A leggyorsabban fogyasztó zöldségek
Bármennyit ehetsz belőlük
Ha a lehető leggyorsabb fogyókúrás módszert keresed, egyél minél több zsírégető zöldséget! Ezek a legjobbak.

Ez is érdekelhet

Üde illatokkal a kánikula ellen (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

UB40 a VeszprémFesten! (x)

Csodaszer helyett tudomány: így maradhat 60 felett is rugalmas az arcbőr (x)

Konzervzöldség a konyhatitok nyitja? (x)

beauty and style

Ultrafinom nyári smink 50 felett: halványítja a mimikai ráncokat, mégsem túlzás »

Ez a szezon legnőiesebb rövidnadrágfazonja: karcsúsítja a derekat, és centiket lecsal a csípőből »

Éveket letagadhat a 45-ből: Kate Moss új frizurája telitalálat »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A zöldségek minden olyan létfontosságú anyagot tartalmaznak, melyre szükséged van a fogyáshoz és egészséged megőrzéséhez. Amilyen gyakran csak lehet, egyél belőlük nagy adagokat, a zöldségekben ugyanis alig található kalória, ellenben rengeteg olyan vitamint és ásványi anyagot magukban foglalnak, mely nélkülözhetetlen a zsírégetéshez. Látványos változást érhetsz el, ha naponta háromszor fogyasztasz a következő öt zöldség valamelyikéből.

Brokkoli

A brokkoli a rákmegelőző táplálékok legjobbjai közé tartozik, a sötétzöld növénynek ugyanis a külső része tele van antioxidánsokkal, melyek lekötik a sejtkárosító szabadgyököket. A keresztesvirágzatúak családjához tartozik, így indolét és glükozinolátot kínál, melyek erősítik az immunrendszert.

Tanulmányok kimutatták, hogy ezek a hatóanyagok képesek helyreállítani a sejtkárosodásokat is. B-vitamin-tartalma erősíti az idegeket, emellett pedig a benne lévő sok C-vitamin és kalcium valódi zsírégetővé teszi ezt a könnyen emészthető zöldséget. A brokkoli családjából származik a karfiol és a kelbimbó is, így ezekkel is nyugodtan helyettesítheted.

Chili paprika

A chili paprika fogyasztása során fellépő heves csípős érzés a nyelven keresztül üzenetet küld az agyba, mely endorfint bocsát ki. Az endorfin ezzel csillapítja a csípő fájdalmat, és még jókedvre is hangol.

A jókedv újra agilissá tesz, és karcsúsít, ezenkívül a csípősség befűti a zsírsejteket, tehát fokozza anyagcserédet. Ha asztmás panaszokkal küzdesz, a chili és az egyéb pikáns fűszerek átmenetileg javíthatják légzésedet. A fogyás érdekében fűszerezd ételeidet minél gyakrabban chilivel.

Hüvelyesek

A hüvelyesek rengeteg rostanyagot és növényi fehérjét tartalmaznak, így előkelő helyen állnak a zsírégetők toplistáján. Ásványi anyagaik és a bennük lévő vitaminok hatásosan hozzájárulnak a zsírégetéshez. Ezek az anyagok úgy hatnak, mint az inzulin: csökkentik a vércukorszintet, és segítenek a zsírlebontásban. Egyél gyakran zöldbabot, fehérbabot, lencsét, zöldborsót és csicseriborsót.

Paradicsom

A piros paradicsom az utóbbi időben likopintartalma miatt rákellenes szerként vált ismertté, de szív- és vesegyógyszerként, köszvény- és reumaellenes szerként is alkalmazható. A paradicsom ezenkívül valódi zsírégető, hiszen rendkívül kalóriaszegény és káliumtartalma miatt remek vízhajtó.

Gazdag még kalciumban, vasban, cinkben. Növényi hatóanyagai pedig serkentik az emésztést, és tisztítják a beleket. Reggel egy szelet paradicsomos kenyér felélénkít, véd a stressz ellen, és optimista hangulatot biztosít egész napra.

Káposzta

Minden káposztaféle tartalmaz némi fehérjét, kevés szénhidrátot, és szinte alig hordoz kalóriát. A káposzta A-vitamin-tartalma védi a bőrt, B-vitamin-tartalma kipárnázza az idegeket, a nagy adag C-vitamin pedig karcsúvá teszi a csípőt. Ebben segít a magnézium, a kalcium, a vas és a jód is.

Magas káliumtartalma ezen felül még méregtelenít is. A mustárolajok és a színezőanyagok antibiotikumként hatnak, védenek a rák ellen, és csökkentik a koleszterinszintet. Váltogasd étrendedben bátran a fehérkáposztát, a vöröskáposztát, a kelkáposztát, a kínai kelt, a zöldkáposztát, a karalábét, ugyanis mindenfajta káposzta tele van karcsúsító vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Cikkünk Marion Grillparzer Zsírégetés című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük