Hol tart a ciklusod? Ha itt, 6 kilót fogyhatsz 4 hét alatt
Most jött meg a menzeszed? Ahelyett, hogy morogsz, próbáld ki inkább a következő diétát!

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Gyönyörű esküvői ruhák, amiket a nyüzsgő nagyváros ihletett: a Daalarna modern hercegnőknek tervezett »

Így nem lesz unalmas a fekete és fehér kombinációja: stílusos szetteket mutatunk »

Nem sokat bíznak a képzeletre a 80-as évek legdögösebb ruhafazonjai: Emily Ratajkowski sportot űz a villantásból »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A menstruációs ciklusodtól nem csak a hangulatod és a peteérésed ideje függ. A szervezetedben zajló hormonális változások hatással vannak a súlyodra is.

Az alábbi diétával menstruációs ciklusodnak megfelelően veszíthetsz fölös kilókat. Az alábbiakban megtudhatod, hogyan is működik.

A Vénusz-diéta lényege

A Vénusz-diéta a testedben aktuálisan végbemenő hormonális folyamatokhoz igazodik, ennek megfelelően négy szakaszra osztható. Tízóraira és uzsonnára minden nap fogyassz nyugodtan gyümölcsöt, zöldséget, a főétkezésekhez pedig az alábbiakban adunk mintaétrendet. Érdemes a diéta kezdetét a ciklus elejéhez - vagyis a menstruáció első napjához - időzíteni, így egy hónap alatt heti 1,5 kilótól, vagyis összesen 6 kilótól szabadulhatsz meg.

Első szakasz

Az első szakasznak a menstruáció kezdetével kell egybeesnie, és hét napig tart. Ilyenkor rendkívül fontos, hogy napi legalább 2-2,5 liter folyadékot fogyassz, és pótold a vitaminokat, ásványi anyagokat párolt zöldségekkel, sok-sok gyümölccsel. Fogyassz sok vasat - leveles zöldségek, tojás, máj formájában -, hiszen a tested a vérzéssel ilyenkor sokat veszít a fontos ásványi anyagból. Ilyenkor sokaknak okoz gondolt a hirtelen felbukkanó nassolási vágy. Ha ezzel te sem vagy másként, a sós és az édes rágcsálnivalók helyett válaszd a natúr olajos magvakat, müzlit, magas kakaótartalmú étcsokit.

Reggeli: két tükörtojás teljes kiőrlésű pirítóssal, paprikával.
Ebéd: resztelt máj barna rizzsel, céklasalátával.
Vacsora: ez adag görögsaláta.

Második szakasz

Ez a másodiktól a 11. napig tart. Mivel ilyenkor az ösztrogén- és a progeszteronszinted emelkedőben van - ami fokozza a zsíranyagcserét -, szentelj több időt a mozgásnak. Napi 30 perc kocogást, esetleg jógát, úszást vagy kerékpározást iktass be ilyenkor a napjaidba. Hogy ne csak zsírt veszíts, hanem az izmaid is fejlődjenek, fogyassz a második szakaszban sovány húsokat friss salátával, párolt zöldségekkel.

Reggeli: egy pohár natúr joghurt friss gyümölccsel, pár kanál zabpehellyel.
Ebéd: grillezett csirkemell joghurtos zöldsalátával
Vacsora: lencsefőzelék - önmagával sűrítve.

Harmadik szakasz

A ciklus 12. napjától a 18. napig tart. Ez a peteérés, a hormonszint emelkedésének ideje. A növekvő progeszteronszint ilyenkor nemritkán jár súlygyarapodással. Ügyelj tehát a kalóriákra, és fogyassz rostban gazdag - de nem kifejezetten puffasztó - ételeket.

Reggeli: egy tányér zabkása reszelt almával, olajos magvakkal, fahéjjal.
Ebéd: 15 dkg grillezett tengeri hal párolt zöldséggel.
Vacsora: egy adag gyümölcssaláta.

Negyedik szakasz

A ciklus 18. napjától a menstruáció első napjáig tart a negyedik szakasz. Ilyenkor a csökkenő hormonszint, az alhasi görcsök keseríthetik meg a napjaidat. Hogy ezeken enyhítsd, továbbra is fogyassz sok zöldséget, teljes kiőrlésű gabonaféléket, illetve végezz női tornát, jógát.

Reggeli: egy pohár natúr joghurt lenmaggal, gyümölccsel.
Ebéd: egy adag spenótos, sajtos rakott krumpli.
Vacsora: egy nagy tányér meleg zöldségleves.

Ezt is szeretjük