Gátolja a hasi elhízást, javítja a bélflórát, csökkenti a koleszterinszintet: 8 étel a sokoldalú csicsókából
A csicsóka sokoldalúan felhasználható gumós zöldség, ami tápanyagainak köszönhetően elősegíti a fogyási folyamatokat.

GettyImages-470967069
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A csicsókára sok helyen hivatkoznak úgy, hogy egykor a szegények krumplija volt, Magyarországon is előszeretettel fogyasztották, mígnem kiszorult a piacról, de zöldségeseknél még most is megtalálható. Tökéletes a krumpli helyettesítőjeként, mert állagában a gumós zöldségre hajaz, íze pedig olyan, mint a karalábénak.

A csicsóka (Helianthus tuberosus) tele van ásványi anyagokkal, vassal, káliummal, magnéziummal, antioxidánsokkal és B1-vitaminnal, ami az izmok és az idegrendszer működését támogatja. Az alacsony glikémiás indexű zöldség fogyasztása nem emeli meg a vércukorszintet sem, és még megannyi jótékony hatása ismert.

A csicsóka fogyókúrás hatásai

A csicsóka legalább ötször annyi rostot tartalmaz, mint a krumpli, amivel segíti az emésztést, és táplálja a bélrendszer jótékony baktériumait. A benne lévő inulinnak köszönhetően hozzájárul a bélflóra egészséges egyensúlyának megőrzéséhez. Ez a vízben oldódó rostféle prebiotikumnak számít, ami elősegíti a zsigeri zsírok csökkenését, ezzel gátolva a hasi elhízást. Egy 2017-es kutatás szerint csökkenti a koleszterin-, azaz vérzsírszintet és a zsírmáj kialakulásának kockázatát. Elfogyasztása után hosszan tartó teltségérzetet okoz, ráadásul 150 grammjában mindössze 110 kalória található, amiből több mint 10% az izmok tápanyagából, fehérjéből áll. A hideg hónapok szuperzöldségének a tányéron a helye, mutatunk pár ötletet a felhasználására.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük