Nikotinéhség: így küzdheted le legegyszerűbben a tudósok szerint
Talán nem gondolnád, de a futás segít letenni a cigit.

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Disney-hercegnőként dögösködik Lindsay Lohan: egy kicsit túltolta a szexepilt »

Az 58 éves Tilda Swinton nem öregszik: a közeli fotókon is makulátlan a bőre »

A tökéletesen besütött haj titka a sztárfodrász szerint: nem mindegy, mivel csinálod »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A dohányzásról való leszokás embert próbáló velejárója a nikotinéhség. A nikotin a dohány növényében természetes állapotban megtalálható anyag, mely nagymértékű függőséget alakít ki.

Egy, az Addiction című szakfolyóiratban nemrégiben megjelent tanulmány szerzői szerint a cigaretta utáni sóvárgás leküzdésében sokat segít a futás.

A nikotin hatása a szervezetre

A nikotin a belélegzést követően nagyjából hét másodperc múlva a vérarámba jut, majd eléri az agyat. A vegyület nem csupán erős méreg, de szakértők szerint komolyabb addikciót okoz, mint a heroin.

Talán felmerült benned a kérdés, hogy, ha a nikotin ennyire mérgező, miért nem vezet rövidebb időn belül halálhoz.

A magyarázat a következő: bár a dohányos ember által elszívott napi cigarettaadag sokszor a halálos nikotindózis többszörösét tartalmazza, egyrészt a vegyület felezési ideje - vagyis az az idő, ami alatt a szervezetbe került nikotinmennyiség fele kiürül a testből - rövid, másrészt erős dohányzás során tolerancia alakul ki.

Így küzdd le a nikotinéhséget!

A nikotinfüggőség leküzdésére komoly iparág épült: ma már vásárolhatsz gyógyszertárban nikotinos rágógumit, tapaszt, orrspray-t, illetve az e-cigaretták is segíthetnek a leszokásban. Van, aki sikerrel alkalmazza a felsorolt termékeket, ám, ha nem társul használatukhoz kellő elszántság, fabatkát sem érnek.

Csak futnod kell?

Egy, a közelmúltban megjelent brit kutatás során 19 korábbi klinikai vizsgálat adatait elemezték az Exeteri Egyetem tudósai. Az eredmények azt mutatják, hogy a dohányázásról való leszokást jelentősen segítette, illetve a nikotinéhséget csökkentette a rendszeres futás. Az elemzésbe bevont korábbi kutatások során a leszokni vágyókat két csoportra osztották. Az egyik tábor tagjai számára passzív elfoglaltság - üldögélés, tévénézés - volt előírva, míg a másik csoportnak valamilyen mozgásos tevékenységet - kocogás, biciklizés - kellett végeznie.

Az eredményeket látva egyértelművé vált, hogy azok, akiknek sportolniuk kellett, kevésbé vágyódtak a cigaretta után. A fizikai aktivitás egyfelől elterelte a vizsgálati alanyok figyelmét a nikotinéhségről, másfelől javította a közérzetüket is. A kutatásban részt vevők nem használtak semmilyen nikotinpótló terméket - vagyis a mozgás önmagában váltotta ki ezt a hatást.

- Természetesen a mozgásnak nikotinfüggés szempontjából csak átmeneti hatása van, ám, ha szeretnél leszokni a dohányzásról, melegen ajánlott - mondta Adrian Taylor kutatásvezető, az Exeteri Egyetem professzora.

Ezt is szeretjük