, és biztosítják a test védelmét olyan módon, hogy egyrészt fontos anyagokat állítanak elő, másrészt pedig megakadályozzák betegséget okozó mikrobák megtapadását.

A bélflóra egyensúlyának felbomlása emésztési és felszívódási zavarokat okoz, ami a fogyókúrával is összefüggésbe hozható, így különösen fontos megőrizni egyensúlyát. Erre a jó a mikrobiom-diéta, amely gyulladáscsökkentő hatásával hozzájárul a bélflóra helyreállításához, ezáltal csökkentve a túlsúly kialakulásának esélyét. 

Hogyan működik a mikrobiom-diéta?

A mikrobiom-diéta nagy hangsúlyt fektet a jó minőségű, természetes élelmiszerek fogyasztására a szintetikus, sok adalékanyagot tartalmazó ételekkel szemben. Az ipari termeléssel előállított zöldségek, gyümölcsök és állati termékek fogyasztását sem támogatja az étrend. Ezalatt szabadtartású, antibiotikummal nem kezelt állatok húsát, nem vegyszerezett zöldségeket és gyümölcsöket értünk. A diétát 2015-ben Raphael Kellman orvos fejlesztette ki, és három szakaszból áll.

GettyImages-502662471

Első szakasz

Az első szakasz 21 napig tart, és megköveteli bizonyos élelmiszer-típusok kiiktatását.

Az első szakaszban tilos gluténtartamú élelmiszereket, hüvelyeseket, tojást, tejtermékeket, olajban sült ételeket, hozzáadott, mesterséges adalékanyagokkal ellátott ételeket és italokat, magas keményítőtartalmú ételeket fogyasztani. 

Helyettük előnyt élveznek a friss alapanyagokból készült táplálékok, mint például az édesburgonya, fokhagyma, sárgarépa, retek, káposzta, avokádó, paradicsom, de az erjesztett ételek is ide tartoznak, ilyen például a kefir vagy a joghurt. A diéta előnyben részesíti a prebiotikus ételek fogyasztását is, mint például a dió, zabfélék vagy hagymafélék, amelyek elősegítik a hasznos baktériumok elszaporodását az emésztőrendszerben.

A cikk az ajánló után folytatódik

Mentesen sütni-főzni még soha nem volt ennyire egyszerű!

Mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper, könnyű fogás: a reggelitől a vacsoráig, az uzsidobozfalatoktól a vendégvárásig, vagy éppen egy családi születésnapig, átgondoltan, mentesen, úgy, hogy a klasszikus kedvenceinkről se kelljen lemondani.

Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Második szakasz

A második szakasz 28 napig tart. Ebben a fázisban visszakerülhetnek az étrendbe a tejtermékek, gabonafélék és a tojás csakúgy, mint a magasabb keményítőtartamú zöldségek és gyümölcsök, például a banán vagy a mangó.

Harmadik szakasz

Az utolsó szakasz a szinten tartásról szól, mivel ekkorra már visszaáll a mikrobiom egyensúlya. Kellman arra ösztönzi az embereket, akik mikrobiom-diétát folytatnak, hogy kerüljék el a kalóriák számolgatását, ezáltal jobban tudnak figyelni a testük jelzéseire.

GettyImages-165658956

Háromnapos mintaétrend 

Első nap

  • Reggeli: almából és körtéből készült diós gyümölcssaláta.
  • Tízórai: répacsíkok.
  • Ebéd: tyúkhúsleves zöldségekkel
  • Uzsonna: curry-vel fűszerezett sült karfiol.  
  • Vacsora: grillezett lazac sült kelbimbóval és céklával.

Második nap

  • Reggeli: mandulalisztből készült palacsinta.
  • Tízórai: pár szem dió és szőlő.
  • Ebéd: zöldségsaláta csicseriborsóval és petrezselymes-citromos öntettel.
  • Uzsonna: zellercsíkok avokádókrémmel.
  • Vacsora: cukkinispagetti csirkehúsgombóccal.

Harmadik nap

  • Reggeli: Szőlőből, dióból és köréből készült gyümölcssaláta.
  • Tízórai: ananász.
  • Ebéd: lazac zöldségsalátával.
  • Uzsonna: sárgarépacsíkok humusszal.
  • Vacsora: marhasteak párolt zöldségekkel.

8 szuperzöldség a zsigeri zsír ellen

Felülésekkel semmit nem tehetsz a makacs hasi zsír ellen, néhány szuperegészséges étel viszont segít felvenni a harcot ellene, természetesen a fogyást elősegítő kalóriabevitel mellett. Mutatjuk, mit tegyél a tányérra, hogy megszabadulj a hasi párnácskáktól!

Borító-és ajánlóképek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük