3 szupererős fogmentő étel, amit minden boltban megkapsz: az ínyt is erősítik
Mindenki szép, egészséges fogakról álmodozik, ebben pedig pár étel is nagy segítség lehet.

GettyImages-108443992
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Nézd meg, honnan érkezik a reggeli kávé a poharadba

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Nem sokat bíznak a képzeletre a 80-as évek legdögösebb ruhafazonjai: Emily Ratajkowski sportot űz a villantásból »

Nem változtatott szabálytalan mosolyán, és milyen jól tette: a 36 éves modell pont így dögös »

Kim Kardashian visszarángatná a múltból a plüssmelegítőt: szívesen felednénk ezt a trendet »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A kiegyensúlyozott, tápanyagokban gazdag táplálkozás a szervezetre és az alakra is jó hatással van, de ami nagy örömhír: egyes élelmiszerek a fogakat is erősítik, sőt még a fehérségüket is megőrzik.

Sajnos a kávé, a tea, a vörösbor vagy a dohányzás erősen elszínezhetik a fogakat, de akár teljesen természetes folyamatok útján is veszthetnek az évek alatt a fehérségükből. Egyesek a fehérítő fogkrémekre bízzák magukat, amik nem mindig váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, így az otthoni vagy fogorvosi rendelők készülékei által próbálják visszanyerni csillogó mosolyukat - elég borsos áron.

Óvatosan az otthoni fogfehérítéssel

Ha valaki nem szeretne nagy összegeket költeni a professzionális fogfehérítő módszerekre, annak még mindig ott van a házi praktikák lehetősége. Nem árt azonban odafigyelni, hogy milyen alapanyagokkal, módszerekkel próbáljuk eltüntetni az elszíneződéseket, hiszen nagy károkat is okozhat egy-egy ilyen otthoni próbálkozás.

GettyImages-988789114
Fotó: alexander ruiz / Getty Images Hungary

A szódabikarbónás-citromos és az almaecetes módszer is károsíthatja a fogzománcot, a savak inkább gyengítik a fogakat, mintsem fehérítik azt.

Paprikával az ínyek védelméért

A piros kaliforniai paprika remek szendvicsbetét, és szerencsére nem csak az íze finom: C-vitaminban gazdag, ami a kollagén előállításához szükséges. Ez a strukturális fehérje gondoskodik arról, hogy az íny szorosan kövesse a fogak alakját, hiánya ínybetegségek kialakulásához vezethet, valamint a rossz leheletért és a visszahúzódó fogínyért is felelős lehet.

GettyImages-513540630
Fotó: OksanaKiian / Getty Images Hungary

A paprika mellett a kivi, az őszibarack és a brokkoli fogyasztása is javasolt azoknak, akik szeretnék megőrizni fogínyük egészségét.

Mire jó a zeller?

Lássuk be, nagyon keveseknek van arra ideje vagy kapacitása, hogy minden étkezés után fogat mosson - ahogy azt a fogorvosok ajánlják. Bár az alapos fogmosást nem tudja helyettesíteni, egy zellerszár elrágcsálása jó alternatíva lehet a fogak egészsége érdekében.

GettyImages-157674119
Fotó: fcafotodigital / Getty Images Hungary

A rostos textúrája remekül eltávolítja az ebédből maradt ételdarabokat és lepedékeket, mégsem csiszolja le durván a fogak felszínét. Emellett a nyáltermelést is beindítja, ami szintén segít megtisztítani a fogak felületét. Remek fogtisztító hatásáról ismert az alma, a répa, az uborka és a retek is, így ebéd után egy pár falat ezekből a zöldségekből jó hatással lesz a fogakra.

Sajt az erősebb fogakért

Sokan nem gondolnák, hogy a sajtok, így a cheddar milyen jótékony hatással van a fogakra, pedig remek kalcium-, foszfor- és kazeinfehérje-forrás.

GettyImages-147205749
Fotó: Adam Gault / Getty Images Hungary

Ezek a tápanyagok a fogzománc erősítését szolgálják, valamint az evés-ivás után fennmaradt savasságot, lepedékeket, pillanatnyi elszíneződéseket semlegesítik a szájban.

A fogzománc eróziója és a fogérzékenység kockázata is fennáll azok számára, akik nem fogyasztanak eleget ezekből az anyagokból, a cheddar sajt pedig azért is jó, mert nagy mennyiségben tartalmazza őket. A mandula, a joghurt, a tej és a tofu szintén erősítik a fogzománcot.

A cikk az ajánló után folytatódik

Bár egyik étel sem csodaszer, amitől gyorsan látványos változást lehet tapasztalni, mégis fontosak a fogak megerősítése érdekében, hiszen az egészséges, erős fogakon a lepedékek is nehezebben találnak fogást, így az elszíneződések is kevésbé hagynak nyomot.

Sztárok a fogorvos előtt

Az ünnepelt sztároknak sem volt mindig tökéletes a mosolyuk. Egykor csúnya fogsoraikról kerültek fotók rajongóik elé.

(Képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük