Így csökkentsd a vérnyomásodat gyógyszer nélkül: szinte biztos, hogy működni fog
Az összefüggést és a sikerességet tanulmányok bizonyították.

súlycsökkenés
Ez is érdekelhet

Oda a kontroll, oda az önbizalom: mi állhat a gyakori vizelési inger mögött? (x)

Fontos ügy mellé állt a Tesco: Nézd meg, kik a támogatott szervezetek! (x)

Egy kattintás, és kész a bevásárlás: csak 1 forint a kiszállítás (x)

beauty and style

A ’80-as évek ikonikus fülbevalója visszatér: neked is volt ilyen? »

Ősi bőrszépítő összetevők: ezeket használták régen a nők, és ma is beválnak »

Brigitte Bardot 84 évesen is dögös szexszimbólum: stílusa halhatatlan marad »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A súlytöbblet erősen befolyásolja a vérnyomást, valamint a koleszterinszintet. Dr. Sztancsik Ilona, a Kardioközpont kardiológusa, aneszteziológus, intenzív terapeuta, sportorvos szerint az elhízás önmagában is növeli az értékeket.

Jó hír azonban, hogy a többlet csökkentésével a vérnyomás és koleszterinszint is csökkenthető. A magas vérnyomás csökkentése akkor a leghatékonyabb, ha a szakemberek figyelembe veszik a páciens testtömegindexét, derült ki a State University of New York's Downstate Medical Center tanulmányából.

A vérnyomás csökkentése a testtömegindextől is függ

Kutatások bizonyítják, hogy túlsúly esetén a testsúlycsökkentés, a sóbevitel mérséklése és a fizikai aktivitás fokozása jelentős vérnyomáscsökkenést eredményez. Az alkoholfogyasztás mérséklése és a dohányzás elhagyása is kedvező hatással van a vérnyomásra. 

Hasznos a DASH-diéta, amelynek lényege a naponta négyszeri gyümölcs-, zöldség-, két-három alkalommal soványtejtermék-, valamint rendszeres hal- és fehérhús-fogyasztás. A testsúlycsökkentés a leghatékonyabb. 10 kilogramm fogyás a szisztolés vérnyomásértéket 5-15 Hgmm-rel mérsékli. Ugyanennyi fogyás esetén ráadásul csökken a magas koleszterinszint, enyhülnek az anyagcsere-problémák és ízületi panaszok, növekszik az energiaszint. 

Az egészséges életmód alapköve az egészségtelen ételek és italok kiküszöbölése. Ezeket kerüld el!

A fogyás első feltétele a jó táplálkozás

A BMI mérése, a táplálkozási, mozgási szokások felmérése kiindulási alapot adhat a hatékony életmódváltáshoz. Az alapanyagcsere meghatározása után láthatóvá válik, hogy  mennyivel több az energiabevitele egy súlyproblémákkal küzdőnek, mint amennyire szüksége lenne. A személyre szabott étkezési szokások kialakításában leghatékonyabban egy dietetikus tud segíteni. Így elkerülhető a jojó-effektus, a vitaminhiány, anyagcserezavar kialakulása.

A fogyás sikere a mozgáson is múlik

Hetente összesen 150 perc közepes intenzitású testmozgás lenne szükséges, melyet legjobb kiegészíteni heti két alkalommal izomerősítő edzéssel. Az egyénre szabott mozgásprogram és pulzuskontrollált edzések meghatározásában a szakorvosi eredmény figyelembevétele mellett mozgásterapeuta, gyógytornász segíthet.

Jelentős túlsúly esetén érdemes dinamikus testmozgással kezdeni, majd jöhet a statikai mozgás, vagyis az erősítés. A mozgás után beindulnak az anyagcsere-folyamatok, edződik a szív- és érrendszer, és megindul a fogyás.

A lelki támogatás is szükséges

A harmadik pillér a mentális egészség. A helytelen táplálkozás, a sport mellőzése és a stressz nagy százalékban hozzájárul a testsúly emelkedéséhez, a rossz hangulathoz és a különböző betegségek kialakulásához. Ha valaki nem képes megküzdeni egyedül azzal, hogy az egészséges és hosszú élet érdekében már ma el kell kezdenie tudatosan táplálkozni, mozogni, pihenni, akkor érdemes mentálhigiénikus szakembert felkeresnie, aki segít az indulásban.

Ezt is szeretjük