4 egyszerű mozdulat, ami csökkenti az alkar fájdalmát: csak pár perc az egész

A rendszeresen végzett gyógytorna csodákat képes tenni a mozgásszervi betegségek gyógyulása érdekében.

Teniszkönyök gyógytorna gyakorlatok
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Sok sportoló és bizonyos fizikai tevékenységet végzők tapasztalják az úgynevezett teniszkönyök okozta panaszokat, amelyek igen gyakran kiújulhatnak.

Dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos szerint a fájdalmat és a kiújulást is megelőzhetik bizonyos gyakorlatok és kezelések. 

Teniszkönyök - fizikai tevékenység okozza

A teniszkönyök igen gyakran fordul elő a középkorúaknál, és a nevével ellentétben nem csak teniszezőknél alakul ki. Náluk azért gyakoribb, mert ha nem megfelelő a játék technikája, könnyen kialakulhat a fájdalom, különösen fonákütéseknél, amikor összehúzódnak az alkar izmai.

Ennek az az oka, hogy ha a hajlítóizmok a feszítőizmok kárára erősebbek, a tapadási pontnál, ahol az ín a csonthoz rögzül, úgynevezett mikrotraumák keletkeznek. Ez a gyulladásos státusz később állandósulhat. Ennek következtében már a kisebb mozdulatok is fájdalmat okozhatnak. Kezdetben csak a könyök behajlítása okoz fájdalmat, de később már a csavaró, szorító mozdulatok, az írás és a tárgyak megragadása is nehézséget okozhatnak az érintett izmok meggyengülése miatt. Külsőleg duzzanat is jelentkezhet, ami érintésre nagyon fáj, ilyenkor akár még éjszaka, pihenés közben sem múlik el a fájdalom.

A pihentetés ilyenkor szükségszerű, hiszen minden mozdulat kínzó érzést okozhat. Ugyanakkor a speciális erősítő gyakorlatok és egyes kezelések is csökkenthetik a fájdalmat és a kiújulás esélyét. 

Csuklófordítás

Hajlítsd be derékszögben a karodat úgy, hogy a tenyér felfelé nézzen, és lassan, a csuklót hajlítva fordítsd lefelé a tenyeredet. Ezt a pozíciót tartsd 5 másodpercig, és végezz 10 ismétlést. Ugyanezt a gyakorlatot el lehet úgy is végezni, hogy egy kis súlyt tartasz a tenyeredben, akár csak egy nagyobb konzervet.

Törölközőcsavarás

Fogd meg két kézzel egy összehajtott törölköző két végét, és kezdd el csavarni - a két kézzel ellenkező irányba, mintha a vizet szeretnéd kicsavarni belőle. Mindkét irányba csavarj 10-10 alkalommal. 

Könyökhajlítás

Ez a gyakorlat nagyon hasonlít egy bicepszgyakorlatra, csak éppen a súlyzó nélküli kart emeled fel a tested mellől a válladig, érintsd meg azt, tartsd ott 15-30 másodpercig, majd lassan engedd le a kart. Ismételd legalább tízszer. 

Préselés

Vegyél a kezedbe egy teniszlabdát vagy egy összetekercselt zoknit, és préseld, szorítsd össze a tenyeredben 10 másodpercig, majd ismételd meg tízszer a szorítást.  

Így segíthet az orvos

- Teniszkönyök esetén érdemes gyógytornász segítségét is kérni, aki még több erősítő, nyújtó, feszítő gyakorlatot taníthat be személyre szabva, az érintett meggyengült izmok megerősítése céljából. Amennyiben azonban sem a pihentetés, sem a jegelés nem segítenek tartósan, vagy esetleg már többedszer újul ki a probléma, mindenképpen érdemes pontos diagnózisra épülő kezeléseket is igénybe venni - hangsúlyozza dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos.

- Jó eredménnyel kezelhető a teniszkönyök lágyrész hialuron injekcióval, amely a fájdalom forrásánál hat. A csont-ín találkozáshoz bevitt hialuronsav ugyanis csökkenti az alkar feszítőizmainak eredésénél a gyulladást, hozzájárul a gyulladt szövetek regenerációjához. Injektáláskor lágyrészekhez kifejlesztett speciális biokompatibilis hialuronsav használatos, ami bizonyítottan hatékony.

A cikk az ajánló után folytatódik

- Ugyancsak jó eredmény érhető el a szintén injekciókúraként alkalmazható orvosikollagén-terápiával, illetve hosszabb távon a szúrással nem járó lökéshullám-terápiával, amelyek egymással is kombinálhatók. Ha pedig valóban a sporttevékenység következtében alakult ki a sportártalom, fontos, hogy az érintettek edzőtől, mozgásterapeutától megtanulják a helyesen kivitelezett mozdulatokat. 

5 pont a kézen, ami azonnal csökkenti a fájdalmat: ősi kéztartási technikákat is mutatunk

Fejfájás, stressz, fáradtság, egyebek - bármikor jöhet egy kellemetlen érzés, akár a semmiből, és általában a legrosszabbkor. Milyen szerencse, hogy a kezünk mindig kéznél van, mint lehetséges fájdalomcsillapító.

5 pont a kézen, ami azonnal csökkenti a fájdalmat: ősi kéztartási technikákat is mutatunk

Nézegess képeket!

Elolvasom

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük