Magas sarkú cipő: heti hány napot hordhatod?
A szakértők véleménye
Tudd meg, milyen gyakran viselhetsz magassarkút, ha érdekel az egészséged.

Ez is érdekelhet

A jótékonyság ősszel sem áll meg (x)

Kukkants be az Illatszertárba! (x)

Nem szereti a gyerek a zöldséget, mit tegyünk? (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Amikor a tehetség és a középszerűség összecsap - Szily Nóra az Amadeus két főszereplőjével beszélgetett

Ami neked felesleges, másnak érték: így lehet jól jótékonykodni

beauty and style

Furán tette fel a műszempillát, gyönyörű mandulavágású szemeket kapott: a sminkesek is gyakran bevetik ezt az egyszerű trükköt »

Nem tökéletes az alakjuk, de taníthatnák a nőiességet: 3 nő 50 felett, aki csodásan öltözködik »

Nőies bokacsizmák 10 ezer forint alatt: ezek a legsikkesebb fazonok idén ősszel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Bár nem kimondottan kényelmes viselet, sok nő szavaz a magas sarkú cipőre. Optikailag nyújtja a lábat, és kifejezetten nőies darab. Nem szerencsés azonban minden nap ilyet hordanod, ugyanis nem kevés egészségügyi kockázattal jár.

Fókuszban a tűsarkú-fanatikusok

Egy ausztrál kutatás szerint a rendszeres magassarkú-viselés kimutatható károsodást okozhat a láb izomzatában, illetve növeli az izomsérülések kockázatát.

A Griffith Egyetem kutatói fiatal nők körében vizsgálták a magassarkú-viselés hatásait. Két csoportra osztották a kísérletben részt vevő alanyokat. Az egyikbe az úgynevezett tűsarkú-fanatikusok tartoztak, akik legalább két éve minimum heti 40 órát töltöttek ötcentis vagy annál magasabb sarkú cipőben. A másik csoport tagjai heti kevesebb mint tíz órán át viseltek magassarkút

A vizsgálat menete

A két csoport tagjainak mindössze annyit kellett tenniük, hogy mezítláb végigsétáljanak egy nyolc méter hosszú kifutón - melyet speciális érzékelőkkel láttak el. Az eredmény azt mutatta, hogy a tűsarkú-fanatikusok még cipő nélkül is rövidebbeket léptek, és járás közben jobban terhelték a vádli izomzatát. A másik csoport tagjai hosszabbakat léptek, járáskor inkább az inak - főleg az Achilles-ín - dolgoztak.

Megrövidült vádli

Ennek oka, hogy a rendszeres magassarkú-viselés hatására átalakul a láb izomzata. Mivel ezekben a cipőkben a sarok magasabban helyezkedik el, mint a lábfej, így a vádli izomzatának kevesebb munkát kell kifejtenie. A rendszeres magassarkú-viselés hatására a vádli megszokja ezt a helyzetet, az izom pedig idővel megrövidül. Egészen addig fajulhat ez a dolog, hogy mezítláb már fájdalmassá válik a járás.

Heti egy-két nap a maximum

A vizsgálatot végző kutatók szerint érdemes a tűsarkú-fanatikusoknak csökkenteni a magassarkúban töltött órák számát. Heti egy-két napot javasolnak az orvosok - ennél több időt nem tanácsos magas sarkakon tölteni. Ha munkád miatt muszáj ilyen cipőben járnod, igyekezz napközben minél többször levenni, az íróasztal takarásában például jobban jársz egy lapos talpú lábbelivel. És hogy hány centi felett veszélyes igazán a magassarkú? Kattints korábbi cikkünkre!

Pozitívum: tartásjavító hatás

Azon kívül, hogy a magassarkú vonzó, nőies viselet, más előnyt nehéz felhozni mellette. Talán egyetlen pozitívuma van még - amit az orvosok is elismernek -, az, hogy a viselése tartásjavító hatású. Heti egy-két órára érdemes tehát ilyet húznod, ha kicsit görnyedten jársz. A magassarkú ugyanis, kialakításából adódóan, arra készteti a gerincet, hogy kiegyenesedjen.

Hány centis sarok jelenti a maximumot számodra?

Ezt is szeretjük