Az 5 legfontosabb dolog elhízás ellen, amit a magyaroknak ajánlanak: Európa legelhízottabb nemzete vagyunk
Az elhízás nem állapot, hanem betegség.

no-tulsuly-merleg
Ez is érdekelhet

Téged is vár a Lasselsberger-Knauf virtuális családi háza! (x)

Téli álomesküvő a Rosinante Fogadóban*** (x)

Vásárolj a neten is kényelmesen! (x)

Legyen mindannyiunk szívügye a fejlődés! (x)

beauty and style

5 különböző színű hajgumit tett a hajába: ördögien okos ötlet fonáshoz »

Michelle Obama ragyog a friss fotókon: az egykori first lady most is stílusos »

Két betű az esküvői tortán, amitől egyedi és ízléses lesz – Így helyezd el rajta »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az elhízás népbetegség Magyarországon. A legfrissebb OECD-jelentés szerint a magyarok Európa legelhízottabb nemzete. A 15 év felettiek 30%-a elhízott, és sajnos világszinten is a negyedik helyen állunk. A kutatókból és orvosokból álló Magyar Elhízástudományi Társaság - MET - az elhízás prevencióját tűzte a zászlajára.

A társadalombiztosítás ráfordításait tekintve a 2012. évi OEP-adatok alapján az elhízott és túlsúlyos betegek ellátásának direkt költsége 207 milliárd forintot tett ki, ami a teljes egészségügyi alap kiadásainak 11,6%-át és a bruttó hazai termék - GDP - 0,73%-át jelentette.

Az elhízás nem állapot, hanem betegség

Az elhízás csak 1960-ban jelent meg önálló betegségként a Betegségek Nemzetközi Osztályozásában, de annál gyorsabban vált világméretű egészségügyi problémává. Az 1980-as évek óta az elhízás előfordulása megközelítően megháromszorozódott Európa országaiban. Az emberek többsége manapság is úgy tekint az elhízásra, mint egy állapotra, és nem úgy, mint egy betegségre, pedig tény, hogy az elhízás krónikus, visszatérő betegség, mellyel az érintetteknek - hasonlóan más krónikus betegségekhez - élethosszon át kell foglalkozniuk.

no-kover

A magyarok kétharmada érintett

A szakemberek adatai szerint a magyar felnőtt lakosság jelenleg több mint kétharmada túlsúlyos vagy elhízott. Ez azt jelenti, hogy három felnőttből kettő kisebb-nagyobb mértékű testsúlyproblémával küzd. A hazai trendeket látszólagos stagnálás jellemzi, de, ha közelebbről vizsgáljuk, akkor sajnos nem túl kedvező a helyzet.

- Az Országos Tápláltsági Állapot Vizsgálat - OTÁP- 2009-es és 2014-es adatai alapján vizsgálták a szakemberek az ötéves trendet. E szerint igaz, hogy évi 1% alatt maradt a túlsúly és elhízás együttes előfordulásának növekedése, de az elhízás mértéke, vagyis súlyossági foka nőtt. Magyarul, egyre több túlsúlyosból lesz elhízott, valamint az elhízásnak egyre súlyosabb formái jelennek meg, ami intő jel, és a figyelmet a testsúlytartásra, azaz arra, hogy ne hízzunk tovább, valamint a megelőzés fontosságára kell, hogy irányítsa - mondta Dr. Halmy Eszter, a Magyar Elhízástudományi Társaság ügyvezető elnöke.

A MET ötpontos ajánlása

A Magyar Elhízástudományi Társaság - MET - öt pontból álló ajánlást fogalmazott meg az elhízás és szövődményes betegségei megelőzése érdekében. Végigolvasva ezeket, egyértelműen kiderül, hogy a megelőzés egyszerűbb, illetve nem mellékesen olcsóbb, mint a már kialakult betegség és a hozzá köthető egyéb terhek kezelése.

A cikk az ajánló után folytatódik

  1. Étkezz változatosan, de felezd le a fő- és kisétkezések adagját! Minden étkezés tartalmazzon friss zöldségből, gyümölcsből készült ételt, és figyelj a folyadékfogyasztásra!
  2. Fokozatosan növeld a mozgásaktivitásod: ajánlott a legegyszerűbb mozgásforma, a gyaloglás, ennek napi adagja néhány percről 60 percre vagy 10 ezer lépésre növelendő.
  3. Aludj lehetőleg hét-nyolc órát, ebből lehetőleg éjfél előtt két órát, nem túlfűtött, kiszellőztetett helyiségben, lefekvés előtt két órával pedig már ne egyél, és ne sportolj.
  4. A stresszoldást lehetőleg aktív szabadidős programokkal, sporttal, kirándulással, tánccal, kulturális tevékenységgel biztosítsd.
  5. Életmódod legyen napi és heti ritmust követő, dohányfüstmentes, és csökkentsd az alkoholfogyasztást. Csak a legszükségesebb vegyszereket, kozmetikumokat használd a háztartásban, és csak a kezelőorvosod által előírt gyógyszereket, illetve táplálék-kiegészítőket szedd!

Egészséges tésztafélék

A következő képeken olyan tésztákat mutatunk, melyeket érdemes beiktatnod az étrendedbe, ha a fogyás érdekében sem tudsz lemondani a szénhidrátban gazdag finomságról.

Kép: Getty Images Hungary.

Ezt is szeretjük