Ezeket fogyaszd, ha nem kívánod a szexet, és feszült vagy!
A B-vitaminban gazdag táplálékok vagy az orbáncfű oldják a stresszt, és megnyugtatják az idegeidet.

Ez is érdekelhet
beauty and style
Top olvasott cikkek

Az állandó stressz kimerítheti a szervezeted, és növelheti a betegségek iránti fogékonyságod, ráadásul szexuális étvágyadat is csökkenti. Bizonyos gyógynövények és táplálékkiegészítők nyugtató hatása segíthet a napi robotban alaposan igénybe vett testi-lelki egyensúlyod helyreállításában.

Mi okozza?

A legkülönfélébb helyzetek válthatnak ki stresszt: munkahelyi és családi feszültségek, anyagi gondok, megrázó élmények, betegségek. A stresszre adott első, természetes és egészséges reakció a harcolni vagy menekülni elven alapul: ennek során a mellékvese felkészíti a szervezetet a küszöbön álló veszélyre. A mellékvese - a vese felső részét sapkaszerűen borító belső elválasztású mirigy - ilyenkor adrenalint és úgynevezett stresszhormonokat bocsát ki. Ezek hatására olyan élettani változások következnek be, melyek hirtelen energiát és erőt adnak a szervezetnek ahhoz, hogy szembenézzen a veszéllyel, vagy éppen elmeneküljön.

A problémák akkor keletkeznek, ha a stresszreakció nemcsak rövid ideig tart. A nagy mennyiségben jelen lévő stresszhormonok miatt idővel elfogynak a szervezet tápanyag- és energiatartalékai, ez pedig általános kimerültséghez vezethet.

A stressz tünetei

  • Fejfájás.
  • Nemi vágy csökkenése.
  • Düh, elkeseredettség, apátia, borúlátás.
  • Idegesség, nyugtalanság vagy rendkívüli ingerlékenység.
  • Kimerültség, álmatlanság, figyelemösszpontosítási nehézség.
  • Étvágytalanság, émelygés, gyomorpanaszok, hasmenés, székrekedés.

Erősíti az immunrendszert: B-vitamin

Mivel a szervezetnek sok létfontosságú tápanyagra van szüksége ahhoz, hogy megbirkózzon a feszültséget okozó külső hatásokkal, stressz idején különösen fontos, hogy rendszeresen magadhoz vegyél bizonyos multivitamin- és ásványianyag-készítményeket. A stressz egyik leghatékonyabb ellenszere a B-vitamin-komplex, mely amellett, hogy erősíti az ideg- és immunrendszert, a fáradtság legyőzésében is segít. A B-vitamin-komplex a stressz közben szintén igénybe vett emésztőrendszerre is jótékony hatással van. A táplálékkiegészítőből napi kétszer egy tabletta az ajánlott mennyiség. Ha pedig a természetes forrásokra vagy kíváncsi, kattints ide!

Oldja az izomfeszülést: kalcium és magnézium

A kalcium és magnézium rendszeres szedése is okos döntés, ha sokat idegeskedsz. Mindkét táplálékkiegészítő jellemző tulajdonsága, hogy kiválóan oldják az izomfeszülést. A magnézium emellett remek idegnyugtató, és nagyon fontos szerepe van a szerotonin termelésében. Hatására enyhülnek a szorongásos, depresszív tünetek. A magnézium védi a sejtfalat, elősegíti a hatékony enzimtermelést, a vérkeringést, valamint a zsírok, fehérjék, nukleinsavak és szénhidrátok lebontását, és hozzájárul ahhoz, hogy a különböző táplálékokból származó energiák gond nélkül beépülhessenek a szervezetedbe.

A magnézium bevitelének leghatékonyabb módja, ha természetes formában veszed magadhoz az értékes tápanyagot. Gazdag magnéziumforrás a bab, a borsó, a lencse, valamint a teljes kiőrlésű gabona és a szója. A mesterségesen előállított vitaminokból napi 500 mg kalcium és 250 mg magnézium a javasolt mennyiség.

Az egészséges táplálkozás alapelvei

Ha nem csupán a stresszt akarod elkerülni, de szeretnéd immunrendszeredet is felturbózni, hallgasd meg dietetikus szakértőnk tanácsait!

Mámorfű, macskagyökér, orbáncfű

A ginsenggyökér mellett más gyógynövények és táplálékkiegészítők is hatékonyak lehetnek. A stressz kiváltotta szorongás egyik bevált ellenszere a mámorbors, mely különösen a hosszabb ideig tartó, fokozott stressz esetén tehet jót. Orvosi macskagyökeret akkor szedj, ha szorongásaid miatt éjszakánként nem tudsz aludni. Az orbáncfűkivonat akkor is segíthet, ha a stresszt enyhe depresszió is kíséri.
Mámorfűből naponta háromszor 250 mg, orvosi macskagyökérből napi 300 mg, míg orbáncfűkivonatból szintén napi 300 mg az ajánlott mennyiség.

Mentesen főzni könnyű!

Mentes Anyu legújabb könyvében nem kevesebbre vállalkozott, mint hogy összeállítsa a mentes étkezések 50 legjobb receptjét. Korábbi könyveivel együtt, összesen 162 recepttel örvendezteti meg a különleges étrendet követő olvasóit.

A könyveket kedvezményes áron ide kattintva, kizárólag online lehet megvásárolni.

Promóció

Ginsenggyökér

A stresszoldó gyógynövényeket adaptogéneknek is nevezik, mivel elősegítik a szervezet adaptációját - más néven alkalmazkodását - a megváltozott körülményekhez, ami ezáltal jobban tud reagálni azokra. Tipikusan ilyen a ginsenggyökér is, mely segíti az egészséges mellékvese-működést. A különleges gyógynövényből napi 100-300 mg az ajánlott adag.

Cikkünk a Reader's Digest Vitaminok, gyógynövények, ásványi anyagok című könyve alapján készült.

Ezt is szeretjük