Ennél rosszabb reggeli aligha létezik, ha fogyni szeretnél
A többség egészségesnek gondolja, mégis árt
Nem csak a testsúlyra veszélyes.

nagykep?cikkid=161356&kep=rossz-reggeli-fb2
Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Arcszérum kávézaccból és avokádómagból? Újrahasznosítás már a szépségápolásban is »

Mellélőtt szettjével a gyönyörű színésznő: mi történt Chloë Moretz stílusérzékével? »

A magyaros csipkével is lehet újat mutatni: elbűvölő esküvői ruhák 2020-ra, magyar tervezőtől »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rohanó reggeleken általában behabzsolsz egy tálka gabonapelyhet tejjel? Ha nem a megfelelőt választod, nagyon mellényúlhatsz, és egészséges reggeli helyett csak rosszat teszel a szervezetednek.

Különösen igaz ez az extrudált, vagyis puffasztott termékekre, az édesített és színezett pelyhekre, amelyek hirtelen megemelik a vércukorszintet, ám hamarosan az visszaesik, így újra megéhezel. Nem ez azonban az egyetlen probléma!

Miért nem jók a gabonapelyhek?

A közhiedelemmel ellentétben nem minden gabonapehely egészséges. Az ízesített - csokis, mézes, kakaós - változatok rengeteg cukrot, ezzel együtt kalóriát és mesterséges anyagot tartalmaznak. A puffasztás pedig egy olyan eljárás, ahol valójában a gabona molekulaszerkezetét módosítják.

Ebben a formában a glikémiás indexe is magasabb, tehát a cukorbetegeknek főleg vigyázni kell vele. A tápanyagtartalom is csökken ezzel a módszerrel, a nem természetes adalékanyag mennyisége viszont nő.

Egészséges alternatívák

Nemcsak teljes kiőrlésű, hanem teljes értékű gabonapelyhet keress a polcokon, amely tartalmazza a gabona korpáját és a magbelsőt. A búzából, rizsből és kukoricából készült pelyhek helyett válaszd inkább a rozsos vagy zabos változatokat, mert azokban jóval több nyomelem, vitamin és rost van. A normál változat mellett inkább a fitnesz szerepeljen többször a tányérodon, mert annak még a zsírtartalma is csökkentett.

Ha az egészségtudatos táplálkozás híve vagy, válaszd a natúr zabpelyhet. Ha nem elég ínycsiklandozó az íze számodra, javítsd fel joghurttal vagy friss gyümölccsel. Ízesítsd olyan természetes édesítővel, mint a méz vagy sztívia. Kevés reszelt étcsoki sem árt benne. Így még mindig jóval kevesebb kalóriát tartalmaz, mint az előre elkészített bolti változatok, tehát beleilleszthető a diétába is.

Te tudatosan reggelizel?

Ha szeretnél odafigyelni arra, hogy minél helyesebben táplálkozz, kerüld el azoknak az ételeknek a fogyasztását, amelyek különösen ellenjavallottak a délelőtt folyamán. Mutatjuk a tiltólistát!

Ezt is szeretjük