Szívbetegség, rák és depresszió ellen
Hússal az egészségedért?
Nem csak a zöldségek lehetnek egészségesek. Számos húsféle is előnyös tulajdonságokkal bír.

beauty and style
Top olvasott cikkek

Ha nem is nagy mennyiségben, de az emberi szervezetnek szüksége van húsfélékre is. Ez különösen a fejlődésben levő gyermekekre igaz, de számodra is fontos lehet, ha gyermeket vársz, vagy immunrendszered legyengült állapotban van – hiszen a legtöbb energia az állati eredetű táplálékokból nyerhető.

Szárnyashúsok

A csirke-, a kacsa- és a pulykahús telis-tele van jó minőségű fehérjékkel, esszenciális aminosavakkal, B-vitaminokkal és ásványi anyagokkal. Mindennek következtében segít megőrizni a bőr egészségét, erősíti az immunrendszert, valamint hozzájárul az agy és az emésztőrendszer zavartalan működéséhez.

B-vitaminok

B6-vitamin: bár valamennyi szárnyas húsa bőven tartalmaz B6-vitamint, a csirke- és a pulykahúsban van a legtöbb. 85 g főtt hús körülbelül 0,5 mg B6-vitamint tartalmaz, ami a napi ajánlott mennyiség 25%-a. Ez a fontos vitamin segít enyhíteni az allergia, az asztma és a depresszió tüneteit, továbbá véd a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulása ellen.

B12-vitamin: nagyrészt állati eredetű táplálékokban található meg ez a szervezet számára nélkülözhetetlen vitamin. A B12-vitamin jótékony hatású depresszió és vérszegénység esetén, valamint védi a szívet, illetve a terhesség alatt is létfontosságú.

Cink – a szép bőrért

Az immunsejtek fejlődéséhez nélkülözhetetlen ásványi anyag. A cink hozzájárul a termékenységhez, a bőr épségéhez, valamint enyhíti a menstruáció előtti tünetegyüttes okozta panaszokat. Legkiválóbb forrása a pulyka- és a kacsahús.

Vas – vérszegénység ellen

Ez a fontos ásványi anyag nélkülözhetetlen az egészséges vérképzéshez. Ha elegendő vasat fogyasztasz, elkerülheted a vérszegénységgel járó kellemetlen tüneteket, mint a fáradékonyság és a rossz közérzet. A kacsa- és a pulykahús sok vasat tartalmaz – ráadásul a legkönnyebben felszívódó formában.

A tenger gyümölcsei

A rákok és kagylók nem pusztán különleges ínyencségek, de gazdag fehérjeforrások is. Tele vannak olyan tápanyagokkal, melyek védelmet biztosítanak a daganatos megbetegedések, az artrózis, a vérszegénység, a szív- és érrendszeri megbetegedések, továbbá a depresszió és a szürke hályog ellen.

Omega-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavak jótékony hatásaival számtalan kutatás foglalkozik. Naponta jelennek meg újabb és újabb tanulmányok azzal kapcsolatban, hogy milyen betegségek gyógyításában használhatóak még a lassan életelixírnek minősülő zsírsavak. Az omega-3 zsírsavak biztos forrásai a tengeri herkentyűk. Legfontosabb egészségmegőrző hatásaik pedig a következőek: táplálják a bőrt, csökkentik a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának kockázatát. De ezenkívül védelmet nyújtanak a magas vérnyomás, valamint a stroke ellen is. Arra azonban ügyelj, hogy lehetőleg minél frissebb rákokat és kagylókat fogyassz, mert az omega-3 zsírsavak gyorsan elbomlanak.

Szelén – a daganatos betegségek ellen

Rákellenes hatású ásványi anyag. De nemcsak a daganatos betegségek kialakulása ellen nyújt védelmet, hanem segít megelőzni a szürke hályogot, valamint alkalmas a terméketlenségi problémák leküzdésére is.

Zsíros húsú halak

A sok omega-3 zsírsavat tartalmazó zsíros húsú halak – a lazac, a tonhal, a hering, a makréla, a szardínia vagy a pisztráng – a szív számára jótékony hatású fehérjéket tartalmaznak. Ezenkívül azonban gazdag vitamin- és ásványianyag-források is. Ha nem kedveled a rákokat és kagylókat, fogyassz bátran halakat, hiszen ezek is rendkívül sok omega-3 zsírsavat tartalmaznak. Az orvosok legalább heti kétszeri halfogyasztást javasolnak annak érdekében, hogy elkerüld a szívbetegségeket.

D-vitamin az erős csontokért

A lazacban és a makrélában fordul elő legnagyobb mennyiségben a D-vitamin – mely igen fontos szerepet játszik a csontképzésben. Különösen fontos a gyermekek számára, valamint abban az esetben, ha hajlamos vagy a csontritkulásra. Azt azonban ne feledd, ahhoz, hogy szervezeted hasznosítani tudja a D-vitamint, napfényre is szükség van.

Kalcium – a halkonzervben

A konzervlazac és a -szardínia, amely csontokat és szálkákat is tartalmaz, remek kalciumforrás. Bátran elfogyaszthatod a konzervben található halcsontokat, hiszen azok felpuhult állapotban nem okozhatnak semmiféle emésztési problémát.

Biztos fehérjeforrás

A zsíros húsú halak az egyik legegészségesebb fehérjeforrásnak számítanak. Ráadásul, szemben más fehérjedús élelmiszerekkel – melyek káros telített zsírsavat tartalmaznak –, a hal telített zsírsavban igen szegény táplálék.

Cikkünk az Orvosság a konyhából című könyv alapján készült.

Egyre több táplálkozási szakértő vallja, hogy bizonyos ételek jó hatással vannak az emberi szervezetre. Ez a kiadvány megmutatja, hogyan fogyaszd a mindennapi élelmiszereket - nemcsak a gyümölcsöket, zöldségeket és a halakat, hanem a húsokat és még a pompás desszerteket is -, hogy a gyakori egészségügyi problémákat kezeld, vagy éppen megelőzd.

Kiadja a Reader's Digest.
Ára 6990 Forint.
A könyvet itt rendelheted meg »

Ezt is szeretjük