Epegörcsöt is okozhatnak a nehéz, téli lakomák: 10 kímélő fogás a kínzó fájdalom ellen
Az epekímélő ételek a nehéz, téli fogások után megkönnyebbülést hoznak az emésztésnek.

avokados-csirkesalata
Ez is érdekelhet

A mérték a lényeg: tévhitek a szénhidráttal kapcsolatban (x)

Szárnyal a budapesti VictoriaShop! (x)

Turbózd fel a halfogyasztásod idén ősszel! (x)

Frissítsd fel a karácsonyi dekorációt rózsaarannyal! (x)

Tasnádi Bence színész jóképű, tehetséges és lázadó – Akárcsak Mozart, akit játszik

beauty and style

Ezt a trendet a fázósak is imádni fogják: meglepő, mennyire feldobja a szettet a hatalmas sál, és jó beleburkolózni »

Nyújtja a lábakat és nőiessé tesz minden szettet: így viseld a térd fölé érő csizmát »

Ultranőies frizurák, melyek kihozzák a maximumot a vékony szálú, lelapuló hajból: pofonegyszerűen elkészülnek »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az epehólyag rendellenes működése sokakat érintő probléma, az epekövességtől kezdve az epehólyag gyulladásáig több megbetegedés is állhat a hátterében. A nehéz téli fogások fogyasztása sajnos sok szenvedéssel járhat az epebetegek számára.

Epegörcs idején szigorú koplalásra van szükség, de megelőzésképpen és a rohamszerű fájdalmat követően, a nyugalmi fázisban a megfelelő diéta sokat segíthet. Az ilyenkor fogyasztott ételeknek védeniük kell az epehólyag működését, ezzel pedig megakadályozni az epekövek kialakulását is.

Epekímélő diéta

Az epekímélő étrendben nagyon fontos, hogy a tiltólistás ételeket kizárják: a zsíros húsok, zsíros tejtermékek, az erős fűszerek és a magas cukortartalmú ételek is sokat rontanak a helyzeten. A feldolgozási mód sem mindegy, a sok olajjal, zsírral való sütés helyett a főzést vagy a párolást jobb előnyben részesíteni. A következő fogások biztonságosan fogyaszthatók, és a téli időszakban is jólesnek a szervezetnek.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük