Fáradt, duzzadt lábak?
A legjobb megoldások
Itt a meleg, és a nap végére megdagadnak a lábaid? Este pedig úgy érzed, szétfeszül rajtuk a bőr? Vess véget a szenvedésnek!

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Dagadt lábak nap mint nap

A dagadt, elnehezedő láb nagyon gyakori probléma, főleg, ha sokat ülsz, és meleg van. A legtöbb ember azonban nem foglakozik túl sokat a duzzadt lábak tüneteinek megoldásával, legfeljebb kibújik a cipőjéből.

Pedig kezelése sokkal egyszerűbb, mint elszenvedni nap mint nap a feszítő, elnehezedő érzést. Különösen azért, mert otthon, természetes úton is megoldhatod a lábdagadást.

A lábdagadás okai

A lábdagadás oka a legtöbb esetben az ödéma. Ilyenkor a szervezet vizet tart vissza, mely felgyülemlik a lábfejekben, és mivel a bőr nem követi a térfogat-növekedést, a dagadást jellegzetes feszítő érzés is kíséri. Másik oka lehet a lábszár keringésének lassulása, elégtelensége. A legtöbbször állómunka következtében jelentkezik, de egyre gyakoribb panasz az ülőmunkát végzők körében is. Mivel lábaid egész nap lógnak, sőt, sokszor még keresztbe is teszed, nem csoda, ha megdagadnak a lábfejek. Érdemes a visszér tüneteit is figyelni, hiszen a két probléma sok esetben összefügghet.

Önmasszázs

A dagadó lábak ellen nagyon jót tehet a speciális vízhajtó jellegű masszázs. Ezt alkalmazhatod reggelente, mintegy megelőzve a nap végére kialakuló duzzanatot, de jól jöhet akkor is, ha már elnehezedtek lábaid.

Ha a masszázs hatékonyságát szeretnéd fokozni, akkor ne testápolóval, hanem lábhűsítő, esetleg mentolos krémmel végezd.

Először is alaposan tisztítsd meg a bőröd luffaszivaccsal vagy bőrradírral, majd hideg-meleg váltózuhany alatt alaposan dörzsöld át, combtőtől egészen a lábujjaid hegyéig, alulról felfelé haladva. Ezután kend be vékonyan krémmel, hogy kezed mozgása könnyed és egyenletes legyen.

Első lépésként térdtől fölfelé frissítsd fel a lábad: fogd öt ujjad közé a bőrt, centinként felfelé haladva a lábadon, és gyengéden húzd fölfelé anélkül, hogy fájdalmat okoznál. Kezdd a belső felével, majd haladj kívülre, előre és hátulra.

A következő lépés a boka és a térd közötti rész felélesztése: végezd az előző mozgásokat lábszáradon is, de figyelj, hogy lentről haladj felfelé.

A harmadik lépés a lábfejek masszírozása: a csipkedő mozdulatok helyett végezz simító mozdulatokat hüvelyk-, mutató- és középső ujjad segítségével a talpadon, majd a két bokacsontod körül.

Szakácskönyv egy kis extrával!

Mentes Anyu legújabb könyvét azoknak ajánljuk, akik egészségük érdekében vagy meggyőződésből különleges étrendet követnek, de azoknak is, akik csak inspirációt, új ízeket keresnek.

Most AJÁNDÉK üvegpalack és vászontáska is jár a könyv mellé!

Tekintsd meg ajánlatunkat,  kattints ide!

Promóció

Éjszaka

Este, amikor lefekszel az ágyba, fordulj a fal irányába, és tedd fel a talpaid a falra. Ha így hagyod minden este 5-10 percet, a lábdagadásod lehúzódik. Hatékony lehet még a hidegvizes borogatásban történő alvás. Polcold fel a lábad egy párnára, és tekerj bokádra egy hidegvizes törölközőt. Arra azonban figyelj, hogy ne fázz meg. Ha azt érzed, hogy fázol, vedd le magadról a borogatást. Ha a törölköző mocorgás közben letekeredik, akkor használhatsz vizes zoknit is.

Diéta

A szervezetben felgyülemlett ödémák és gyulladások ellen remekül alkalmazható a krumpli-diéta. Nemcsak a dagadt lábak által okozott panaszokat szünteti meg, hanem lúgosító hatásának és a benne lévő alacsony nátrium-, de magas káliumtartalomnak köszönhetően az egész szervezetet tisztítja. Az eredmény a puffadt szem alatti táskák, a gyulladások, az ízületi problémák és a duzzadt alsó végtagok eltűnése, valamint fittség, mozgékonyság, és az általános teljesítmény javulása.

OLVASD EL EZT IS!

no kosztum
  • emésztőrendszeri betegség
  • munkahelyi ártalmak

Folyamatos időhiány? - 3 betegség, ami 10 éven belül utolér

laptop no
  • cukorbetegség
  • magas vérnyomás

Ülőmunkát végzel?

laptop
  • tünetek és betegségek
  • munkahelyi ártalmak

Ujjzsibbadás, gyengeség, csuklófájdalom

Ezt is szeretjük