Rák, csontritkulás, allergia
Fenyegető városi betegségek
Sok munka, kevés mozgás? Nagy árat fizethetsz érte. Változtass időben, hogy elkerüld a bajt!

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Miért imádjuk a karácsonyi pulcsikat? (x) »

7 karácsonyi bőrápoló csomag, amiből érződik a gondoskodás – Nem ciki, ha a fa alá kerülnek »

Lórúgás az anyagcserének: frissítő mentaturmix ínyenceknek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A modern világ erőszakosan felpörgetett életritmusával a szervezet nehezen tudja tartani a lépést. A legkárosabb a gyakran előforduló túlhajszolt életmód, amikor nappal az irodában ülsz, utána viszont hajnalig pörögsz a társasággal.

Szervezetednek szüksége van egy állandó bioritmusra, ami a rendszeres táplálkozás mellett rendszeres alvást is jelent. A városi életmóddal járó fokozott stressz feldolgozásában különösen fontos szerepet játszik az esti pihenés, ne próbálj tehát minden feszültséget bulival ledolgozni! Ha nem figyelsz oda tested jeleire, előbb-utóbb téged is könnyen utolérhet a civilizációs betegségek valamelyike.

A test betegségei

Tested első vészjelzése az allergia. A bőr bántalmai jelezhetnek belső, szervi problémákat is, de többnyire ezek később kezdődnek, ha nem kezeled idejében a bajt. Szervezeted immunrendszere a városi életmódnak köszönhetően kevésbé ellenálló, mintha falun élnél. A rengeteg szmog, a stressz csökkenti a környezeti ártalmakkal, fertőzésekkel szembeni állóképességet, de akármilyen furcsa, a kifinomult higiéniás körülmények is gyengítik immunrendszered. A túlzott tisztaság olyan szervezetednek, mint amikor a hosszú ülésben elmacskásodnak a lábaid, és legszívesebben meg sem mozdítanád őket.

Belső ellenálló-képességed is elkényelmesedhet a nagy tisztaságnak köszönhetően, úgyhogy ne hidd, hogy mindenre megoldás, ha patikai körülményeket teremtesz otthonodban: a kinti levegő kórokozói annál könnyebben megtámadnak. Ez az eredője korunk egyik legelterjedtebb női betegségének, a hüvelygombának is, de a „divatos” candida is a gyenge immunrendszerre vezethető vissza.

Vannak azonban súlyosabb problémák is. Ezek általában a rendszertelen, rossz étkezéssel párosuló állandó stressznek köszönhetően alakulnak ki. Hagyományosan elég zsíros konyhánk van, ami egyáltalán nem egészséges, főleg, ha mellette ülőmunkát végzel egész nap, és este jön a mindent bepótoló hatalmas vacsora.

A nem megfelelő életvitel, és a rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban szegény étrendnek olyan súlyos következményei is lehetnek, mint a vastagbélrák. Azonban ennek köszönhető a magas vérnyomás, az érrendszeri betegségek, a csontritkulás, valamint a cukorbetegség és a kóros elhízás gyakorisága is. Fontos tudnod, hogy ezek a káros hatások már csecsemőkorban is érvényesülnek, tehát terhesség alatt különösen ügyelj megfelelő mennyiségű és minőségű táplálék bevitelére.

A lélek betegségei

A pörgő városi élet azonban nem csak testi bajokkal ajándékoz meg. Ugyanannyira kell figyelned arra is, aminek nincsenek látható jelei: a lelki problémákra. Az erőltetett munkamenetből és a felgyorsult életritmusból fakadó rengeteg stresszt nem mindig tudja feldolgozni szervezeted.

Ilyenkor kóros tünetek léphetnek fel, mint a szorongás és az alvászavar, ami változatlan életmód mellett pánikbetegség és depresszió kialakulásához vezethet.
Fontos tehát, hogy a nyugalom óráit tudatosan is megteremtsd magad körül: elalvás előtt már órákkal ne végezz semmi munkát, de cserébe ne huppanj le a tv elé egy zacskó chipsszel. Inkább vegyél nyugtató fürdőt, szellőztess ki a hálóban, majd lefekvés előtt igyál egy bögre meleg tejet vagy kakaót.

Tipp: egy hosszú, stresszes nap után vegyél illóolajos fürdőt, a nyugtató olajok stresszoldó hatásuk mellett ellazítják az idegrendszert, és könnyebben alszol. Használj kamilla- vagy levendulaolajat stressz esetén, szantálfa vagy rózsa illatába pedig akkor burkold magad, ha szorongós típus vagy.

A súlyosabb problémákkal azonban mindenképpen fordulj orvoshoz, az állandósuló depresszión és a pánikbetegségen csak szakember segítségével teheted túl magad.

Megelőzés

Válaszd inkább a megelőzést, mielőtt a betegségek kerekednének felül rajtad! Egészséged csupán három tényezőtől függ: a helyes étrendtől, a megfelelő mennyiségű mozgástól és a stresszmentes életmódtól.
Nem véletlenül dúl a bio-láz, már annyi méreganyagot is bőven elég szervezetedbe juttatni, amit a nem megfelelően kezelt zöldségekkel megeszel. Igyekezz tehát ellenőrzött ételeket venni, és mindenképpen főzőcskézz! A gyorséttermi kaja egyszerű, de egyáltalán nem nagyszerű, romboló koleszterinbombának azonban tökéletes.

Vásárolj be inkább zöldségeket, halat, és süss otthon valami finomat. Arra is ügyelj, hogy megfelelő mennyiségű telítetlen zsírsavat juttass a szervezetedbe, ez ugyanis elengedhetetlen az egészséghez. Az Omega-3 zsírsav segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségeket, de a szervezet ellenálló-képességét is növeli a gombás fertőzések ellen, úgyhogy egyél rengeteg halat.

Mindezt azonban lehetőleg ne este tedd, mert az esti étkezés terheli meg legjobban szervezeted, ugyanis ekkor már nincs ideje feldolgozni a táplálékot. Természetesen ez a legjobb módszer a hízásra is, úgyhogy inkább ebédidőben egyél kiadósan.
Utána pedig menj mozogni, naponta csupán fél óra edzésre van szüksége szervezetednek az egészség megőrzéséhez, ennyi időd igazán lehet. Annál is inkább, mert a napi torna a szellemi megterhelést ellensúlyozva a stresszt is oldja, így nyugodtabb estéd, szorongásmentesebb életed lehet.

Az önmagában is éppen eléggé káros városi szmog mellé pedig lehetőleg ne keverj még olyan romboló hatású dolgokat is, mint a cigi, illetve a túlzott alkoholfogyasztás.

OLVASD EL EZT IS!

no kosztum
  • emésztőrendszeri betegség
  • munkahelyi ártalmak

Folyamatos időhiány? - 3 betegség, ami 10 éven belül utolér

laptop no
  • cukorbetegség
  • magas vérnyomás

Ülőmunkát végzel?

laptop
  • tünetek és betegségek
  • munkahelyi ártalmak

Ujjzsibbadás, gyengeség, csuklófájdalom

Ezt is szeretjük