4 egyszerű mozdulat, ami csökkenti az alkar fájdalmát: csak pár perc az egész
A rendszeresen végzett gyógytorna csodákat képes tenni a mozgásszervi betegségek gyógyulása érdekében.

teniszkönyök nyitó
Ez is érdekelhet

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

„Egy gyerek voltam” – vallott Szilágyi Áron (x)

Dobd fel a hétköznapi menüt, készíts citrusos-csípős tengeri sügért! (x)

beauty and style

Gyönyörű nővé érett Gwyneth Paltrow lánya: a 16 éves Apple-t együtt fotózták édesanyjával »

Rövid idő alatt megszüntethetőek a szem alatti karikák és táskák: sminkesek és bőrgyógyászok elmondták, hogyan »

Gisele Bündchen édesanyjától örökölte szépségét: most már értjük, 40 évesen miért néz ki úgy, ahogy »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sok sportoló és bizonyos fizikai tevékenységet végzők tapasztalják az úgynevezett teniszkönyök okozta panaszokat, amelyek igen gyakran kiújulhatnak.

Dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos szerint a fájdalmat és a kiújulást is megelőzhetik bizonyos gyakorlatok és kezelések. 

Teniszkönyök - fizikai tevékenység okozza

A teniszkönyök igen gyakran fordul elő a középkorúaknál, és a nevével ellentétben nem csak teniszezőknél alakul ki. Náluk azért gyakoribb, mert ha nem megfelelő a játék technikája, könnyen kialakulhat a fájdalom, különösen fonákütéseknél, amikor összehúzódnak az alkar izmai.

Ennek az az oka, hogy ha a hajlítóizmok a feszítőizmok kárára erősebbek, a tapadási pontnál, ahol az ín a csonthoz rögzül, úgynevezett mikrotraumák keletkeznek. Ez a gyulladásos státusz később állandósulhat. Ennek következtében már a kisebb mozdulatok is fájdalmat okozhatnak. Kezdetben csak a könyök behajlítása okoz fájdalmat, de később már a csavaró, szorító mozdulatok, az írás és a tárgyak megragadása is nehézséget okozhatnak az érintett izmok meggyengülése miatt. Külsőleg duzzanat is jelentkezhet, ami érintésre nagyon fáj, ilyenkor akár még éjszaka, pihenés közben sem múlik el a fájdalom.

A pihentetés ilyenkor szükségszerű, hiszen minden mozdulat kínzó érzést okozhat. Ugyanakkor a speciális erősítő gyakorlatok és egyes kezelések is csökkenthetik a fájdalmat és a kiújulás esélyét. 

Csuklófordítás

Hajlítsd be derékszögben a karodat úgy, hogy a tenyér felfelé nézzen, és lassan, a csuklót hajlítva fordítsd lefelé a tenyeredet. Ezt a pozíciót tartsd 5 másodpercig, és végezz 10 ismétlést. Ugyanezt a gyakorlatot el lehet úgy is végezni, hogy egy kis súlyt tartasz a tenyeredben, akár csak egy nagyobb konzervet.

Törölközőcsavarás

Fogd meg két kézzel egy összehajtott törölköző két végét, és kezdd el csavarni - a két kézzel ellenkező irányba, mintha a vizet szeretnéd kicsavarni belőle. Mindkét irányba csavarj 10-10 alkalommal. 

Könyökhajlítás

Ez a gyakorlat nagyon hasonlít egy bicepszgyakorlatra, csak éppen a súlyzó nélküli kart emeled fel a tested mellől a válladig, érintsd meg azt, tartsd ott 15-30 másodpercig, majd lassan engedd le a kart. Ismételd legalább tízszer. 

Préselés

Vegyél a kezedbe egy teniszlabdát vagy egy összetekercselt zoknit, és préseld, szorítsd össze a tenyeredben 10 másodpercig, majd ismételd meg tízszer a szorítást.  

Így segíthet az orvos

- Teniszkönyök esetén érdemes gyógytornász segítségét is kérni, aki még több erősítő, nyújtó, feszítő gyakorlatot taníthat be személyre szabva, az érintett meggyengült izmok megerősítése céljából. Amennyiben azonban sem a pihentetés, sem a jegelés nem segítenek tartósan, vagy esetleg már többedszer újul ki a probléma, mindenképpen érdemes pontos diagnózisra épülő kezeléseket is igénybe venni - hangsúlyozza dr. Páll Zoltán, a FájdalomKözpont sebésze, traumatológus, sportorvos.

- Jó eredménnyel kezelhető a teniszkönyök lágyrész hialuron injekcióval, amely a fájdalom forrásánál hat. A csont-ín találkozáshoz bevitt hialuronsav ugyanis csökkenti az alkar feszítőizmainak eredésénél a gyulladást, hozzájárul a gyulladt szövetek regenerációjához. Injektáláskor lágyrészekhez kifejlesztett speciális biokompatibilis hialuronsav használatos, ami bizonyítottan hatékony.

A cikk az ajánló után folytatódik

- Ugyancsak jó eredmény érhető el a szintén injekciókúraként alkalmazható orvosikollagén-terápiával, illetve hosszabb távon a szúrással nem járó lökéshullám-terápiával, amelyek egymással is kombinálhatók. Ha pedig valóban a sporttevékenység következtében alakult ki a sportártalom, fontos, hogy az érintettek edzőtől, mozgásterapeutától megtanulják a helyesen kivitelezett mozdulatokat. 

5 pont a kézen, ami azonnal csökkenti a fájdalmat: ősi kéztartási technikákat is mutatunk

Fejfájás, stressz, fáradtság, egyebek - bármikor jöhet egy kellemetlen érzés, akár a semmiből, és általában a legrosszabbkor. Milyen szerencse, hogy a kezünk mindig kéznél van, mint lehetséges fájdalomcsillapító.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük