Mennyi kardió edzés kell, hogy beinduljon a fogyás? Ezen a ponton aktiválódik a zsírégetés
Ennél kevesebb edzésnek nem érdemes nekiállni.

nagykep?cikkid=163105&kep=kardio1-lead
Ez is érdekelhet

Igazi szelfi-király a Mate 40 Pro (x)

Szex. Gyilkosság. Hatalom - Megjelent az év legforróbb thrillere! (x)

Olyan versenyeken veszek részt, amik ellen a testem tiltakozik - Interjú Szőnyi Ferenc ultratriatlon-világbajnokkal (x)

Lakberendezési trendek téli átalakításhoz (x)

Plüsshódok a beteg gyerekekért (x)

Hogyan gondozd a kutyádat? Egészség most és mindenkor (x)

Házassági évforduló (x)

„Megpróbálom kihozni ebből a helyzetből is a legjobbat” - interjú Sári Évivel (x)

beauty and style

Vastag a dereka, széles a csípője, de irtó nőiesen öltözködik: nem a plusz kilókat, csak a csinos nőt látjuk »

Méregtelenítő vitaminbomba turmix téli lehangoltság ellen: olyan krémes, hogy megáll benne a kanál »

A Gucci menő időutazása minden elmaradt buliért kárpótol: végre egy vicces reklám »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem mindig egyszerű eldönteni, milyen edzéssel érdemes indítani a fogyást, ám egy biztos, hogy a kardiovaszkuláris - röviden kardió - edzések a legjobb választások közé tartoznak. A kardió tevékenységek során nő a pulzusod, így több kalóriát égetsz, ám nem árt reális elvárásokat támasztani az edzések hatását illetően.

Fizikai felkészültségednek és személyes preferenciáidnak megfelelően választhatsz többféle nehézség közül edzésformát. Az úszás és a szobabiciklizés például a könnyebbek közé tartoznak, míg az intenzív kardióra jó példa a tempós gyaloglás. Ez nagyban meghatározza azt is, mennyi idő kell a mozgásból a látványos eredményhez.

Mennyi edzés kell a zsírégetéshez?

A The American College of Sports Medicine két alapvető ajánlott időtartamot határozott meg a könnyebb és a megterhelőbb edzések számára. Az első javaslat szerint a kisebb igénybevételt jelentő edzésekből hetente ötször 30 perc lenne az ideális, ám nagyobb időtartamra és kevesebb alkalomra ez kissé átvariálható. Ami az intenzív kardiót illeti, már heti három 20 perces edzéssel is elégedett lehetsz. 

Amennyiben nagy - 15 kiló feletti - túlsúlyod van, ez az edzésmennyiség és egy kiegyensúlyozott diéta bőven elegendő ahhoz, hogy rohamtempóban, nagyjából heti egy-két kilót leadva fogyni kezdj. A fogyás ennél kicsivel nehezebb, ha csekély - nagyjából ötkilós - túlsúlyod van, így ha igazán szeretnéd felpörgetni a fogyást, érdemes lehet néhány perccel hosszabb edzéseket vagy több alkalmat beiktatni.

Ha az edzések számát növeled, ne feledkezz meg arról, hogy a testednek pihennie és regenerálódnia is kell, így a heti hét edzés helyett maximum hat nap ajánlott!

Mennyit fogysz a kardiótól? 

A rendszeres kardió szuper kiegészítője a fogyókúrának, hiszen akár az erőnléti, akár a hajlékonyságot, mozgást fejlesztő edzésekhez képest is sokkal több kalóriát éget el. Emellett jól megalapozza az olyan szintén nagyon intenzív sportokat, mint a kosárlabda, a kézilabda vagy a tenisz, melyek ugyancsak falják a kalóriákat.

Éppen ezért meglepően sokat fogyhatsz a kardió edzéseknek köszönhetően. Mindössze tíz perc intenzív futás például nagyjából 150 kalóriát éget, így heti háromszor 20 perc futás 900 kalóriát jelent. Ezzel szemben a biciklizés körülbelül 100 kalóriát fogyaszt, így heti ötször fél óra alatt 1500 kalóriát veszítesz. Ez nagyjából 200-300 gramm fogyást is jelenthet, nem beszélve az ezzel együtt távozó megkötött vízről, amivel együtt akár fél kilóval is többet fogyhatsz hetente a sportolás mellett.

Ne feledkezz meg arról, hogy a kardió ugyan nagyon hatékony, mégsem feltétlenül jó, ha ez az egyetlen mozgásforma, amit végzel, ha az izmaidat is szeretnéd fejleszteni.

Egészítsd ki tíz perc súlyzózással

Így emelgesd a súlyzókat kardió után, és nem széles, gyúródeszka hátad lesz, hanem kontúros, szép tónusú izmaid!

Ezt is szeretjük