Hogy ülsz most a székeden?
Ha így, komoly betegség kialakulására számíthatsz
Újfajta tünetnek adtak nevet az orvosok. Neked is van?

Ez is érdekelhet

„A természetben értjük meg, kik vagyunk” – Grecsó Krisztián író az Erdei Vándortáborokról (x)

A 14 éves Endike beszélni kezdett (x)

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogyan jutottunk el ide és hogyan léphetünk ki belőle?

Sári bíró - az idők változnak, de az emberek valójában nem (x)

Trendi új illat a világhírű Acqua Coloniától - Íme az egzotikus 4711 kölni (x)

beauty and style

A leggyönyörűbb esküvői torták tavaszra: jól mutatnak majd a képeken »

Pusztítja a szabad gyököket és megszünteti a gyulladást: a lapacho tea igazi szuperital »

Lisa Kudrow nem próbálja eltüntetni a ráncait: az 56 éves színésznő így is nagyon jól fest »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Közismert tény, hogy a mozgásszegény életmód, a túl sok ülés rossz hatással van a mozgásszervekre, különösen a gerincre. Sokan nincsenek tisztában a helyes ülés szabályaival, pedig ezeket betartva elkerülhető a kínzó derék- és hátfájdalom is. Dr. Arnold Dénes Arnold, a Fájdalomközpont fájdalomspecialistája elárulta, milyen módszerekkel lehet az állandó, ülés okozta panaszokat megelőzni.

Van olyan, hogy ülésbetegség

Az ülő életforma rendkívül káros az egészségedre nézve, és számos krónikus betegség kiváltó oka lehet. Ilyen az elhízás, a szív- és érrendszeri megbetegedések, a különböző mozgásszervi betegségek és a cukorbetegség.

A mozgásszegény életmód okozta tüneteket az orvostudomány összefoglalóan ülésbetegségnek is nevezi. A specialista szerint is túl sokat ülünk egy helyben, ami különösen a nőkre jellemző, leginkább ők jelentkeznek deréktáji panaszokkal.

A derék alsó szakaszának fájdalma egyértelműen a hosszú és rossz pozícióban történő üléssel hozható összefüggésbe.

Nehogy így ülj!

Ha görnyedten ülsz, akkor a tartás terhe a passzív tartórendszerre nehezedik, vagyis a szalagokra és csontokra. Ebben a helyzetben a szalagok megnyúlnak, a csontszélek érintkeznek, a porckorongok többszörösen terhelődnek és összenyomódnak.

A túlterhelés miatt rossz lesz a szövetek keringése és anyagcseréje. Ez elváltozásokat okozhat a csonthártya, az ízületi szalagok és a porcfelszínek területén, és kialakulhatnak a különböző mozgásszervi degeneratív megbetegedések, mint például a porckorongsérv vagy a meszesedés.

Szorongás, elégedetlenség, magány – hogy jutottunk el ide, és hogyan léphetünk ki belőle?

A Femina Klub februári vendége Tari Annamária klinikai szakpszichológus lesz, akivel az estek házi asszonya, Szily Nóra beszélget majd. Segítenek megérteni az online illúziók és az offline valóság közötti különbségeket, azok pszichológiai hátterét, és gyakorlati tanácsokat is adnak a sokunk számára szorongató, naponta felmerülő kérdésekre.

Pontos részletek az estről itt olvashatók.

Jegyek kizárólag online érhetőek el, korlátozott számban.

Időpont: 2020. február 19. 18 óra
Helyszín: József Attila Színház

Promóció

Próbálj meg helyesen ülni!

Ülő helyzetben a talp alátámasztása mellett a térd és a csípő körülbelül 110 fokos szöget zárjon be. Az ülőfelület olyan hosszú legyen, hogy a széken hátracsúszva ne vágja az ülés a térdhajlatot. A szék támlája támassza meg a lapocka alsó csücskét és a derekat. Érdemes mobil ülőfelületű, levegővel töltött párnát használni, vagy az irodai szék helyett labdát. Ezek az eszközök biztosítják az aktív izommunkát ülés közben.

Fontos, hogy asztal magassága úgy legyen beállítva, hogy ne kelljen fölégörnyedni, és az alkar is kényelmesen legyen alátámasztva írás közben. Ha valaki egész nap ül, legalább óránként álljon fel, és végezzen néhány nyújtózó mozdulatot.

Panaszok esetén segít az aktív fájdalomcsillapítás

A fenti változtatásokkal elérhető, hogy a mozgásszegény életmód szempontjából érintett irodai dolgozók csökkentsék a mozgásszervi elváltozások kialakulásának esélyét. Ha valakinél mégis visszatérő panaszok jelentkeznek, érdemes minél hamarabb kivizsgáltatnia magát, mert az idejében kezelt mozgásszervi elváltozások jól gyógyíthatóak.

Az ülés okozta fájdalmak esetében hatásos segítség a funkcionális gyógytornával kombinált aktív fájdalomcsillapítás terápia. Ez egy olyan komplex eljárás, amely a személyre szabott kezelésnek köszönhetően visszaállítja az izmok-inak-szalagok statikai és dinamikai egyensúlyát. Természetesen az életmódra vonatkozó tanácsokat is be kell tartani utána.

Ezt is szeretjük