Hány kiló vagy? Ennyi vízre van szükséged testsúlyod szerint egy nap
A két, két és fél liter csak iránymutatás, testsúlyod is számít.

Ez is érdekelhet

Most bárki segíthet a rászorulóknak - Augusztus végéig tart az élelmiszer-gyűjtő akció (x)

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

beauty and style

Csodás ruhák, ha egyszerűbb polgári szertartást terveztek: mutatjuk a legjobb inspirációkat »

Előnytelen, durva sminkbakik, amiket véletlenül se kövess el: rémesen lerontják a megjelenést »

Kate Winslet karcsúsító öltözködési trükkjei: ez a titka a 44 éves színésznő tökéletes homokóra alkatának »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem véletlen, hogy testünk jelentősebb százalékát víz teszi ki, az ugyanis valamennyi élő szervezet legfőbb alkotórésze, mely valamennyi szövetben megtalálható, és a szervezetünkben zajló összes biokémiai folyamatban szerepet játszik.

Minden sejted szomjazik tehát a vízre, így, ha dehidratált vagy, az nemcsak bőrödet vagy éppen szádat teszi szárazzá, de emésztőrendszered és anyagcseréd sem működik majd megfelelően, fizikailag és szellemileg is fáradékonyabbnak érzed majd magad, hosszú távon pedig akár krónikus betegségek kialakulásával is számolnod kell.

Bár nem mindenki tartja be, sokan tisztában vannak azzal, hogy a napi ideális folyadékbevitel kapcsán a két, két és fél liter víz az irányadó, ezt azonban számos tényező befolyásolhatja.

Ilyen például az izzadás és a fizikai igénybevétel mértéke, bizonyos betegségek megléte, vagy épp az életkor, nem utolsósorban pedig a testsúly, hiszen logikusnak tűnhet, hogy egy 50 és egy 100 kilós embernek nem feltétlenül ugyanakkora a vízszükséglete.

Így számolhatod ki, mennyit vizet igyál egy nap

Létezik egy számítási módszer, melynek alapján könnyedén kikalkulálhatod, testsúlyod alapján mennyi folyadékra van szükséged egy nap, ez pedig, ahogy arról a Magyarországi Crohn-Colitises Betegek közhasznú egyesületének évente megjelenő kiadványa is beszámol, a 4-2-1 szabály alkalmazása.

A testtömeged első 10 kilogrammjára kilogrammonként és óránként 4 millilitert kell számolnod, a második 10 kilogrammra 2 millilitert, ezen felül pedig kilogrammonként 1 millilitert. Ha például 60 kiló vagy, akkor 40+20+40 milliliter folyadékra, vagyis 100 milliliterre van szükséged óránként. Ez azt jelenti, hogy egy nap, 24 óra alatt 2,4 liter folyadékot kell bevinned szervezetedbe, amit jelentős részben igyekezz italok formájában megoldani.

Ezt is szeretjük