Egy dolog, amivel karcsúra eheted magad
Ezt minden diétának tartalmaznia kell
A rost értékes tápanyag a szervezet számára, segít a fogyásban is.

Ez is érdekelhet

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Színésznők, akiket az egész ország imád (x)

Egyedülálló szolgáltatásokat kínáló, újépítésű lakások a XIII. kerületben: Idén extra kedvezménnyel! (x)

Tudod már, hol egyél október 8. és 13. között?

beauty and style

Pattanáskezelés IPL villanófénnyel: árak,kockázatok, eredmény »

A legszebb smink kék szemhez 3 perc alatt: videón a zseniális technika »

Pórustisztító, házi arcpakolás 4 hozzávalóból: azonnal kitisztul a bőr »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A rostok olyan növényi szénhidrátok, amelyeket a szervezet nem emészt meg, mégis jótékonyan hatnak rá. Ha túl kevés rostot eszel, akkor székrekedés léphet fel, sőt, hosszabb távon akár cukorbetegség vagy vastagbélrák is kialakulhat!

Rostfajták

Egyes rostok vízben oldódnak, ilyen a pektin, a zabban található béta-glükán vagy az inulin, míg mások, mint például a cellulóz vagy a lignin, nem oldódás útján fejtik ki pozitív hatásukat. Az előbbiek nagyszerű tulajdonsága, hogy csökkentik a koleszterinszintet, de nem hagyják azt sem, hogy a vércukorszinted hirtelen felugorjon, sőt, segítik a zsírok és szénhidrátok anyagcseréjét is.

A vízben nem oldódó rostok a vastagbélben növelik a béltartalom mennyiségét, ezáltal segítenek megelőzni a székrekedés kialakulását.

Miért egyél rostot?

A rostok egy sor pozitív hatással vannak a szervezetre: megkötik a méreganyagokat és segítik azok kiürítését, csökkentik a vér koleszterinszintjét, elősegítik az emésztést, és a vércukorszintet is kedvezően befolyásolják. Jól teszed, ha odafigyelsz a rostbevitelre a fogyókúra során is!

Reggeli, reggeli, de milyen?

A jó napindításhoz elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű és minőségű reggeli, de hogyan lehet nap mint nap tápanyagokban dús falatokat készíteni a kicsiknek? Tudj meg többet a kiegyensúlyozott táplálkozásról, és induljon vidáman a család napja!

Milyen élelmiszerekben található?

A gabonapehely sok rostot tartalmaz, mint ahogyan a bab, a lencse, az olajos magvak, például a dió és a mogyoró, vagy a zöldségek, mint például a borsó, kukorica és a zeller vagy a leveles zöldségek is. Magas a rosttartalma van továbbá a gyümölcsöknek, különösen a szilvának, a szőlőnek, a baracknak, de az epernek is.

Karcsúsító turmixok

Gyorsan elkészülnek, és reggelire tökéletesek a finom, rostban gazdag turmixok. Íme, hét recept!

Ezt is szeretjük