Még a szívroham kockázatát is növeli a hiánya: 10 étel, amivel pótolhatod a folsavat
A folsav jótékony hatása akkor érvényesül igazán, ha természetes úton viszed be a szervezetedbe.

spenot
Ez is érdekelhet

Európa legnagyobb interaktív vasúti élményparkja (x)

Nyaralj korlátok nélkül! (x)

Szünidei élményhegység - Aktivitás mindenkinek a nyári Magas-Tátrában. (x)

Már ne a barna szószt keressük! - Ismerd meg Németország kulináris különlegességeit! (x)

Ünnepelj együtt a dm-mel! Nagy meglepetéssel készül a napokban a dm – Te se maradj le róla! (x)

beauty and style

Ezért jobb, ha az ujjaiddal viszed fel az alapozót ecset vagy szivacs helyett »

A 2000-es évek legdivatosabb fülbevalója most újra trendi »

Pár centis szőkéből derékig érő feketére váltott Katy Perry: megint átalakult »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A folsav létfontosságú vitamin a szervezet számára, melynek jelentős szerepe van a sejtek anyagcseréjében, a fehérvérsejtek, a vörösvérsejtek és a vérlemezkék képzésében, de a bélrendszer, valamint a szív megfelelő működéséhez is nélkülözhetetlen.

A B9-vitaminként is ismert folsav nem csupán tabletta formájában pótolható. Neve a latin folium, azaz levél szóból ered, ennek oka, hogy az anyag legfontosabb forrásai a leveles zöldségek. Táplálkozással tehát a vitaminszükséglet fedezhető, bár a megfelelő felszívódáshoz B12-vitamin is szükséges.

Folsav pótlása

A hivatalosan ajánlott napi bevitel folsavból 100 mikrogramm, természetes forrásból nagyon nehéz túladagolni, vashiány esetén pedig még magasabb a szükséglet. A terhesség korai szakaszában legalább 150 mikrogrammra, esetenként még többre nő a napi ajánlott folsavbevitel, mivel ez a vitamin felel a sejtosztódásért, a magzat növekedéséért, egészséges gerincéért és az abban lévő velőcső záródásáért.

A folsav hiánya vérszegénységhez, alacsony fehérvérsejtszámhoz, magas vörösvértestszámhoz vezethet, ami fokozza a vérrögösödés kockázatát is. Hiánytünet lehet még az álmatlanság, az ingerlékenység, a fejfájás, az étvágytalanság és az idegrendszeri zavar is.

Ezt is szeretjük