Mindegyik cukor! 7 megnevezés, ami átver az élelmiszercímkéken
Ha fogyni szeretnéd, tartsd észben, hogy a következő megnevezésű összetevők is hizlalnak.

Ez is érdekelhet

Beszállás! Nemsokára indul a Mikulás Expressz, siess, mert lemaradsz! (x)

Családi wellness-pihenés Sümegen: ha egy kicsit másra, többre vágysz (x)

Elkezdődött a 27. CAFe Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál (x)

A tökéletes gyerekszoba titkai - Így még a tanulás is jobban megy majd! (x)

Őszi stílustippek személyre szabva - Hogy idén ősszel Te diktáld a trendet! (x)

beauty and style

Így szedd ki az alapozót az ecsetből: illatos és makulátlan lesz »

Palvin Barbara elkenődött rúzzsal is dögös – Így még nem láthattuk »

3 kényes kérdés, ami felmerül, ha nem először házasodsz – És a válaszok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Cukor: a modern élelmiszeripar íz- és állagjavítója, tartósítószere. Mivel az átlagos vásárló nemigen nézi az élelmiszerek címkéjén látható összetevőket, kevés fogalma van arról, hogy valójában mennyi cukrot visz be a szervezetbe.

Az áruházakban kapható kész-, illetve félkész ételek döntő többsége hozzáadott cukrot tartalmaz, amit érdemes beleszámolni a napi cukorfogyasztásba.

A WHO ajánlása

Az Egészségügyi Világszervezet ajánlása szerint legfeljebb a napi teljes kalóriabevitel 10%-át teheti ki a hozzáadottcukor-fogyasztás. Ez nagyjából 50 grammot, azaz 12 teáskanál cukrot jelent. Egy új kiegészítés szerint azonban ha fogyni szeretnél, érdemes 5%-ban maximalizálnod a napi cukorbevitelt. Erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

Ebbe a mennyiségbe csak az ipari feldolgozás, valamint a főzés, az élelmiszerek otthoni édesítése során használt cukrok számítanak bele. A friss gyümölcsök, zöldségek, illetve tejtermékek cukortartalmát nem kell beleszámolni.

Mindegyik cukor!

Az élelmiszercímkéket böngészve nemcsak a cukor szóra kell felkapnod a fejed, az alábbi elnevezések lényegében egytől egyig hozzáadott cukrot takarnak. Ezeket tehát érdemes figyelembe venni, ha fogyni szeretnél. Ugyancsak hasznos infó, hogy minél előbb szerepel az összetevők listájában a cukor, illetve valamelyik az alábbiak közül, annál nagyobb arányban tartalmazza az adott táplálék.

Glükóz

A szacharóz - vagyis az asztali cukor - 50% glükózból, 50% fruktózból - szőlőcukorból - áll. A glükóz lebontása a sejtekben történik: voltaképpen ez a sejtek legfontosabb üzemanyaga, a test ebből nyeri az energiát. Probléma csak akkor van, ha a szükségesnél többet viszel be.

Fruktóz

A szacharóz másik felét teszi ki a gyümölcscukorként is ismert fruktóz. Sokan gondolják, hogy ez hozzáadott formában is jobb választás, mint a hagyományos cukor, ám mivel szinte teljes egészében a májban bontódik le, túlzásba vitt fogyasztása nagyon megterhelheti a test legfontosabb méregtelenítő szervét. Erről bővebben olvashatsz korábbi cikkünkben.

 

Kukoricaszirup

Különböző élelmiszerekben - például reggelizőpelyhekben, üdítőkben - használják édesítőként. Számítások szerint a magyarok évi 16 kilogrammot fogyasztanak, ami azért probléma, mert a finomított cukoréhoz hasonló veszélyeket rejt magában. Tudj meg többet róla!

 

Méz

A méz jóval egészségesebb, mint a kristálycukor, hiszen körülbelül 18 féle aminosav van benne, emellett baktériumölő hatású, és ásványi anyagokban is bővelkedik. Ha azonban az alakodról van szó, tudnod kell, hogy semmivel nem jobb a sima szacharóznál. Tudj meg többet a méz hatásairól!

És még három

Ezt is szeretjük