Nem reggelizel?
3 súlyos betegség, ami gyorsan utolér
A hajnali rohanás miatt vagy a reggeli lustálkodásért cserébe lemondasz a reggeliről? Nem jó megoldás!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Mivel éjszaka jellemzően nem nyitogatod a hűtőszekrény ajtaját, a reggeli ébredéskor szervezeted már körülbelül 10 órája táplálék nélkül tengődik. Ha ebbe belegondolsz, máris világossá válik, miért olyan fontos a reggeli. Ráadásul a test a délelőtti órákban a legaktívabb, így, ha a napirendedből kimarad a reggeli, nem lesz elegendő energiája sem a fizikai, sem a szellemi feladatok elvégzéséhez.

Tested rendszeres kiéheztetése pedig az évek múlásával számos betegség rizikóját növeli.

Nem csupán az elhízás és a koncentrációs zavarok, de a daganatos betegségek, valamint a szív- és érrendszeri problémák kialakulása is szoros összefüggésben áll a táplálkozási szokásokkal, a reggeli elmulasztásával.

A kutatások tükrében

Reggelizz úgy, mint egy király - tartja a mondás. Noha a táplálkozástudományi szakemberek régóta hangsúlyozzák a reggeli étkezés fontosságát, az időhiányra hivatkozva hazánkban több mint 800 ezren éhgyomorral vágnak neki a napnak. A McReggeli Gyorsjelentése szerint a felnőttek 30%-a egyáltalán nem, illetve nem mindennap szokott reggelizni.

Emésztőrendszeri betegségek

Szinte bármilyen gyomor- és bélrendszeri betegség kialakulásának nagyobb a kockázata, ha kihagyod a reggeli étkezést. Emésztésed lelassul, ha reggel nem jut táplálékhoz, elegendő rostmennyiséghez. Ennek pedig egyenes következménye lehet a székrekedés.

Emellett, ha az ebéd az első alkalom, amikor táplálékot veszel magadhoz, gyakran tapasztalhatsz kellemetlen gyomorfájást, idővel pedig könnyebben alakulhat ki gyomorfekélyed.

Emésztőrendszeri daganatok

A statisztikai adatok szerint azokat az embereket, akik reggelire rendszeresen teljes kiőrlésű gabonaféléket fogyasztanak, kisebb valószínűséggel érik utol az emésztőrendszeri daganatos megbetegedések. Ha azonban már megindult a rákos sejtburjánzás, a teljes kiőrlésű gabonatermékek daganatellenes hatása már minimális mértékű.

Szűrővizsgálat házilag

Az emésztőrendszeri bajok sokszor egészen addig rejtve maradnak, amíg tüneteket nem okoznak. Épp ezért hasznos otthon is elvégezhető tesztünk, mert már a korai stádiumban kimutatja a szabad szemmel nem érzékelhető vérzéseket a székletben, aminek köszönhetően sok betegséget megelőzhetsz.

Bővebben itt olvashatsz a termékről.

Promóció

Túlsúly és cukorbetegség

Ha szeretnél megszabadulni néhány kilótól, a legrosszabb, amit tehetsz, hogy kihagyod a reggelit. A londoni Imperial College kutatócsoportja arra az eredményre jutott, hogy a reggeli elmaradása arra készteti az agyat, hogy kalóriadús, vagyis hizlaló ételeket válasszon a nap további részében.

Ha azonban bőségesen megreggelizel, a szervezetednek elegendő energiája lesz a déli órákig. Ráadásul a kalóriákat nem kell számolgatnod reggel hat-hét óra tájban, hiszen a nap folyamán úgyis ledolgozod.

Talán különösen hangzik, de a birminghami Alabama Egyetem kutatói kimondottan a szénhidrátban gazdag élelmiszerek fogyasztását tartják egészségesnek. A vizsgálatokat vezető Dr. Martin Young szerint az adott napi anyagcserét a reggeli étkezés határozza meg. Kísérleteik tanulságai szerint amennyiben reggel nehezebb ételeket - például húsféléket - fogyasztasz, ám az ebéd és a vacsora könnyebb fogásokból áll, kisebb lesz a cukorbetegség kialakulásának kockázata.

Előzd meg a szívrohamot!

Európában hazánk vezeti a szív- és érrendszeri betegségekkel összefüggő halálozási statisztikát. Körülbelül 2,5 millió ember szenved magas vérnyomásban, a lakosság fele túlsúlyos, egymillióan pedig cukorbetegek. Természetesen a kardiológiai problémák megelőzéséhez az első lépés a dohányzás elhagyása, a rendszeres testmozgás beiktatása a napirendbe, illetve az alkoholfogyasztás mérséklése lenne.

Ugyanakkor a rendszeres reggelivel is csökkentheted a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Ezt egy érdekes tudományos kutatás is alátámasztotta, mely szerint a szívrohamok jelentős hányada reggel 7 és 12 óra között következik be.

A vérlemezkék ugyanis a reggeli órákban hajlamosabbak az összetapadásra, a vérrögképződésre - ami szívrohamot válthat ki. A vizsgálat eredményei szerint a reggelizés kevésbé tapadóssá teszi a vérlemezkéket, minek köszönhetően csökken a reggeli szívroham rizikója.

OLVASD EL EZT IS!

reggeli etel
  • zsírégető táplálék
  • fogyasztó praktikák

Az 5 leghatékonyabb zsírégető reggeli

Ezt is szeretjük