Megdöbbentő adat! 5 millió ember hal bele évente
Téged is érint?
Egy új külföldi tanulmány szerint a fizikai inaktivitás jóval veszélyesebb, mint eddig hitték.

Nyereményjáték

Nyerj Hollóházi Porcelán fülbevalót Adrienne Feller mini luxuskozmetikumokkal! (x)

Nyerj szerelemsegítő nyakláncot Valentin-napra! Bevonzza életedbe az igaz szerelmet (x)

Nyerd meg a Világörökségek Magyarországon című könyvet, és merülj el hazánk csodás világában! (x)

összesen 3 db játék
Ez is érdekelhet

Hódunyhával betakart mesebeli tájak, ahol mégis szikrázó a napsütés: mesefalucskákat is rejt (x)

A NASA űrhajósai és világsztárok is alávetették magukat ennek a műtétnek - Magyar találmány (x)

Szív- és érrendszeri betegségeket okozhat, mégis kevesen ismerik ezt a szövődményt - Lehet tenni ellene (x)

Milyen az arcformád? Mutatjuk, melyik ékszer illik hozzá a legjobban

V-nyakú ruhához tilos felvenni: mutatjuk, melyik dekoltázshoz milyen nyaklánc illik

beauty and style

Lágy hullámok tésztaszűrővel készítve: így még biztosan nem szárítottál hajat »

Karcsúbb derék, keskenyebb csípő: ilyen szoknyafazonokkal várd a tavaszt! »

Rugalmasabb, feszesebb bőr pillanatok alatt: hidratáló és fiatalító fátyolmaszkok körképe »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem lehet eleget hangsúlyozni a rendszeres testmozgás szerepét az egészségmegőrzés szempontjából. A sport segít elkerülni a keringési rendellenességek kialakulását, az elhízást és még egy sor más egészségügyi problémát.

Különösen akkor fontos, hogy a mozgás része legye a mindennapjaidnak, ha ülőmunkát végzel. Egy nemrégiben megjelent kutatás szerint jelenleg a fizikai inaktivitás következtében évente ötmillió ember hal meg világszerte.

Ötmillió ember hal bele évente

Az emberi testnek rendszeres mozgásra van szüksége ahhoz, hogy szív, az izmok, a csontok, valamint számos más szerv megfelelően működjön nap mint nap.

A The Lancet című brit orvosi folyóiratban megjelent tanulmány azonban azt mutatja, hogy világszerte minden harmadik 15 évesnél idősebb - tehát nagyjából 1,5 milliárd - ember életvitele egyáltalán felel meg a fizikai aktivitásra vonatkozó orvosi ajánlásoknak.

A mozgáshiány talaján pedig számos olyan krónikus egészségügyi probléma alakulhat ki, mely évekkel, sőt, akár évtizedekkel is megrövidítheti az emberi élettartamot.

Számítások szerint évente ötmillió ember halálát okozza a passzív életmód, illetve az annak következtében kialakult egészségügyi problémák.

Ekkora veszélyt jelent a mozgáshiány!

Szakértők szerint a rendszeres mozgás hiánya hasonlóan nagy egészségügyi kockázatot jelent, mint a dohányzás és az elhízás.

Orvosi becslések szerint a fizikai inaktivitás felel a kettes típusú cukorbetegségek 7%-áért, illetve a mellrákos és a vastagbélrákos megbetegedések 10%-áért.

Mennyit kellene mozognod?

A szakértők kutatásukban azokat az emberek sorolták az inaktív kategóriába, akik nem végeztek heti öt alkalommal legalább 30 percen át valamilyen közepes intenzitású testmozgást, vagy heti háromszor legalább 20 perc nagyobb intenzitású mozgást.

Tehát az orvosi ajánlás szerint hetente legalább három alkalommal kellene sportolnod. A tanulmány szerzői szerint, ha jelenlegihez képest 10%-kal kevesebben lennének passzívak, úgy évente félmillióval kevesebb halálesettel számolhatnánk világszerte.

Blog.hu ajánló