Edzés nőként: más gyakorlatokra van szükség, mint a férfiaknak?
A férfiak és a nők nem is különböznek annyira.

frérfi-nő-edzés-sport
Ez is érdekelhet

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Fantasztikus Show-val vár A Kicsi Gesztenye Klub november végén a BOK csarnokban! (x)

Mit diktál a téli kabáttrend 2018-ban? A stylist tippjei (x)

Hogyan segíts, ha bedugult a pici orra? Az orröblítés aranyszabályai (x)

10 hely, amiről álmodoznak a magyarok - Idén csupán egy európai város került fel a listára. (x)

beauty and style

Hatékony trükk homlokráncok ellen, ami egy filléredbe sem kerül »

Helyén tartja a sminket, matt hatást ad, és nem szárítja ki a bőrt: sminkfixálót teszteltünk »

A 72 éves Susan Sarandon még mindig irtó dögös – Neki a merész stílus is jól áll »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kérdésre sokan rávágnák, hogy igen, másféle gyakorlatokat kellene végezniük a férfiaknak és a nőknek, de a két nem között az edzés terén egyáltalán nincs olyan nagy különbség.

Azonos izomcsoportokat ugyanis azonos módon kell edzenie mindkét nemnek, nincsen olyan csodamódszer, ami jobban működik a férfiaknál vagy a nőknél.

Férfiak és a nők az edzőteremben

A nők az edzőteremben többnyire szálkásítani szeretnék az izmaikat, de nem akarnak úgy kinézni a végén, mint egy testépítő. A jó hír az, hogy ahhoz szó szerint évtizedek kemény munkájára lenne szükség. Attól, mert komolyan veszed az edzést, és használod a súlyokat, még nem fogsz 30 kiló izmot szedni magadra pár hét alatt, csak a zsírból lesz kevesebb.

Nem a kardió az egyetlen lehetőséged, és nem kell félned a nehéz súlyoktól. Ha a "kis súlyok, sok-ismétlés" ösvényen haladsz, alig fogod növelni az izomtömegedet, és ha nem növeled az izomtömegedet, az nem segít a kalóriaégetésben. Pedig már egy 1999-ben készült tanulmány is bebizonyította, hogy a zsírégetéshez előnyben kell részesíteni az erősítő jellegű mozgásformákat.

A legtöbb edző egyetért abban, hogy a két nemnek pontosan ugyanolyan gyakorlatokra, ugyanolyan rendszerességre és ugyanannyi ismétlésre van szüksége az azonos izomcsoportok erősítéséhez. A nők is emelhetnek súlyt, fekve nyomhatnak, bokszolhatnak, sprintelhetnek, és ez pontosan ugyanolyan hasznos lesz a testüknek. Ugyanígy a férfiaknak is jót tehetnek a klasszikusan "női" gyakorlatok, vagy az olyan lelkileg lecsendesítő mozgásformák, mint a jóga vagy a tai-chi.

Persze nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a nőkön átlagosan 33%-kal kevesebb izom van, de elméleti síkon egy ugyanolyan szintről induló, hasonló izomzatú nő és férfi ugyanolyan edzéssel ugyanolyan vagy nagyon hasonló eredményt érhetne el. 

fitneszmodell
Fotó: Lyashik / Getty Images Hungary

Amiben mégis különböznek

Van viszont pár valóban létező biológiai különbség a két nem között, amit muszáj megemlíteni, ha a sportolási szokásaikat hasonlítjuk össze.

Az egyik legfontosabb a nemi hormonok működése. Az izomtömeg-különbség javáért a tesztoszteron felelős, míg az ösztrogén a nők anyagcseréjében játszik szerepet. Igaz, hogy a nőkön kevesebb az izom, illetve több zsír van, mint a férfiakon, de sokkal harmonikusabban működik az emésztésük.

A nőkön több zsír rakódik le, és különbség van abban is, hogy hova, ugyanis a férfiaknál hajlamos a szervek körül raktározódni, ami megnöveli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, míg a nőkön a többnyire felszíni, és a csípő, valamint a combok környékén összpontosul.

sulyzos edzes otthon
Fotó: GeorgeRudy / Getty Images Hungary

Hogy befolyásolja mindez az edzést?

A rövid válasz az, hogy sehogy. Pontosabban azt nem, hogy hogyan kell edzeni, és milyen gyakorlatokkal.

Egyedül arra van befolyással, hogy a nők a nagyobb zsírtartalékaik miatt lassabban fáradnak el, mint azonos edzettségi szinten lévő férfi partnerük. Míg a férfiak nagyobb energia mozgósítására képesek rövidtávon, ami azt is eredményezi, hogy több tejsav gyűlik fel az izmaikban, és tovább kell pihenniük.

A cikk az ajánló után folytatódik

A teremben tapasztalható különbségek javáért inkább az a felelős, hogy mindkét nem esztétikai alapokra helyezi az edzést, magyarán azt a területet dolgoztatják, amelyiket vonzóvá akarnak tenni. Így tehát a férfiak szívesebben gyúrnak felsőtestre, elsősorban karizomra, míg a nők inkább az alsótestüket edzik, a combot és a feneket.  

D-vitaminnal segíthetsz fogyni a szervezetednek

A D-vitamin bevitele egyes kutatások szerint összefügg az egészséges testsúllyal, így a fogyókúra során különösen fontos odafigyelni rá, hogy ne alakuljon ki hiány.

Ezt is szeretjük