Kipucolja a bélrendszert, és segíti a fogyást: hogyan fogyaszd a bulgurt diéta alatt?
Isteni receptek bulgurral.

GettyImages-1149450982
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Dúsabbnak tűnik a ritkás szemöldök, ha így formázod: pár lépés a tökéletes fazonért »

David Bowie 65 éves özvegye ugyanúgy néz ki, mint 30 évvel ezelőtt: Iman elfelejtett öregedni »

Nőiesen egyszerű, finom smink 50 felett: éveket fiatalít viselőjén »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A bulgur egyre nagyobb népszerűségnek örvend a fogyókúrázók körében és az egészséges életmód követői között, hiszen amellett, hogy semleges íze miatt remekül passzol salátákhoz, húsokhoz, segíthet a fogyásban is.

A bulgur – vagy más néven török rizs -  tulajdonképpen különböző méretű tört durumbúza, amelynek magjait hántolják, párolják, kiszárítják, majd durvára törik. Az előfőzés miatt hamar elkészül, így jóformán elég forró vízzel leforrázni. Ennek is kapható barna változata, a nálunk kevésbé ismert bezostye, melyet tarbúzából készítenek, íze pedig sokkal jellegzetesebb, a dióéra hasonlít.

Hogyan segít a bulgur a diéta alatt?

A barna bulgur magas rosttartalommal bír, ami megfelelő folyadékpótlás mellett gondoskodik arról, hogy az anyagcsere és az emésztés megfelelően működjön, és kalóriaszegényebb, mint a quinoa. Teljes kiőrlésű gabona lévén sokáig laktat és eltelít, így nincs szükség a nassolásra.

A bulgur E- és B-vitaminokban gazdag, amelyek támogatják a szénhidrát-, zsír- és fehérjeszintézist, valamint tartalmaz magnéziumot, vasat, káliumot, folsavat, amelyek a szervezet helyet működésében játszanak fontos szerepet.

Ha már unod a krumplit és a rizst, érdemes a köretet egy sokkal egészségesebb variációra cserélni, amit különböző finomságokkal spékelhetsz meg. Mutatjuk a recepteket!

Borító-és ajánlókép: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük