Kiszámolták! 10 évvel rövidíti meg az életedet a hétköznapi szokás
Egy Japánban végzett vizsgálat szerint átlag tíz évvel rövidebb életre számíthatsz, ha dohányzol.

    • H
    • K
    • Sz
    • Cs
    • P
    • Sz
    • V
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 7
    • 8
Ez is érdekelhet

Megvan, melyik a legjobb játék a gyereknek! (x)

Tiltott szerelem a Szegedi Szabadtéri Játékokon (x)

A nyugdíjasotthonból mentek fellépni: 40 év után újra színpadra álltak a szereplők (x)

„Azt mondták, örökre feküdni fog” (x)

beauty and style

Pofonegyszerű alap smink piros rúzzsal: kevés az ennél nőiesebb »

Ezek a színek a tél kedvencei: vibráló árnyalatokból nincs hiány »

Fogyást segítő, kalóriaégető turmix: felpörget a fáradt reggeleken »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Egy friss kutatás szerint a dohányzás akár tíz évvel is megrövidítheti a várható életet - szemben a korábbi becslésekkel melyek csak négy évre taksálták ezt az időtartamot.

Az idő előtti elhalálozás kockázata annál magasabb, minél korábban kezdtél dohányozni, ám ha időben leteszed a cigit, minden füstmentes évvel javulnak az esélyeid - írja a British Medical Journal orvosi szakportál.

Japán vizsgálat a dohányzás káros hatásairól

Az 1950-ben Hirosimában és Nagaszakiban indult élettartam-kutatás eredetileg a második világháborús atombomba-támadások utóhatásait elemezte volna. Mivel azonban a százezer fő bevonásával készült kutatás résztvevői közül viszonylag kevés embert érintettek ezek a hatások, az eredményeket a dohányzási szokások és az élettartam közötti összefüggés vizsgálatára használták fel.

Mikor kezdtél dohányozni?

A kutatás rávilágított arra, hogy minél korábban kezdtek cigarettázni a vizsgálati alanyok, annál nagyobb egészségügyi kockázattal számolhattak. Míg az 1920 előtt született férfiak jellemzően később váltak dohányossá, életüket csupán egy-két évvel rövidítette meg szenvedélyük, addig az 1920 és 1945 született emberek már gyakran 20 éves koruk előtt rászoktak a cigarettára, és ennek megfelelően duplájára emelkedett a halálozás kockázata esetükben.

Mivel napjainkban egyre fiatalabb életkorra tevődik az első cigaretta elszívása, illetve az addikció kialakulása, a japán vizsgálat eredményei szerint akár tíz évvel is megrövidítheti az emberi életet a dohányzás.

Több mint négyszáz mérgező vegyület

A dohányzás összefüggésbe hozható számos krónikus betegség kialakulásával. Növeli többek között a tüdő- és vastagbélrák kockázatát, fokozza a keringési eredetű problémák rizikóját. Mivel a cigarettázás során körülbelül négyszáz mérgező vegyület - többek között szén-monoxid, kátrány, formaldehid, benzol, arzén és ólom - kerül a szervezetbe, a károsodások sejtszinten indulnak meg.

Ezért tedd le a cigit ma!

Ha már egy ideje foglalkoztat a gondolat, hogy le kellene tenned a cigarettát, de nem visz rá a lélek, talán a következő eredmények segítenek. 12 perccel az utolsó cigi elszívása után véred szén-monoxid szintje a normálisra esik vissza.

A leszokást követő három hónapon belül tüdőd teljesítménye javulni fog, csökken a szívinfarktus kockázata. Öt évvel a leszokást követően az agyvérzés kockázata ugyanakkora lesz, mint egy nemdohányzónál. Tíz évvel azután, hogy letetted a cigit, felére csökken a tüdőrák kialakulásának esélye.

35 éves korodig szokj le!

A japán kutatás eredményei arra is rámutattak, hogy ha 35 éves korod előtt felhagysz a dohányzással, szinte az összes felesleges pluszkockázattól megkímélted magad. Ha 40 éves korod előtt leszoksz a cigiről, akkor is jó eséllyel megúszhatsz egy sereg egészségügyi rizikót.

Ezt is szeretjük