Tele vannak rostokkal, azonnal serkentik az emésztést: naponta kellene fogyasztani őket
A rostban gazdag ételek segítik az emésztést, ezért napi szinten ajánlott fogyasztani őket.

rost-rostforrasok
Ez is érdekelhet

5 tipp, hogy hogyan lendítsd fel a szépségszalonod forgalmát! (x)

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

Bettina fejlődése végre beindult (x)

beauty and style

Aktiválja a bőr vérkeringését, és felgyorsítja a regenerálódást: a vákuummasszázs nem csak ráncok ellen jó »

Ezek a sneakerek lesznek a tavasz kedvencei: a futurisztikus retró az új divat – Árakkal, lelőhelyekkel »

Serkenti a kollagéntermelést és kisimítja a ráncokat: anti-aging smoothie a szép bőrért »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

A megfelelő rostbevitel az egészséges táplálkozás egyik alappillére. Mivel a rostok csaknem változatlan formában haladnak végig a bélrendszeren, és a bélbaktériumok legfontosabb tápanyagaivá válnak, hozzájárulnak a bélflóra egészségéhez is.

Az élelmi rostok továbbá hosszú időre eltelítenek, csökkentik az éhségérzetet, segítenek elkerülni a vércukorszint-ingadozást és a székrekedést is. Nők számára a napi ajánlott rostbevitel 25 gramm, míg férfiaknak 38 gramm, bár sokan ennek még a felét sem fogyasztják el.

Rostban gazdag ételek

A változatos, vegyes étrenddel hatékonyan bevihető a szervezet számára szükséges és a betegségmegelőzéshez ideális rostmennyiség. Egyes zöldségek, gyümölcsök, magok és gabonafélék csak úgy dúskálnak rostokban, ezért ezeket fontos minél gyakrabban, akár napi szinten betervezni az étkezésekbe valamelyiket.

(Borító- és ajánlókép: Getty Images Hungary.)

Ezt is szeretjük