Epegörcsöt is okozhatnak a nehéz, téli lakomák: 10 kímélő fogás a kínzó fájdalom ellen
Az epekímélő ételek a nehéz, téli fogások után megkönnyebbülést hoznak az emésztésnek.

avokados-csirkesalata
Ez is érdekelhet

3 ok, hogy miért legyen úti célod Hajdúszoboszló (x)

Családi programajánló: irány a Tereza, irány Mexikó! (x)

Márciustól még több kedvezmény vár: csak a PIN-kódod kell hozzá (x)

Fedezd fel a gőzállomást, mellyel a vasalás gyorsabb, mint valaha! (x)

beauty and style

Jön a tavasz legvidámabb trendje: így viseld a színes harisnyát »

Ezt a frizurát készítsd el, ha nem tudsz szépen fonni: egyszerű, mégis jól mutat »

Johnny Depp 19 éves lányának mosolyognia sem kell a csábításhoz: Lily-Rose és a francia szexepil »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az epehólyag rendellenes működése sokakat érintő probléma, az epekövességtől kezdve az epehólyag gyulladásáig több megbetegedés is állhat a hátterében. A nehéz téli fogások fogyasztása sajnos sok szenvedéssel járhat az epebetegek számára.

Epegörcs idején szigorú koplalásra van szükség, de megelőzésképpen és a rohamszerű fájdalmat követően, a nyugalmi fázisban a megfelelő diéta sokat segíthet. Az ilyenkor fogyasztott ételeknek védeniük kell az epehólyag működését, ezzel pedig megakadályozni az epekövek kialakulását is.

Epekímélő diéta

Az epekímélő étrendben nagyon fontos, hogy a tiltólistás ételeket kizárják: a zsíros húsok, zsíros tejtermékek, az erős fűszerek és a magas cukortartalmú ételek is sokat rontanak a helyzeten. A feldolgozási mód sem mindegy, a sok olajjal, zsírral való sütés helyett a főzést vagy a párolást jobb előnyben részesíteni. A következő fogások biztonságosan fogyaszthatók, és a téli időszakban is jólesnek a szervezetnek.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük