Így jelzi a tested a kalciumhiányt: 7 tünet, amit komolyan kell venni
Az alacsony kalciumszint nagyon gyakori jelenség, és bár tünetmentes is lehet, van, ami felhívja rá a figyelmet.

GettyImages-1132281910
Ez is érdekelhet

Szárazak a kezeid a sok kézmosástól? Ne aggódj, jó kezekben vagy! (x)

Az autista Robika javulni kezdett (x)

Szabadtéri környezetben több mint 100 világmárka újra vár a Premier Outletben! (x)

beauty and style

Elegáns, nőies szettek fehér nadrággal: mindennel passzol és fiatalos »

15 perces kalóriaégető kardió kezdőknek: jól fogsz mulatni közben »

5 trend, amitől még nőiesebbek a nyári topok: divatos darabok árakkal és lelőhelyekkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kalciumhiány nagyon sokakat érint, elsősorban az idősebbeket és a nőket.

A kalcium a D-vitaminnal egyetemben nagyon fontos a csontok egészségéhez, azonban számos egyéb biokémiai folyamatban is jelentős szerepe van.

Az idegrendszerre is hat

A kalciumhiány tüneteit sokszor összekeverik a magnéziumhiányéval, mely szintén tud izomgörcsöt okozni. A kalcium hiánya azonban idegvégződések túlérzékenységével is járhat, és nemcsak fizikai görcsöket tud okozni, de akár viselkedésbeli változásokat is.

A kalciumhiányt vérvétellel lehet megállapítani, ám bizonyos esetekben a D-vitamint is pótolni kell a kalcium mellett. Egy felnőtt napi kalciumszükséglete 1000 milligramm körül van, ezt megfelelően összeállított étrenddel lehet biztosítani, például megfelelő mennyiségű tejtermék és gabonafélék bevitelével.

(Képek forrása: Getty Images)

Ezt is szeretjük