Felejtsd el a fogyókúrás mentalitást: így működik az intuitív étkezés egyik aranyszabálya a gyakorlatban
Az intuitív étkezés szerint nincs olyan, hogy jó és rossz étel.

eves-1
Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

Újabb hollywoodi színésznő tündökölt magyar tervező kreációjában: címlapra vitte az álomszép ruhát »

Aktiválja a bőr vérkeringését, és felgyorsítja a regenerálódást: a vákuummasszázs nem csak ráncok ellen jó »

Ezek a sneakerek lesznek a tavasz kedvencei: a futurisztikus retró az új divat – Árakkal, lelőhelyekkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A teljes ételcsoportokat elhagyó diéták világában könnyű úgy gondolni az ételre, mint valamire, ami káros. Többek közt ezt a hozzáállást szeretné megszüntetni az intuitív étkezés, melynek egyik fő szabálya is kijelenti, hogy nincs olyan, hogy jó és rossz étel.

Ez persze, nem jelenti azt, hogy nincsenek egészségesebb és kevésbé egészséges választások, pusztán azt, hogy a fogyókúra sorsa nem múlik egyetlen étkezésen. Az viszont még a kutatók szerint is kifejezetten káros, ha valaki ellenségnek tekinti az ételeket, ez ugyanis egy sor táplálkozási zavar alapja lehet.

Nincsenek jó és rossz ételek

Nemrégiben a Tübingeni Egyetem készített egy kutatást, melyben arra kérték az ebédjüket elfogyasztó embereket, hogy három módon gondoljanak az ételre: először úgy, mint ami élvezetet okoz nekik, aztán úgy, mint ami hozzájárul az egészségükhöz, végül úgy, mint ami eltelíti őket a következő étkezésig. Azok az emberek, akik az egészségüket tartották szem előtt, kevesebbet ettek, mint azok, akik az élvezeti értékéért fogyasztották a fogásokat.

eves-2

Ez a kísérlet arra világít rá, hogy nagyban befolyásolja az embereket a porcióválasztásban az, hogy milyen tudatossággal állnak az ételekhez, ez a tudatosság, figyelem pedig lehet pozitív figyelem is. Az intuitív étkezés is arra ösztökéli követőit, hogy forduljanak figyelemmel az ételek felé, és törekedjenek az egészséges választásokra. Csakhogy ők nem tiltanak egyetlen ételt sem kategorikusan.

Az intuitív étkezés szerint a jó és a rossz címkék csak ártanak az énképnek és a mentális egészségnek. Azt eredményezik, hogy az emberek könnyen viszonyulnak kényszeresen a diétához, és egyes ételcsoportokat hajlamosak teljesen kizárni az étrendjükből, ez a rossz szokás pedig később krónikussá válhat, kialakulhat miatta anorexia, bulimia, lavinaevés, vagy enyhébb esetben sérülhet az önértékelés. Ezt igazolja, hogy azok, akik az intuitív étkezés modelljét követik, általában jobb énképről, magasabb önértékelésről számolnak be.

Azt is fontos megjegyezni, hogy a legtöbb diétával szemben, mely a szigorú kalóriamegszorításokra fókuszál, az intuitív étkezést űzők sokkal nagyobb sikerrel tartanak ki hosszan az új életmód mellett. Részint ennek köszönhető, hogy az intuitív étkezést követők kifejezetten jeleskednek a súlytartásban

A cikk az ajánló után folytatódik

Emésztést segítő ételek

Az egészséges emésztés a sikeres fogyókúra egyik alapja, így erre különösen fontos odafigyelni, amikor az ember diétába kezd. Az alábbi ételek segítenek egyensúlyba hozni a bélflórát, és pörgetik az anyagcserét. Próbáld ki őket!

A képek forrása: Getty Images.

Ezt is szeretjük