Cukorbetegség ellen is véd a kávé, ha így iszod: fontos, hogy te is figyelj rá!
A kávénak számos jótékony hatása van, ez csak egy a sok közül.

Ez is érdekelhet

Folyton eltapsolja gyermeked a zsebpénzét? Van megoldás! (x)

Hosszabbítsd meg a nyarat SZÉP-kártyával! (x)

Bemutatták a Tháliában a világ leghíresebb krimijét (x)

beauty and style

A kockás még mindig sikkes viselet: elképesztően nőies lesz az összhatás, ha így viseled »

Julianne Moore hajszíne ellenállhatatlan: 6 nő, aki nem a szőke mellett döntött, és pont ezzel tűnt ki »

Jó néhány plusz kiló van rajta, és nem fél megmutatni: Barbie Ferreira büszke nőies vonalaira »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kávé hosszú ideje az egyik legnépszerűbb ital a világon - legelőször Etiópiában kezdték termeszteni a VI. században, majd a mohamedánok közvetítették Európa felé -, de egyúttal az egyik legtöbbször rossz hírbe hozott is, kártékony hatására hivatkozva is újra és újra megjelent az elmúlt évtizedek során a különféle híradásokban, cikkekben.

Mostanában azonban egyre több kutatás bizonyítja be az ellenkezőjét, vagyis az egészségre gyakorolt jótékony hatásait.

Miért egészséges a kávé?

Napi két csésze kávé elfogyasztása biztosítja a napi B2-vitamin-szükséglet egynegyedét, emellett jelentős B5-vitamin-, magnézium- és káliumbevitelt is jelent. A kávé tartalmaz még antioxidáns polifenolokat, kávésavat és egy klorogénsav nevű származékot is. Ezen kívül a kávéban megtalálható természetesen a jól ismert koffein is, mely bizonyíthatóan javítja és fokozza a szellemi és fizikai teljesítményt.

Cukorbetegség ellen is jó

Az American Journal of Clinical Nutrition című folyóiratban 2010-ben megjelent cikk beszámol a kávénak a gyulladást előidéző és oxidációs markerekre gyakorolt hatásáról a vérben a szív- és érrendszeri betegségek, valamint a cukorbetegség lefolyásával kapcsolatban. Amikor a vizsgált alanyok egy hónap kihagyás után ismét elkezdtek kávét inni, a markerek gyengültek, viszont a jótékony hatású HDL-koleszterin szintje növekedett.

Egy tanulmányból, mely 2009-ben jelent meg az Archives of Internal Medicine című folyóiratban, kiderül, hogy minden, naponta elfogyasztott csésze kávé - beleértve a koffeinmenteseket is - mintegy 7%-kal csökkenti a cukorbetegség kialakulásának veszélyét.

A Hustonban megjelenő American Association for Cancer Research egy 2010-es számában pedig az olvasható, hogy azok között a férfiak között, akik sok kávét isznak, 60%-kal kisebb a prosztatarák kialakulásának kockázata.

Hogy a legjobb fogyasztani a kávét?

Ha cukrot és tejszínt teszel a kávéba, jelentősen megnöveled a kalóriabevitelt. A legjobb, ha cukor nélkül iszod a kávét, így nem semlegesíted a cukorbetegség kialakulása szempontjából érvényesülő védőhatást, nem beszélve arról, hogy íze is így érvényesül a legjobban.

Bármilyen sok jótékony hatást is tudhat a magáénak, korlátlan mennyiségben ártalmas is lehet, így érdemes tartani a mértéket: az általános irányelv szerint napi két-három csésze kávé az, ami pozitív hatással van szervezetedre, ennél többet lehetőleg ne igyál, különös tekintettel arra az esetre, ha egyébként is magas vérnyomással küzdesz. Ilyenkor érdemes hanyagolni a koffeinbevitelt, de mindenképpen célszerű orvossal konzultálni a kávéfogyasztásról.

Mindemellett arra is figyelj, hogy sohase idd túl forrón a kávét - ez más forró italok esetében is igaz -, az ugyanis kárt tehet a nyelőcső sejtjeiben, rendszeres fogyasztás esetén pedig egyes kutatások szerint akár meg is kétszerezheti a nyelőcsőrák kialakulásának kockázatát. Várd meg mindig, míg kissé kihűl a kávé, annyira, hogy meg tudd inni kellemetlenség nélkül akár egy húzásra is.

Cikkünk Tonia Reinhard Éttrend A Föld legegészségesebb ennivalói - 200 szuperétel című könyve alapján készült.

Amit eszel, azzá leszel! - tartja a hippokratészi szállóige, és sok igazság van benne. Az ipari előállítású élelmiszerek és a hatalmas választékkal bombázó bevásárlóközpontok korában egyre fontosabbá válik, hogy tudatosan válogass az eléd kerülő alapanyagok között.

E nagyszerű kiállítású képeskönyvet fellapozva megtalálod a legfontosabb élelmiszereket, a gyümölcsöktől kezdve a zöldségeken át a tejtermékekig, a népszerű magvaktól a fűszerekig, a húsféléktől a gombákig, sőt az algákig.

Étrended összeállításához is segítséget nyújtanak a szerzők azzal, hogy jó ötleteket adnak az ételek elkészítéséhez és az alapanyagok egymással való párosításához. E hasznos kézikönyvnek minden olyan konyhában ott van a helye, ahol ízletes és egyben egészséges ételek készülnek.

Kiadja a Ventus Libro Kiadó.
A könyv ára 2990 forint.
A könyvet itt rendelheted meg.
Ezt is szeretjük