Aljas módszerekkel próbálkoznak az ingyenes egészségügyi szűrővizsgálaton
Erre készülj, ha meghívnak rá!
Nem a betegségektől akarnak óvni.

Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

4 tipp: így védd a kisbabád bőrét! (x)

Vágyak, remények, pletykák: boldog békeidők hangulatát idéző, szellemes komédia érkezik (x)

beauty and style

Gátolják a pattanások kialakulását és szűkítik a pórusokat: antioxidáns kencéket teszteltünk »

Ezek a legdivatosabb nadrágfazonok, ha hanyagolnád a farmert: extra nőiessé teszik a megjelenést »

Kate Moss 18 éves lánya már kész nő: Lila bájos arcáért odáig vannak a fotósok »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Nem véletlen, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kiemelt figyelmet fordít a különféle, többek között az állítólagos egészségügyi szűrővizsgálattal is egybekötött termékbemutatókra, amellett pedig, hogy nagyon fontosnak tartják e terület ellenőrzését, folyamatosan szigorításokra törekednek.

A tapasztalatok szerint ugyanis, bár a törvényi szabályozás révén a hasonló termékbemutatók szervezése ma már nehezebb, a fogyasztók gyakran szembesülnek visszaélésekkel, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlattal, emellett rendszerint újabb és újabb trükkök is megjelennek is a szervezők palettáján.

Ekkor kell termékbemutatóra gyanakodni!

Igen elterjedt gyakorlat, hogy a termékbemutatókat egészségügyi szűrővizsgálatként, illetve ingyenes állapotfelmérésként, egészségnapként hirdetik, ilyen esetben ezért érdemes gyanakodnod, főként, ha az adott szűrővizsgálat semmiféle kapcsolatban nem áll a helyileg illetékes egészségügyi szervekkel, kórházakkal, orvosi rendelőkkel.

A fogyasztóvédelmi hatóság honlapján a témában található információk szerint, míg korábban főként szórólap útján invitálták az érdeklődőket a bemutatókra, manapság gyakoribbá váltak személyre szóló meghívók és telefonos megkeresések, sőt, még az utcai leszólítások is.

Jellemző továbbá, hogy a meghívásból általában nem derül ki, miről van szó pontosan, sőt, ha a meghívott erre rákérdez, akkor sem adnak megfelelő tájékoztatást.

A korábban említett megnevezéseken túl gyakran hirdetik a bemutatókat teljes körű egészségmegőrző programként is, mely például szív- és érrendszeri állapotfelmérést, vércukorszintmérést, testzsírmérést, íriszdiagnosztikát vagy thermokamerás diagnosztikát is magában foglalhat.

Jellemző továbbá, hogy a bemutatókat nem a cég telephelyére, illetve székhelyére szervezik, hanem külső helyszínre, de az is előfordulhat, hogy valakinek vagy éppen egy leendő vásárlónak a lakására. Mindez abból a szempontból is praktikus a szervezők számára, hogy ilyen formában könnyebb elkerülni a hatósági ellenőrzést.

Átverések és pszichés nyomás a bemutatókon

A fogyasztóvédelmi hatóság szerint jellemző, hogy az előadást, illetve az állapotfelmérést olyan személy végzi, aki egészségügyi végzettséggel egyáltalán nem rendelkezik, sőt, alacsony iskolai végzettsége van, korábban pedig teljesen más területen tevékenykedett.

A fogyasztók panaszai szerint a hasonló termékbemutatókon gyakori a pszichés nyomás alkalmazása, például a szégyenkeltés, miszerint, ha valaki nem veszi meg az adott terméket, az sajnálja saját és családja egészségére a pénzt, emellett arra is volt példa, hogy azt sugallták, ha nem szánja rá a megfelelő összeget, meg fog halni. Előfordult olyan eset is, hogy a résztvevőket kellemetlen, megalázó helyzetbe hozták például azzal, hogy a szűrővizsgálatra nem volt külön helyiség.

Az agresszív kereskedelmi gyakorlat mellett a tisztességtelen jelző is könnyen elmondható a hatóságok szerint az ilyen rendezvények szervezőiről, például nem tesznek eleget a szerződéskötést megelőző tájékoztatási kötelezettségnek, gyakran szándékosan titkolják el a vásárlástól való elállás jogát, sőt, a szabályt sokan igyekeznek is kijátszani.

Előfordul például, hogy a bemutató során csupán tájékoztatják az érdeklődőket a termékről, melyet interneten vagy telefonon keresztül kell megrendelni, esetleg kupont kapnak, melyet be lehet váltani. Ilyen esetekben azonban a 14 napon belüli, vásárlástól való indoklás nélkül elállás joga nem illeti meg a fogyasztókat, amire nem hívják fel a figyelmüket. További információért érdemes a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapját böngészned!

Ezt is szeretjük