10 hétköznapi étel, ami súlyos migrént okozhat: ha hajlamos vagy rá, kevesebbet fogyaszd
Sajnos egyes ételek és italok fokozhatják a migrénes fájdalmakat.

fejfajas-reggeli-migren
Ez is érdekelhet

Egyre népszerűbb Magyarországon a biztonságos látásjavító lézerkezelés: gyors és fájdalommentes (x)

Óriási hazai kezdeményezés a műanyagmentesség mellett, amit imádni fogsz (x)

beauty and style

Ezt a trükköt vesd be a cipőfűzővel: megváltozik tőle az egész szetted »

Bőrpuhító, házi fürdőgolyó tejporból: a kényeztető fürdő legfontosabb kelléke »

Hogyan viseld a leggings-t, hogy sikkes legyen? 6 divatos szettet mutatunk »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A migrén pontos oka máig nem teljesen tisztázott az orvostudomány számára, jelen tudásanyag szerint a hátterében az agyi erek görcsös összehúzódásai állhatnak, de egy fehérje, a CGRP neuropeptid is közrejátszhat a tünetek súlyosságában.

Azzal azonban a kutatóorvosok is egyetértenek, hogy léteznek a migrénes roham súlyosságát befolyásoló tényezők. Amellett, hogy hatással van a panaszokra az időjárás, a szervezet hormonális változása vagy a stressz, az étkezés is rizikófaktor lehet.

Migrént okozó ételek

A leggyakoribb migrént okozó anyagok közé tartozik a tiramin vagy a feniletilamin, de a nitrit és a szulfitok is problémát jelenthetnek, ezért, ha gyakran szenvedsz a féloldali, erős fejfájástól, inkább minimalizáld a következő ételek, italok bevitelét a mindennapokban.

(Fotó: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük