A 3 legerősebb rákellenes nyári zöldség
A megfelelő táplálkozással jóval többet tehetsz egészségedért, mint ahogy hinnéd. Ismerd meg a legerősebb antioxidáns zöldségeket!

Ez is érdekelhet

Családi üdülőparadicsom, ahol a kicsik és a nagyok is jól érzik magukat (x)

Hogyan hasznosul pontosan a kalcium? Ez a vitamin elengedhetetlen hozzá (x)

Sztárokkal teli luxushajó indul Szegeden: igazi álomvilágba csöppenhetsz (x)

Ez a mézes csoki újrafogalmazza a csokoládét: édesség helyett próbáld ki ezt! (x)

Megújul a városligeti Gyermeknap: új helyszínek és programok várnak (x)

Így töltsd fel a nyári energiakészleteket! (x)

Hamarosan újra DM gyermeknap a Vasúttörténeti Parkban: Ezt a bulit nem érdemes kihagyni! (x)

beauty and style

Ettől leolvad a zsír: 30 perces kardió torna, ami felpörget, feszesít és erősít »

A kosztümnél izgalmasabbat mutatunk: az örömanya nem csak egyszínű ruhában lehet visszafogottan elegáns »

Őszinte képek nőkről: légy szép a magad módján, ne úgy, ahogy elvárják tőled! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bármilyen zöldséget fogyassz is, biztos lehetsz benne, hogy jót teszel az egészségeddel. Léteznek azonban olyan növények, melyek igazán különleges hatásúak, ilyenek a káposztafélék, a paradicsom és a brokkoli.

Ezek a zöldségek rendkívül gazdagok olyan tápanyagokban és fitovegyületekben, melyek védelmet nyújthatnak a különböző rákos megbetegedések ellen.

Káposztafélék

A káposztafélék családjába igazán sok kedvelt zöldség tartozik, így például a kelbimbó, a káposzta, a kínai kel, a karfiol, a kelkáposzta, a karalábé, a mángold vagy a retek.A vörös káposztában megtalálható festékanyagok antioxidáns hatásúak, melyek védenek a szabadgyökök okozta károsodások ellen. A kínai kel különösen gazdag béta-karotinban, ami szintén nagyon jó antioxidáns, megakadályozza bizonyos rákbetegségek, valamint a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. A kelbimbó négyszer annyi C-vitamint tartalmaz, mint a fejes káposzta. A C-vitamin erősíti az immunrendszert, és segít a fertőzések leküzdésében. A kelkáposztában különösen sok indol található, ami semlegesíti a daganatok növekedését serkentő ösztrogéneket, így véd az emlő- és a prosztatarák ellen.

Brokkoli

A brokkoli a legegészségesebbnek tartott zöldség. Szintén tartalmaz béta-karotint, ami hatékony antioxidáns, védi a sejteket. Magas a folsavtartalma, így fogyasztásával csökkenthető a rák és bizonyos fejlődési rendellenességek előfordulása. Tartalmaz luteint és karotinoidot, melyek gátolják a vastagbélrák és egyes szembetegségek kialakulását. Emellett kalciumban is gazdag, ami fontos a csontképzésben - azonban a tejtermékekkel szemben nagy előnye, hogy nagyon alacsony a zsírtartalma. Káliumtartalma pedig csökkenti a stroke és a magas vérnyomás kockázatát. Ha a brokkoli további hasznos tulajdonságaira vagy kíváncsi, kattints korábbi cikkünkre!

Paradicsom

A paradicsomban található rengeteg tápanyag nem csupán a rák ellen véd, hanem bőrproblémák és érelmeszesedés ellen is. A növény gazdag béta-karotinban, így segíthet megelőzni az akné kialakulását, a rák egyes típusait - mint a gyomor- és hasnyálmirigyrák - és a vakságot. Igazán fontos benne a magok körüli kocsonyás rész, ami tele van C-vitaminnal. Ez a mindennapokban is fontos vitamin véd a szív- és érrendszeri betegségek, a fertőzések és a bőrrák ellen. A béta-karotinnál is hatásosabb a likopin, ami szintén antioxidáns, és a piros paradicsomban rendkívül sok van belőle.

Ez a vegyület védi a sejteket a szabadgyökök ellen, csökkentve a rák és a szívinfarktus kockázatát. Ha a paradicsom további hasznos tulajdonságaira vagy kíváncsi, kattints korábbi cikkünkre!

Tippek, hogy megőrizd hatóanyagaikat

  • A káposztát fogyaszd nyersen vagy gőz fölött párolva, keverve, sütve, mert így több tápanyagot tudsz megőrizni belőle.
  • A hő és az olaj segíti a likopin és a béta-karotin felszívódását, azonban vedd figyelembe, hogy így a C-vitamin egy része elveszik.
  • A likopint legegyszerűbben paradicsomkészítményekkel veheted magadhoz, mint a paradicsompüré, -lé, -mártás vagy -leves.
  • Főzés közben csökken a brokkoli glukozinolát-, folsav- és C-vitamin-tartalma, ezért inkább a káposztához hasonlóan gőz fölött párold.

Cikkünk a Reader's Digest Törődjön többet az egészségével! című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük