A D-vitaminban sokkal több van, mint eddig gondoltuk - Fájdalomcsillapítóként is hat
Az ülőmunka okozta gerincbántalmak esetén is érdemes kipróbálni.

hátfájás
Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Akit gyötört már komoly hátfájás, nyilván számtalan ellenszerrel próbálkozott már. Nemrégiben a D-vitaminról derült ki, hogy pozitívan befolyásolhatja a krónikus fájdalmakat.

Dr. Páll Zoltán, a Budai Fájdalomközpont sebésze, traumatológus, sportorvos a hatékony fájdalomcsillapító módszerekről beszélt.

A D-vitamin hosszútávon segíthet

Új-Zélandi kutatók szerint az orvosoknak sokkal szélesebb spektrumon kellene kezelni a krónikus mozgásszervi fájdalmakat. A University of Adelaide's School of Population Health tudósai kutatásukban különösen a D-vitamin pozitív hatásaira hívták fel a figyelmet. A vitamin beválik a tartós fájdalmak enyhítésében, ráadásul nincs ismert mellékhatása, és nem is drága. A pontos adagolást csak laboratóriumi vérvizsgálat után lehet meghatározni, és a hatás sem olyan gyors, mint a fájdalomcsillapítóké, de az eredmények biztatóak.

Ennyit kell szedni a nemzetközi ajánlások szerint

Hivatalos irányelvek híján a mozgásszervi fájdalmakkal foglalkozó orvosok eddig nem nyúltak ehhez a módszerhez. Most a szakemberek ajánlása szerint a magyar lakosságnak novembertől márciusig hetente négyszer 1500-2000 Nemzetközi Egység D-vitamint lenne ajánlott fogyasztania. Akik szteroidos készítményeket, koleszterinszintet csökkentő és idegrendszerre ható gyógyszereket szednek, vegyék figyelembe, hogy ezek is befolyásolhatják a szervezet D-vitamin anyagcsere-forgalmát. Az egyéni értékekről legkönnyebben vérvétel útján lehet megbizonyosodni.

A gyógyszeres és vitaminos kezelés mellett érdemes kipróbálni az akupresszúrát is mellékterápiaként.

A mozgás csökkenti a fájdalmat  

Aki hátfájós és mégsem mozog, belekerül egy lefelé tartó spirálba, amelyben a mozgáshiány egyesül a fájdalommal, és még rosszabb végkifejletet vetít előre. Meg kell találni a megfelelő mozgásformát. Ez a jógán kívül lehet például Pilates, gerinctréning, kinézis, Body Art, Callanetics, gerinctréning, tánc, lovaglás, úszás. Mindenekelőtt a személyre szabott funkcionális gyógytornát ajánlott elkezdeni, mert ez erősítheti meg a gerinc menti izmokat annyira, hogy a további mozgásformák is szóba jöhessenek.

A cikk az ajánló után folytatódik

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve!

Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója. Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke (kalória, szénhidrát, zsír, fehérje) pontosan, adagokra ki van számolva.


Kizárólag online elérhető, a FeminaShopban! 

Promóció

Ezt teheti az orvos

Vannak olyan orvosi módszerek, amelyek hatékonyan és szteroidmentesen csökkentik a fájdalmat, és kezelik az okokat. A lökéshullám-terápia például oldja a mozgásszervi fájdalmat okozó problémát, élénkíti a vérkeringést és az anyagcserét. Emellett nemcsak a fájdalmat csökkenti, de a valódi okot is megszüntetheti a sérült szövetek fokozatos regenerálásával.

A kezelés során nagy energiájú lökéshullámot juttat az orvos a kijelölt helyre, amely enyhe fájdalommal járhat, de az eredmények magukért beszélnek. A diagnózistól függően nagy segítség lehet az orvosi kollagéninjekció is, amely a gyulladást csökkenti, és helyreállítja a mozgási funkciókat, és kúraszerűen alkalmazva jelentős életminőség-javulást eredményez.

Ezt is szeretjük