Friss tanulmány! Így hosszabbítsd meg az életedet 2 évvel
Egyszerű módszerrel
Ha kevesebbet ülsz munkaidő után, hosszabb életre számíthatsz.

Ez is érdekelhet

Szemüveg helyett ma már a sasszeműség a menő (x)

Inkontinencia és hüvelyszárazság - Mutatunk egy fájdalommentes és azonnali megoldást (x)

Daganatos betegek életét menti meg világszerte az őssejtterápia - Ezen betegségek gyógyításában lehet sikeres még (x)

Ezen a filmen sírt a cannes-i filmfesztivál közönsége - Egy fél mozijegy áráért megnézheted (x)

beauty and style

Egy apró trükk, hogy még csinosabb legyen a bokavillantó nadrág: ilyen cipőkkel viseld »

Rúzs is készült a szezon legnépszerűbb sminktrendjéhez: ombre ajkak egyszerűen »

Simán elhinnéd, hogy ő Meghan Markle: ennyit tesz a smink ereje »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár tudod, hogy az ülőmunka számos egészségügyi kockázattal jár, talán te sem teszel eleget annak érdekében, hogy megpróbáld valamelyest kompenzálni ezt munka utáni testmozgással.

Amerikai kutatók szerint egészen egyszerű lenne egy-két évvel tovább élni, ha nem a tévé előtt töltenéd a szabadidődet.

Így hosszabbítsd meg az életedet két évvel

Egy nemrégiben elkészült tanulmány szerint az amerikai felnőttek átlagosan napi 7,7 órát töltenek fizikai aktivitás nélkül. Az állandó ülés hatására pedig nemcsak a feneked lesz egyre terjedelmesebb, de számolnod kell a hát- derékfájdalom kellemetlenségével, a vérkeringés és az anyagcsere lelassulásával, az aranyér kialakulásával - a sort pedig hosszasan lehetne folytatni

Néhány ötlet az aktívabb munkaidőhöz

  • Ha teheted, ne rendeld az ebédet, hanem ugorj le érte ebédidőben.
  • Néhány megbeszélést bizonyára sétálva vagy az udvaron álldogálva is meg lehetne tartani.
  • Ha munkatársaddal szeretnél megbeszélni valamit, e-mail helyett válaszd a személyes kontaktust.
  • Óránként egyszer kelj fel az íróasztaltól, és öt-tíz percet sétálgass, nyújtsd meg a hátad, a derekad.

Hátfájás ellen

Ha rendszeresen fáj a hátad az egész napi ülőmunkától, néhány hátizom-erősítő gyakorlat sokat segíthet.

Az ülőmunka egészségügyi kockázatai

Korábbi tanulmányok már összefüggést találtak a hosszas ülés, televíziózás, illetve a cukorbetegség, szívbetegség és szélütés nagyobb kockázata között. Ausztrál kutatók szerint pedig az ülőmunka fokozott rizikót jelent a bélrák kialakulására nézve.

Peter Katzmarzyk, a tanulmány társszerzője, a Pennington Bioorvoslási Kutatóközpont munkatársa szerint nagy kihívás változtatni a szokásokon, de nem lehetetlen.

Így hosszabbítsd meg az életed!

Csupán az, ha a napi tévézést két óra alá szorítanák, csaknem évvel hosszabbítaná meg életet - hangsúlyozta a kutatócsoport a British Medical Journal című folyóirat online kiadásában megjelent tanulmányában.

Mozogj minden nap egy kicsit! Nem nincs időd lemenni edzőterembe, vagy nem érsz oda az uszodába, akkor is lemehetsz futni egy órára, vagy tornázhatsz otthon legalább fél órát. A lényeg a rendszerességben rejlik, nem abban, mennyire megerőltető az edzés.

Ezt is szeretjük