Fogyaszt, szálkásít, és növeli a hajlékonyságot
2013 legújabb edzőtermi őrülete
A CrossFit segít végleg átformálni a testedet.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha időről időre megfordulsz konditeremben, talán nem ismeretlen számodra a CrossFit. Az elnevezés egy Amerikában rendkívül népszerű és hazánkban is egyre több követőre találó edzésformát takar.

Valójában maga a CrossFit nem akkora újdonság, hiszen körkondi néven régóta tartanak hasonló jellegű edzést. Több sportág mozgáskészletéből merít, így például tornából, úszásból, atlétikából, súlyemelésből.

Mi is az a CrossFit?

A mozgásforma lényege, hogy bizonyos ideig dolgozol egy szeren, majd meghatározott időt töltesz a következőn - és így tovább. Egy edzés alkalmával 10-12 szeren is dolgozhatsz - akár három-négy kört megtéve.

Kezdetben 40 másodperc mozgás, majd 20 másodperc pihenés - illetve szercsere - jön, ám a későbbiekben erőnléted fejlődésével ez akár 50-10-re is módosulhat. Amellett, hogy ez a mozgásforma remekül szálkásít, illetve segíti a fogyást, számos más szempontból is előnyös lehet.

Mit fejleszt a CrossFit?

  • Kitartást.
  • Állóképességet.
  • Hajlékonyságot.
  • Egyensúlyérzéket.
  • Mozgáskoordinációt.

Kell is ráhangolódás

Mint sok más sportágat, a CrossFitet sem lehet csak úgy hirtelen felindulásból elkezdeni: mielőtt belevágnál, valószínűleg szükség lesz legalább három egyéni órára egy személyi edzővel. Itt megismered az alapvető gyakorlatokat, melyeket a későbbiekben személyre szabottan - testalkatodnak, alkatodnak megfelelően - végezhetsz.

Így zajlik a CrossFit-edzés

Ha még mindig nem tudod elképzelni, hogyan is működik ez az edzésforma, röviden vázoljuk neked. A bemelegítés után jellemzően súlyzós edzéssel kezdesz, melyet egy tízperces saját testsúllyal végzett gimnasztikai gyakorlatsor követ, zárásként pedig magas intenzitású anyagcsere-kondicionálásra - futásra, kerékpározásra, evezésre, ugrókötelezésre - számíthatsz.

Vannak edzők, akik inkább keverik a súlyemelést és a gimnasztikai elemeket - ezzel felpörgetve az anyagcserét. A súlyemeléses gyakorlatok közé tartoznak többek között a guggolások, az elemelés, a felvétel, a nyomások és a szakítás, de a medicinlabda-gyakorlatok is. Az edzés gimnasztika része többek között súly nélküli guggolásokból, húzódzkodásokból, fekvőtámaszokból, felülésekből és ugrásokból áll össze.

Ezt is szeretjük