A 3 legegészségesebb étel
Rák és öregedés ellen
Nem is gondolnád, milyen finom az a három toplistás étel, mely a leghatékonyabb ellenszere a ráknak és gátolja az öregedést.

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Szoknya és kabát nőiesen: így lehetsz csinos a téli rétegekben »

Szétálló hajjal, pattanásokkal ébredt, 10 perc múlva csodásan festett: gyors trükkök fáradt napokra »

A kávéfilter erre is jó: olcsó trükk a smink tökéletesítésére »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Fekete tea, zöld tea

Miért van az, hogy ha a tea és az egészség kerül szóba, akkor mindenkienk a zöld tea juteszébe? És miért párosítjuk a legtöbben a fekete teát a kávéval és a koffeinnel? A válasz egyáltalán nem egyértelmű, hiszen egyik reakció sem állja meg maximálisan a helyét.

A zöld tea valóban nagyon egészséges, de ha a fekete teához hasonlítjuk, akkor bizonyos szempontok szerint a nyomába sem ér annak. A gyors képzettársítás a jó marketingnek köszönhető. Az elmúlt években a zöld teát sokkal többet reklámozták és többféle üdítő ital is készült belőle.

A fekete teának valóban van koffein tartalma, de nem tévesszen meg a színe. Csak azért, mert fekete, ez a tartalom még nem annyival magasabb a többi teához viszonyítva, hogy egyből a kávéval kellene hasonlítgatni. Egy csésze fekete teában ugyanis mindössze 50 mg koffein található, míg egy adag kávéban 100 mg.

A világon és Európában Írországban és Angliában fogyasztják a legtöbb teát - 2,5 kg teafüvet évente. Magyarország az európai listán középen helyezkedik el, a 70-es évek 10 dkg fogyasztásához képest, ma már évente 0,5 kg-ot fogyasztunk. A teák közül egyértelmű a fekete teák vezető szerepe, Japánban inkább a zöldteáké, de a gyógyteák, gyümölcsteák is mindinkább előtérbe kerülnek.

Miért egészséges a tea?

Egészségügyi szempontból a teákban, különösen a fekete, a zöld és a fehér teákban legfontosabb az antioxidáns – polifenol tartalom - 1 liter tea átlag 0,9 g polifenolt tartalmaz- melynek úgynevezett antioxidáns gyökfogó képessége elsősorban a szív- és érrendszeri, valamint daganatos betegségek megelőzésében játszik szerepet. Esetenként hangsúlyozzák, hogy a zöld tea flavonoid tartalma magasabb, azonban a fekete teáé is alig marad el ettől és mivel sokkal többen fogyasztják, sokkal szélesebb körben terjed kedvező hatása.

Egy rotterdami kutatás kimutatta, hogy azok között, akik egy nap több, mint három és fél deci teát megisznak szignifikánsan kisebb a szív-, és érrendszeri betegségek miatti elhalálozás.

Fekete áfonya

A fekete áfonya sokszor kerül háttérbe, hiszen nem terem minden kertben, így könnyedén elfelejtkezik róla az ember. Pedig háromszoros gyógyászati hatással bír. A rengeteg vitamin, cukor, pektin mellett a legfontosabb hatása a gyümölcsében és levelében egyaránt nagy mennyiségben megtalálható anticianidineknek köszönhető. Érdekessége, hogy ezek mennyisége a gyümölcs érésével egyre csak nő. Miért ilyen fontosak az anticianidinek? Mert antioxidáns hatásuk párját ritkítóan nagy. Ez az erős antioxidáns hatás pedig rengeteg jótékony hatásért felelős a szervezeten belül. Többek között megakadályozzák a gyulladást okozó vegyületek – mint például a hisztamin vagy a leukorién – szervezeten belüli felszabadulását, valamint csökkenti a vércukorszintet.

Joghurt

Immunrendszered ahhoz, hogy jól működjön renegeteg szervezeten belüli folyamatra és funkcióra támaszkodik, hogy tényleg hatékonyan működjön. Többek között ilyen az emésztés is. Az egészséges bélrendszerben több különböző baktérium is jelen van, ezek biztosítják a helyes és gördülékeny emésztést. Ezt nevezik fiziológiás bélflórának. Az emésztés mellett a bélflórának más feladata is van. B12 vitamint termel, erősíti, támogatjaz az immunrendszert és óvja a bélnyálkahártyát.

A helytelen életvitelünk, a rossz táplálkozás a dohányzás, az alkohol és a kémiai gyógyszerek szedése mind-mind rontják az emberi természetes bélflórát, mely nem csak emésztésbeli problémákat, hanem védekezőrendszeri gyengülést is okozhat. A joghurt rendszeres fogyasztása mindenekelőtt segít fenntartani a bélrendszer baktériumflórájának egyensúlyát, így növeli a szervezet fertőzésekkel szembeni ellenállóképességét.

A joghurt készítéséhez olyan baktériumokat használnak, melyek különféle kémiai anyagokat és "antibiotikumokat" termelnek. Ezek az "antibiotikumok" pedig csökkentik számos, az emésztőrendszert érintő, rettegett fertőzés kialakulásának esélyét.

Ezt is szeretjük