Mit egyél reggelire, ha edzeni mész délután? A személyi edző válaszol
Ahhoz, hogy hatékony és jóleső legyen az edzés, fontos, hogy jól válaszd meg a reggelit.

Ez is érdekelhet

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

beauty and style

Kisminkelte az anyukáját, és 10 évet fiatalított rajta: ennyit számít egy kis festék, ha jól kerül fel »

Divatos, szexi harisnyák az ünnepi ruhához: megdobják az önbizalmat »

Miért imádjuk a karácsonyi pulcsikat? (x) »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy jó nap és az egészséges táplálkozás alapja a megfelelő reggeli. Ez fokozottan igaz, ha tudod, hogy délután még egy edzést is beiktatsz a napirendedbe.

Azt hihetnéd, hogy csak az számít, mit eszel a testmozgást megelőző étkezés során, ám ez nem így van: már a reggeli is meghatározza a tréning minőségét.

De vajon mik azok a táplálékok, amelyekkel megalapozhatod a sikeres edzést? Domonkos Zsolt személyi edzőt és táplálkozási tanácsadót kérdeztük a témában.

Mit érdemes enni?

- Ideális reggeli lehet a zabpehely, a fehérjeturmix és valamilyen gyümölcs, például alma, aminek a héját mindenképpen hagyjuk meg a rostok miatt - kezdi a szakértő.

A szénhidrátforrás inkább összetett formájú legyen: ne egyszerű cukrokat fogyasszunk, hanem például egy-két szelet puffasztott rizst - vagy ha erre nincs lehetőség, egy szelet teljes kiőrlésű kenyeret - bármilyen sovány, minőségi pulykasonkával vagy szalámival.

Beilleszthető a reggelibe sovány túróból készült, fűszerezett körözött, illetve valamilyen tojásétel, például főtt tojás, vagy nem túl zsíros rántotta, ami egy kicsit megpirítva, zöldségekkel készült.

Egy kiegyensúlyozott reggeli a család minden tagja számára elengedhetetlenül fontos, de különösen a gyerekek megfelelő fejlődéséhez. A közös családi reggeli remek alkalom a napi feladatok átbeszélésére, így nemcsak testileg, de lelkileg is feltölthetjük magunkat közben. A helyes táplálkozáshoz és kiegyensúlyozott életmódhoz hasznos tippeket, inspirációt találtok a www.igyteljesazelet.hu oldalon.

Ezért kell reggelizni

Bár már közhelyesnek tűnhet, de nem lehet elégszer hangsúlyozni, és a szakértő is felhívja rá a figyelmet, hogy a reggeli a nap egyik legjelentősebb étkezése, amit nem szabad kihagyni - azt is elárulta, miért.

- Nagyon fontos, hogy reggel gondoskodjunk a megfelelő fehérje- és szénhidrátarányról, hiszen az éjszaka abszolút katabolizmus a szervezet számára, mert nyolc-tíz órán keresztül nem kap táplálékot - magyarázza a személyi edző. - A legfontosabb, hogy üres gyomorral ne induljunk el otthonról.

A mennyiség is fontos

Domonkos Zsolt válaszaiból kiderült, nem csak az a lényeges, hogy mit eszel reggelire: az is kulcsfontosságú, hogy a reggeli után milyen időközönként veszel magadhoz táplálékot.
- Ha délutáni edzésről van szó, nagyon fontos, hogy addig is háromóránként étkezzünk.

Ezt is szeretjük