Migrén ellen hatásosak: fényérzékenység és hányás esetén is segít pár tanács
Néhány módszer megkönnyebbülést ígér a migrénes roham alatt.

migren
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

Idén cseréld a télikabátot fürdőrucira – Ezért érdemes Thaiföldre utaznod! (x)

beauty and style

10 téli szett fekete-fehérben: így kombináld, és mindig nőies leszel »

3 természetes hajvilágosító módszer, ha télen is napszítta tincseket szeretnél »

Elrontottad a szemsminkedet? Ettől az 1 perces trükktől profi munkának fog tűnni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A migrén nem egy egyszerű fejfájás, annál sokkal összetettebb tünetegyüttes, mely az orvosok számára máig nem teljesen tiszta. A betegség minden hetedik embert érint a világon, a nőknél háromszor nagyobb gyakorisággal fordul elő.

A tudomány jelen állása szerint a migrén hátterében az agyi erek görcsös összehúzódásai, illetve egy CGRP neuropeptid nevű fehérje áll, melynek szerepe lehet a rohamot megelőző, látászavarral járó migrénaurában, valamint a fény- és hangérzékenységben is.

A migrén jellemzően féloldali, görcsös, rohamszerű fejfájással jelentkezik, amit sokszor hányinger, hányás is kísér. A roham néhány órától akár napokig is eltarthat. A probléma többszöri jelentkezése esetén fontos orvoshoz fordulni, hogy gyógyszerekkel csillapítható legyen a fájdalom. Néhány tanács azonban otthon is segíthet elviselhetőbbé tenni a rohamot.

Napszemüveg bármikor

Migrén alatt úgynevezett fotofóbia jelentkezik, amikor az ember túlérzékennyé válik a fényre, és az erős fény jelentősen növeli a fájdalmát. Otthon a minél jobb árnyékolás, a függönyök behúzása, a lámpák lekapcsolása, valamint a napszemüveg használata segíthet enyhíteni a tünetet.

A kék fény felerősíti a migrént, ezért a tévé, a számítógép és az okostelefon is ront a helyzeten, jobb azonnal kikapcsolni őket, ha jelentkezik az erős fájdalom és a hiperszenzitivitás.

Migrénes szagérzékenység

Esetenként az is előfordul, hogy egy intenzív illat indítja el a migrénes rohamot, vagy súlyosbít a tüneten. Ilyenkor a legjobb mihamarabb megszabadulni a szagforrástól. A kávébab szagolgatása képes kicsit semlegesíteni az ingert, de egy kellemes helyettesítő illat is hatékony lehet. 

Jó választás a nyugtató hatású menta, a szorongáscsökkentő levendula, amit akár csuklóra vagy halántékra is lehet csepegtetni, de minden segíthet, amit az eredeti szagforrásnál kívánatosabbnak talál az ember.

A cikk az ajánló után folytatódik

Csend migrén ellen

Az erős zajhatások sok esetben felerősítik a migrénes tüneteket, ezért ilyenkor jobban eshet csendes helyen lenni. Ha ez mégsem kivitelezhető, vess be füldugót a külső hangok tompítására!

Meleg víz és hideg borogatás

Akad olyan, akinek enyhít a fájdalmon egy forró fürdő, ami oldja az izmok feszültségét. Másoknak épp a nyak hátsó részére vagy a homlokra, halántékra tett hideg borogatás segít a fájdalom csökkentésében.

Akupresszúrás pontok migrén ellen

A tapasztalatok szerint sokaknak segít, ha egy feszültségoldó pontot erősen nyomnak a kézfejükön: ez a terület a hüvelyk és a mutatóujj közötti puha, húsos rész. Csípd meg ezt a pontot két ujjal, és nyomkodd meg kissé! A fejen található akupresszúrás pontok is csökkentik a fejfájást.

Egy talpmasszázs is enyhíthet a migrén tünetein, és akár egyedül is kivitelezhető: egy teniszlabdát vagy más kemény, kicsi labdát tegyél a földre, majd a talpaddal körözz rajta, a fájó pontokon tartsd addig, amíg még jólesik, majd ismételd a másik lábfejeddel is a mozgást!

Gyomornyugtató tippek

A migrén sokak számára erős hányingerrel vagy hányással jár, ilyenkor elsődleges, hogy a gyomrot nem terhelő, könnyű ételek kerüljenek előtérbe az étrendben. A borsmentatea nyugtatja a gyomor működését, de a gyömbér is segíthet a hányinger elmulasztásában. A kekszek és a sós harapnivalók is jóleshetnek ilyenkor.

Stresszkezelés migrén ellen

A stressz nagy rizikófaktora a migrénes fejfájás kialakulásának. A nagy munkahelyi stressz és a hétvégi pihenés közötti váltás is megterheli a szervezetet. Kulcsfontosságú a szabályos menetrend felállítása az élet minden területén, de a megfelelő stresszkezelő technikák elsajátítása, a meditáció, és még az egyszerűnek tűnő stresszcsökkentő módszerek is hatékonyak lehetnek a megelőzésben.

(Képek: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük