Őszi rákellenes ételek: olcsók, és finoman elkészíthetők
Támogathatod velük szervezetedet a daganatok kialakulása elleni harcban.

kaposzta
Ez is érdekelhet

Most bárki segíthet a rászorulóknak - Augusztus végéig tart az élelmiszer-gyűjtő akció (x)

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra! (x)

Szakértelem és újító szemlélet az Ilcsinél (x)

beauty and style

Ragyogóvá varázsolja a fénytelen és száraz hajat: a geránium illóolaj hatása már pár használat után jelentkezik »

6 öltözködési tipp, amit érdemes ellesni Diana hercegnőtől: elképesztően stílusos volt az átlagos hétköznapokon is »

Helen Mirren 75 évesen is ragyogóan néz ki: fiatalító sminkjét érdemes ellesni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az egészségtelen étkezés a rák egyik komoly rizikófaktora, ugyanakkor a helyes táplálkozással sokat tehetünk a megelőzésért. Elsősorban azok a zöldségek és gyümölcsök fontosak, melyek értékes vegyületei gátolják a daganatos sejtek kialakulását.

Több daganatellenes hatóanyagot beazonosítottak már, ilyen a szulforafán vagy az indol, amit a rák természetes ellenszerének szoktak nevezni. A megfelelő zöldség és gyümölcs fogyasztásával nő a szervezetben a rákot okozó káros vegyületek elleni enzimek hatóereje.

Olcsó rákellenes zöldségek és gyümölcsök

Ősszel hozzá lehet jutni sok, olyan vitaminokban, rostokban és tápanyagokban gazdag zöldséghez és gyümölcshöz, mely kedvező árú is egyben. Ezeknek az ételeknek a növényi hatóanyagai segítenek megvédeni a sejteket a DNS-károsodástól, tehát antioxidánsnak is számítanak, semlegesíthetik az oxidatív folyamatok hatásait. Inaktiválhatják a rákkeltő folyamatokat a szervezetben, és csökkentik a gyulladást. A következő zöldségeket és gyümölcsöket érdemes napi szinten fogyasztanod!

Képek: Getty Images Hungary

Ezt is szeretjük