Milyen sporttól lesz balerinalábad? A barre kőkemény mozgás, mégis nőies
A táncot, a pilatest és a jógát egyesíti.

barre nyujtas
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nem sokat bíznak a képzeletre a 80-as évek legdögösebb ruhafazonjai: Emily Ratajkowski sportot űz a villantásból »

Nem változtatott szabálytalan mosolyán, és milyen jól tette: a 36 éves modell pont így dögös »

Kim Kardashian visszarángatná a múltból a plüssmelegítőt: szívesen felednénk ezt a trendet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A fogyókúra és az életmódváltás akkor fog a legjobban menni, ha nemcsak étrendet változtatsz, de mozogsz is mellé legalább egy keveset. Szuper választás ehhez például a barre, ami egy nagyon nőies, mégis intenzíven erősítő mozgásforma.

Ha szeretnél feszes, formás lábakat és gömbölyű popsit, miközben még a testtartásod is fejlődik, akkor érdemes a barre felé kacsingatnod. Elmondjuk, mit tud ez a különleges mozgásforma, és hogyan kezdhetsz bele!

Mi az a barre, és miért jó?

A barre főleg külföldön nagyon divatos, ám már itthon is egyre népszerűbb. A különleges, nőies mozgást fókuszba helyező órák során számos olyan gyakorlattal találkozhatsz, melynek alapjait a balett-táncosok, a jógamesterek vagy éppen pilatesoktatók alkották meg. 

barre edzes

A mozgás úgynevezett izometrikus erősítésfajta, egy adott izomcsoportot kell megfeszíteni, miközben a test meghatározott tartásban van. Ezt magas ismétlésszámú, apróbb mozdulatokkal kombinálják. Az izmok azonban nemcsak a saját súly emelgetésétől fejlődnek, hiszen sok oktató javasol kicsi kézi súlyzókat az intenzitás emelésére. 

A barre edzés sikerét annak köszönheti, hogy látványos eredményt hoz, és annak ellenére relaxáló hatású, hogy kemény munkát igényel. A legnagyobb hatást az izomtónus és a testtartás javításával éri el, de közben a hajlékonyság is az ízületeket kímélő módon fejlődik. Ráadásul gyorsan leolvad néhány kiló is és egyensúlyozó képességet is fejleszti. 

A cikk az ajánló után folytatódik

Milyen egy edzés?

Egy tipikus barre-edzés során a bemelegítést követően különböző gyakorlatokkal megdolgoztatják a felsőtestet, a tricepszet, a bicepszet, a hát és a mell izmait, majd következnek a korlát melletti balett-gyakorlatok, melyek a combot erősítik. A mélyizmok az egész edzés alatt dolgoznak, de az erre koncentráló gyakorlatok az edzés végén is megjelennek. Végül pedig nyújtások vezetik le a programot és javítják a flexibilitást. Általában ez 60 percet vesz igénybe.

Az órára póló, szűk nadrág vagy leggings és sportmelltartó viselése ajánlott, cipő azonban nem kell. A legtöbben zokniban vagy mezítláb, néhányan speciális lábbelikkel vesznek részt az órákon, több gyakorlathoz szükség lehet polifomra.

Budapesten edzéseket például a barre-ral komolyan foglalkozó Body Factory termében az UP Pilates Studio-nál találsz. 

Formáld a vádlidat

Ha formás, karcsú vádlit szeretnél, akkor ne csak fogyókúrázz, de mozogj is mellé. Ezekkel a gyakorlatokkal feszesebbé, izmosabbá teheted a vádlidat.

Ezt is szeretjük