Egy zöldség, amiben az összes zsírégető vitamin megvan - Így fogyaszd!
A káposzta magas rost- és vitamintartalmából adódóan kiváló fogyókúrás táplálék.

kaposzta
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Valószínűleg többféle káposztadiétáról hallottál már, melyek közül a legismertebb minden bizonnyal káposztaleves-kúra.

Nem véletlen, hogy ez a zöldség ilyen kedvelt a diétás piacon, hiszen minden megvan benne, ami a sikeres fogyáshoz kell.

Karcsúsító vitaminbomba: káposzta

A káposzta először is rendkívül magas rosttartalommal bír, aminek köszönhetően serkenti az emésztési folyamatokat, valamint segíti a salakanyagok eltávolítását a bélrendszerből. Elegendő folyadékbevitel - legalább napi két-két és fél liter víz - mellett támogatja az anyagcserét és beindítja a fogyást.

Zsírégető C-vitamin

A rosttartalom mellett azonban számos olyan vitaminban is bővelkedik, amelyek szükségesek a sikeres diétához. Magas C-vitamin-tartalmának köszönhetően pozitívan befolyásolja a szervezet zsírégető folyamatait - a C-vitamin ugyanis versenybe száll a szénhidrátokkal, kiszorítja őket a helyükről. Mielőtt a glükóz leadná a szervezetben azokat a hormonjelzéseket, amelyek a zsírépítéshez szükségesek, a C-vitamin már le is blokkolta őket. Erről a folyamatról bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Fogyasztó B-vitaminok

Tartalmazza ezen kívül a B-vitaminok széles tárházát: a B1-től egészen a B6-vitaminig. A B-vitaminok szerepet játszanak - többek között - a fehérjék, a szénhidrátok, valamint a zsírok lebontásában és felszívódásában.

Ásványi anyagok a fogyásért

A káposzta a vitaminokon túl magnéziumban, foszforban és káliumban is gazdag. Utóbbinak köszönhetően megszabadítja a szervezetet a sejtek között felgyülemlett felesleges vízmennyiségtől - csökkentve ezáltal a derekad körfogatát. A magnézium közreműködik a sejtek oxigénellátásában, ezáltal pedig a zsírégetésben is, míg a foszfor a szénhidrátok lebontásában, valamint a zsírok szállításában játszik szerepet.

Mintaétrend

1. nap

Reggeli: egy tál zabkása, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy narancs.
Ebéd: egy adag rakott káposzta csirkehússal.
Uzsonna: egy marék dió.
Vacsora: egy kis tál savanyú káposzta.

2. nap

Reggeli: egy adag gyümölcssaláta - tetszőleges gyümölcsökből.
Tízórai: egy marék sózatlan mandula.
Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell párolt lila káposztával.
Uzsonna: egy kis tál savanyú káposzta.
Vacsora: egy kis adag barna rizs párolt vegyes zöldségekkel.

A rostok szerepe a fogyásban

Kattints az alábbi videóra, és tudd meg, miért van fontos szerepük a rostoknak a fogyásban.

3. nap

Reggeli: egy kis pohár élőflórás joghurt felkockázott almával, egy csésze zöld tea.
Tízórai: egy kivi.
Ebéd: egy nagy adag káposztaleves.
Uzsonna: egy marék sózatlan kesudió.
Vacsora: egy kis tál savanyú káposzta.

Ezt is szeretjük