Tele vannak rostokkal, azonnal serkentik az emésztést: naponta kellene fogyasztani őket
A rostban gazdag ételek segítik az emésztést, ezért napi szinten ajánlott fogyasztani őket.

rost-rostforrasok
Ez is érdekelhet

Nevezz te is a Huawei Next Image nemzetközi mobilfotós versenyre! (x)

Nálad is belefér néha egy kicsivel több? (x)

Szakácskodj a szabadban! (x)

Önmagunk és a ruháink illata fontosabb mint gondolnánk (x)

Távolból csukni-nyitni? Hasznos és kényelmes választás az okos tetőablak (x)

beauty and style

Ezért nincsenek ráncai az 50 éves Naomi Campbellnek: mindennap megcsinálja ezt a 2 perces szépségrutint, mielőtt sminkelne »

Ezek az overallok nem csak divatosak, praktikusak is: a legnépszerűbb kényelmes fazonok idén »

Reszelés nélkül megszabadít a bőrkeményedéstől és babapuhává teszi a talpakat: kipróbáltuk, mit tud a hámlasztó zokni »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A megfelelő rostbevitel az egészséges táplálkozás egyik alappillére. Mivel a rostok csaknem változatlan formában haladnak végig a bélrendszeren, és a bélbaktériumok legfontosabb tápanyagaivá válnak, hozzájárulnak a bélflóra egészségéhez is.

Az élelmi rostok továbbá hosszú időre eltelítenek, csökkentik az éhségérzetet, segítenek elkerülni a vércukorszint-ingadozást és a székrekedést is. Nők számára a napi ajánlott rostbevitel 25 gramm, míg férfiaknak 38 gramm, bár sokan ennek még a felét sem fogyasztják el.

Rostban gazdag ételek

A változatos, vegyes étrenddel hatékonyan bevihető a szervezet számára szükséges és a betegségmegelőzéshez ideális rostmennyiség. Egyes zöldségek, gyümölcsök, magok és gabonafélék csak úgy dúskálnak rostokban, ezért ezeket fontos minél gyakrabban, akár napi szinten betervezni az étkezésekbe valamelyiket.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük