Ez a hétköznapi ital védi a DNS-edet!
Jobb, mint ha vizet innál?
Hány csészével iszol meg a kedvelt aromás italból naponta? Ezt tudnod kell róla!

Ez is érdekelhet

Legyen élmény a takarítás: okos eszközök, amiket imádni fogsz (x)

Ajándékozz könyvet, és segíts az éhező gyerekeknek: mutatjuk, mit kell tenned (x)

Csatlakozz te is Fördős Zéhez, és #FőzzAGYERMEKEKÉRT! (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

beauty and style

Lórúgás az anyagcserének: frissítő mentaturmix ínyenceknek »

3 bevált trükk a melltartó pántjával: nem kandikál ki többé a ruha alól, ha így teszel »

Szebb lesz a copf, ha így készíted el: rendezett, nőies frizura 5 perc alatt »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Tudjuk, hogy napi legalább két-két és fél liter folyadék fogyasztása ajánlott a felnőtt emberi szervezet számára - a pontos adagot a napi vizeletmennyiség alapján számolhatod ki. A kellő mennyiségű vízfogyasztással elkerülheted a dehidratációt.

Egy új tanulmány szerint azonban nemcsak a víz bír egészségügyi szempontból előnyös tulajdonsággal, de az alapvetően szárító hatású kávé is.

Védi a DNS-t a kávé?

Tudjuk, hogy a jó minőségű kávé fogyasztása serkenti az emésztést, csökkenti a cukorbetegség kockázatát, de egy, a European Journal of Nutrition című folyóiratban nemrégiben közzétett kutatás szerint mindezek mellett a DNS-t is védi a száltörésektől.

A kávéban megtalálható klorogénsav nevű vegyület antioxidáns, gyulladáscsökkentő tulajdonsággal bír, védelmet nyújt az oxidatív stresszel szemben.

Az oxidatív stressz felel a sejtek roncsolódásáért, az DNS száltörésért. Egészséges körülmények között a szervezet képes arra, hogy javítsa az örökítőanyagban létrejövő hibákat, ám ha ezekből túlságosan sok keletkezik, mutációk alakulhatnak ki.

Jobb, mint a víz?

Nem, a kávé természetesen nem egészségesebb, mint a víz, hiszen előbbi hidratálja a szervezetet, míg utóbbi szárító hatással van rá. Ugyanakkor a kutatás során egy különös összehasonlítást végeztek a szakemberek.

84 felnőtt ember vett részt a vizsgálatban: a kísérleti alanyok fele napi három csésze kávét fogyasztott - a megszokott étrendje, életvitele mellett -, míg a kontrollcsoport kávé helyett vizet ivott.

A vérvételek során kiderült, hogy bár a kutatás kezdetekor mindkét csoport DNS-e hasonló mértékű károsodást mutatott, később a kávéfogyasztók esetében 27%-kal kevesebb DNS-sérülés volt megfigyelhető a fehérvérsejtekben, mint a kizárólag vizet fogyasztóknál.

Napi kávélimit

A kutatók felhívták a figyelmet arra, hogy önmagában a kávétól senki nem lesz egészségesebb, de egy megfelelően kialakított, egészséges étrend részeként védő hatása lehet. Mint sok egyéb dolog esetében, a kávénál is fontos, hogy ne vidd túlzásba a fogyasztását - hiszen nagy mennyiségben negatív hatást gyakorol a keringési rendszerre. Éppen ezért fontos, hogy napi három csésze legyen a felső határ. Korábbi cikkünkből megtudhatod, hogy mennyi koffeint tartalmaz az eszpresszó, és mennyit a latte.

Ezt is szeretjük