A 4 legütősebb lúgosító táplálék
Ha el akarod kerülni szervezeted elsavasodását, nem mindegy, mit eszel. Ismerd meg a legjobb lúgosítókat!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

A szervezetedben zajló kémiai folyamatok megfelelő körülményeket kívánnak meg. Ehhez a sejtek és a sejtek közötti folyadékok pH-értékének rendben kell lennie. Amennyiben tested sav-bázis egyensúlya felborul, idővel komoly betegségekkel kell szembenézned. A visszatérő gombás fertőzések, a migrén, de akár a daganatos megbetegedések kialakulása is összefüggésbe hozható a szervezet elsavasodásával. Nem mindegy, mit eszel, bizonyos táplálékok ugyanis segítenek a lúgosításban, és helyreállítják az egyensúlyt.

Burgonya - a lúgos gumó

A szabadföldi növény a természet igazi csodája. C-vitaminban és B-vitaminokban gazdag, emellett ásványi anyagokat, ballasztanyagokat és növényi fehérjéket tartalmaz, melyeket a szervezet anyagcseréje különösen jól tud hasznosítani.

Héjában - kíméletesen - megfőzve keveset veszít egészséges anyagaiból. A burgonyát számtalan változatban elkészítheted, és a bázisorientált konyha tökéletes alapja lehet.

Megszokott ételeidet vizsgáld át, és gondolkodj el rajta, hol helyettesíthetnél burgonyával más köreteket - mint a főtt tészta, a fényezett rizs, a kenyér vagy más tésztafélék. Mindegy, hogy héjában főtt vagy sült burgonya, saláta, leves vagy felfújt - szerepeljen gyakran az étrendedben. Csodálatos bázisos leves a klasszikus burgonyaleves, mely lisztes burgonyából párolt hagymával, petrezselyemmel, jó sok sárgarépával, póréhagymával és zellergumóval készül.

Fűszernövények - lúgos, ízletes, egészséges

Akár metélőhagyma, petrezselyem, kapor, kakukkfű vagy rozmaring, akár bazsalikom, menta, turbolya, oregánó vagy majoránna, a fűszernövények egytől egyig egészségesek és ízletesek.

A bázisos konyhában gondoskodnak az ásványianyag- és vitaminbevitelről, összetevőiktől függően segítséget nyújtanak mindenféle panaszra, és garantálják az ételek ízének változatosságát. Rendezz be az ablakpárkányon, az erkélyen vagy a kertben egy kis fűszernövényes sarkot! A növények gondozásának öröme mellett így a friss hozzávalókról is gondoskodsz a konyhában.

Levek - lúgos élvezet

A frissen facsart zöldség- és gyümölcslevek, illetve az úgynevezett direkt levek fontos összetevői a bázisos táplálkozásnak. Sok vitamint, ásványi és ballasztanyagot tartalmaznak - feltéve, hogy nem hőkezelték őket, és erős szűréssel nem távolították el értékes ballasztanyagaikat.

A levek vásárlásánál ügyelj az adalékanyagaikra. Ha a csomagoláson gyümölcsnektár felirat szerepel, gyakran kevés gyümölcsöt és sok cukrot - akár 20%-ot -, illetve vizet tartalmaz. A sav-bázis egyensúly szempontjából kedvezőbbek a cukor hozzáadása nélkül készült zöldséglevek.

A multivitamin-levek többnyire különböző koncentrátumokból állnak. Nézd meg a címkén a hozzáadott cukorra és egyéb anyagokra vonatkozó adatokat. Általában ajánlott ezeket a leveket szénsavmentes ásványvízzel vagy csapvízzel hígítva inni, hogy a nagy koncentráció ne befolyásolja hátrányosan a folyadékmérleget, és elősegítsd a gyümölcs- és zöldséglevek emészthetőségét.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Néhány csírafajta

A csírák változatosságot és frissességet jelentenek az étkezésben. Mivel ezek a kis erőcsodák és vitaminbombák ballasztanyagokat, cukrot és nehezen oldódó keményítőt tartalmaznak, a sav-bázis egyensúly szempontjából különösen ajánlhatók.

Hajdina

A hajdina gazdag keményítőben, fehérjében, B-vitaminokban és niacinban - mely természetes koleszterinszint-szabályozó anyagnak tekinthető. Káliumot, magnéziumot és vasat is tartalmaz. A csírák sok nyákot választanak ki, ezért fogyasztás előtt gyakran át kell öblíteni őket.

Lucerna

A csírák királynőjének gyakori fogyasztása nagyon jót tesz az egészségednek. Bőségesen tartalmaz klorofillt, C-, E- és B-vitaminokat, vasat, kalciumot, magnéziumot, káliumot és szelént.

Lencse

A kis magok gazdagok A-vitaminban, B-vitaminokban és niacinban. A lencse a kálium és a vas mellett értékes növényi fehérjét is tartalmaz. A legjobbak a kisebb szemű lencsék csírái, a nagyok könnyen megpenészednek.

Mangóbab

Ez a szójababféle gazdag A-, E- és B-vitaminokban, ásványi anyagokban, például vasban, káliumban, magnéziumban és kalciumban. Mivel nyersen csekély mértékben természetes mérget tartalmaz, mely hő hatására lebomlik, fogyasztás előtt három percig ajánlott párolni.

Retek

A mag bőven tartalmaz B-vitaminokat, C-vitamint, niacint, valamint ásványi anyagokat, például káliumot, kalciumot, vasat és nátriumot. Fertőtlenítő és gombaölő hatású.

Cikkünk Dr. Eva-Maria Kraske Savtalanítás című könyve alapján készült.

Ajánljuk neked ezt a könyvet, ha érdekel az egészségmegőrzés és a helyes táplálkozás. A savak és bázisok kiegyensúlyozott viszonya egészséget, életerőt és életörömöt eredményez - ezzel a tanácsadó könyvvel a savtalanítás igazi élvezet lesz. Önellenőrzéssel megtanulhatod felismerni a túlsavasodást, amit a nyolc napos táplálkozási program, továbbá a test és lélek kúrája ismét egyensúlyba hoz.

Kiadja Holló és Társa.
Ára 1832 forint.
A könyvről itt olvashatsz bővebben.

OLVASD EL EZT IS!

no tanul
  • tanulás
  • táplálkozás

Ezeket edd vizsgaidőszakban!

Ezt is szeretjük