Így előzd meg a mellrákot!
Rajtad is múlik!
Nem is gondolnád, milyen sokat tehetsz annak érdekében, hogy elkerüld a rettegett betegséget. Változtass időben!

Nyereményjáték

Nyerj egyhetes nyaralást Máltára szállással, repülőjeggyel és reggelivel! (x)

Nyerj páros belépőt Dr. Buda László: Testünk jelzései című előadására, a márciusi Femina Klubra! (x)

Nyerj szórakoztató, képes útikönyvet, és ismerd meg a világ csodáit! (x)

összesen 4 db játék
Ez is érdekelhet

Akár egyetlen hormonon is múlhat a gyermekáldás – Kata története (x)

Mitől alakulnak ki az influenzaszövődmények? Elmondjuk, mire kell figyelni (x)

A leghatékonyabb edzésformák nyáron több zsírt égetnek, mint a futás! Ezeket űzd helyette

A legerősebb ránctalanítókat csak kevesen ismerik: ezeket az antioxidánsokat keresd!

beauty and style

Palvin Barbi talán sosem volt még ennyire formás: dögösebb fürdőruhában, mint valaha »

Nagyon csajos az új hajszíntrend: mindenki megfordul utána az utcán »

9 karcsúsító ruhafazon, ami tökéletes homokóra alakot varázsol - Észbontóan nőiesek! »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az örökletes tényezők mellett még számos ok közrejátszhat az emlőrák kialakulásában. A korai felismerés és a rendszeres szűrővizsgálatok mellett a hétköznapokban is sokat tehetsz annak érdekében, hogy megelőzd a daganat kialakulását.

Magyarországon a nők kevesebb mint fele jár rendszeresen mellrákszűrésre. Folyamatosan emelkedik a női dohányosok száma, és a pohár után is többször nyúlnak a stresszes életmódtól túlhajszolt gyengébbik nem tagjai.

A táplálkozási szokásaink is gyakran hagynak kívánnivalót maguk után, és sajnos mozogni sincs mindig időnk. Pedig érdemes lenne nagyobb figyelmet fordítani a megelőzésre, ha ugyanis odafigyelsz, jelentősen csökkentheted a mellrák kialakulásának kockázatát.

Napi fél óra mozgás: csökkenő kockázat

Sajnos a legtöbb nő azért figyel a vonalaira, hogy önmagának vagy a környezetének megfeleljen. A szempontok között háttérbe szorul az a tény, hogy az emlőrák kialakulásának kockázatát csökkenti, ha naponta legalább fél órát intenzív és izzasztó testmozgásra szánsz. A rendszeres sportolás a testsúlyod megtartásában is segíthet. Ez azért lehet fontos, mert az utóbbi időben több kutatás és kísérlet is rávilágított arra, hogy minél többet hízik egy nő 18 éves kora után, annál nagyobb a kockázata, hogy idősebb korában mellrákos lesz.

Hagyj fel a káros szenvedélyekkel!

Unalomig ismételt, de megszívlelendő figyelmeztetés, hogy az alkohol és a dohányzás fokozottan veszélyezteti az egészségedet.

Érdemes komolyan venned az intelmet, ugyanis a rendszeres alkoholfogyasztás megnövelheti az ösztrogénszinted, aminek egyenes következménye lehet a rák kialakulása. Hasonlóan óvatosan kell bánnod a cigarettával, főleg akkor, ha már nagyon korán rászoktál a súlyosan egészségkárosító szenvedélyre.

Különösen komolyan kell venned a figyelmeztetést, ha a családban már előfordult daganatos megbetegedés. Az örökletes tényezőket tovább súlyosbíthatja a cigaretta kártékony hatása. Így ugyanis a daganat esetleges kialakulásakor annak is nagyobb lesz a valószínűsége, hogy a rák agresszív, tehát rosszindulatú formában jelenik meg.

Változtass táplálkozási szokásaidon!

Érdemes változtatnod a táplálkozási szokásaidon, ha étrendedben gyakran szerepelnek a hús- és a tejtermékekben megtalálható telített zsírok. Ezek megnövelik az emlőrák kialakulásának kockázatát, szemben az egyszeresen telítetlen zsírsavakkal - ilyen például az olívaolaj -, mely csökkenti a mellben képződő daganat kialakulásának kockázatát.

A mellrák megelőzésével kapcsolatban a szakemberek nem véletlenül hangsúlyozzák a zöldség- és gyümölcsfogyasztás jelentőségét. Ha napi rendszerességgel fogyasztasz zöldség- és gyümölcslevet vagy friss gyümölcsöt, zöldséget, alaposan felvértezed magad a rák ellen.

Érdemes egyre gyakrabban az étrendedbe iktatnod a szóját is, de az omega-3 zsírsavakban gazdag lenmag is csökkentheti a mellrák kialakulásának kockázatát. A nem csak bioboltokban beszerezhető élelmiszert a salátákhoz vagy a reggeli müzlidhez is hozzákeverheted.

Önvizsgálat

Ha érdekel, hogyan végezhetesz otthon mell-önvizsgálatot, nézd meg szakértőnkkel készült videónkat!

Szűrővizsgálat

Az emlőrák megelőzésének - vagy inkább a korai stádiumban történő felismerésnek - a leghatékonyabb módja, ha rendszeresen jársz szűrésre. Ezt azonban a Magyarországon élő nők kevesebb mint fele teszi meg, a többség ilyen-olyan okból kifolyólag otthon marad, nem keresi fel a szűrővizsgálatokat.

Az indokok között gyakran az időhiány, a feledékenység szerepel. Előzd meg a bajt azzal, hogy a telefonodban, a naptáradban vagy egy e-mailben emlékezteted magad a következő vizsgálat időpontjára, vagy menjetek a barátnőddel közösen. Így, ha megfeledkeznél az életmentő szűrésről, akkor lesz, aki figyelmeztessen.

Blog.hu ajánló