45 kilótól szabadult meg, és bomba formában van: az 50 éves doktornő ezt a mozgást ajánlja a fogyókúrázóknak

A családanya TikTok-videókban osztja meg fogyókúrás tanácsait.

Emi Hosoda fogyástörténete
Dilemma - Izgalmas témák, különböző nézőpontok a Femina új podcastjében.
Sóbors
Retikül
Top olvasott cikkek

Amikor Emi Hosoda olyan betegekkel találkozik, akik évek óta küzdenek túlsúllyal, tudja, min mennek keresztül, hisz ő maga is küzdött elhízással. A most 53 éves belgyógyász 45 kilótól szabadult meg 2020-ra, és azóta is tartja a súlyát. 

Ezt a mozgást ajánlja a fogyókúrázóknak

Emi Hosoda a gyermekvállalás után, a harmincas éveiben hízott meg először. Ekkor a maximális súlya 106 kiló volt. A terhessége alatt felkúszott súlyfelesleget 37 éves korára sikerült leadnia. Azonban 2010 körül - negyvenéves korára - perimenopauzás tünetei lettek, aminek hatására szinte az összes leadott kilót visszahízta. 

Balról jobbra Emi Hosoda és édesanyja.
Balról jobbra Emi Hosoda és édesanyja.

A belgyógyászként dolgozó nő családjában gyakori a 2-es típusú cukorbetegség, és egy olyan genetikai variánssal is rendelkezik, ami hajlamossá teszi a hízásra. Valamint a fogyása útjában állt egy nehezen felismerhető és kezelhető pajzsmirigybetegség is, így nagyon hátrányos helyzetből indult. Néhány életmódbeli változással viszont sikerült ismét formába hoznia magát, és ma már TikTok-videókban osztja meg fogyókúrás tanácsait.

Kezdj el erősíteni

Hosoda úgy véli, negyvenéves kor fölött nem a kardiogyakorlatok, hanem az erősítő edzés a kulcsa a fogyásnak. Ugyanis minél több izom van a testen, annál jobban működik az anyagcsere. Az anyuka heti három alkalommal edz, amit egy félórás biciklizéssel kezd, majd egy órán át súlyokat emel. 

@doctor.emi 5 things I would ALWAYS do as a doctor who lost 100lbs and kept it off. #doctoremi #learnontiktok #weightlosstransformation #weightloss ♬ Stuck In The Middle - Tai Verdes

Egyél minél több zöldséget

A doktornő tanácsai között szerepel, hogy naponta legalább ötféle alacsony kalóriatartalmú zöldséget fogyasszunk. A zöldségeknek nagyon magas az élelmirost-tartalma, ami segíti az emésztést, és hozzájárul a bélrendszer egészséges működéséhez. Valamint rengeteg tápanyagot és vitamint tartalmaznak, amik javítják az általános egészségi állapotot. Hosoda kedvencei közé tartozik a zeller, a római saláta, az uborka, a mángold és a sárgarépa. 

Válassz jó zsírforrásokat

Ha főzésről van szó, akkor kizárólag avokádóolajat, dióolajat és olívaolajat használ. Ezek egészséges, telítetlen zsírsavakat tartalmaznak, és gyulladáscsökkentő hatásuk is van. 

Ha Hosoda belgyógyászként olyan pácienssel találkozik, aki hiába eszik keveset és sportol sokat, mégsem tud lefogyni, az első dolga, hogy megkeresse, milyen egészségügyi probléma áll a hízása mögött. Fontos, hogy tudd, minden szervezet más és más, és mielőtt bármilyen változást iktatnál be az étrendedbe, konzultáj az orvosoddal vagy egy dietetikussal. 

20 kilót fogyott, és bomba formában van az 51 éves édesanya - Ezt tanácsolja a túlsúlyosoknak

Billie Steele sokkal erősebbnek és kiegyensúlyozottabbnak érzi magát, mióta lefogyott.

Elolvasom

(A képek forrása: Getty Images Hungary)

Ezt is szeretjük