Van segítség a magas koleszterinre
A növényi szterineknek fontos szerepe van a koleszterinszint csökkentésében. Megmutatjuk, mit egyél az egészségedért. (x)

Ez is érdekelhet

7 tipp kényelmes ajándékvásárláshoz - találd meg a legjobb ajánlatot! (x)

Tippek hogyan hozd a legjobb formád télen is - a hideg idő nem akadály! (x)

Nem tudod, milyen legyen idén a karácsonyi dekoráció? Segítünk! (x)

Négy dekortrend, amivel biztosra mehetsz karácsonykor (x)

Megvan az év legnagyobb gyermekelőadása: ha szemfüles vagy, jövőre megnézheted! (x)

beauty and style

Másodpercek alatt visszazsugorodik a kinyúlt hajgumi: csak víz kell hozzá »

Virágillatú parfüm házilag: egyszerűen elkészítheted a saját illatod »

Puha és meleg pulcsik karácsonyi mintával – Árakkal és lelőhelyekkel »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Sokat hallani manapság a koleszterinről, arról, milyen veszélyekkel fenyeget, ha a vérben túl magasra emelkedik a szintje. Mára egyértelműen bizonyították, hogy a magas össz-, illetve LDL koleszterinszint a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulásának egyik fő kockázati tényezője.

A koleszterin csak akkor válik veszélyessé, ha értéke túllép egy bizonyos szintet. Ideális esetben a vér teljes koleszterinszintjének értéke 5 mmol/l vagy ennél alacsonyabb. Igazán veszélyeztetettnek azok számítanak, akiknek a családjában előfordult már emelkedett koleszterinszint, akik helytelenül táplálkoznak, dohányoznak vagy mozgásszegény életmódot élnek.

Ijesztően hangzik, ám nem is olyan rossz a helyzet, hiszen a koleszterinszintünk igen jól befolyásolható megfelelő táplálkozással, mozgással és stresszkezeléssel. Sokat tehetsz egészséged megőrzéséért, ha sovány húsokat, állati helyett növényi zsírokat és olajokat, több zöldséget és gyümölcsöt eszel. Ez utóbbiak nemcsak, hogy nem tartalmaznak koleszterint, de még csökkentik is a felszívódó koleszterin mennyiségét növényi szterin tartalmuknak köszönhetően.

Táplálkozz egészségesen!

A megfelelő koleszterinszint fenntartásához nagyon fontosak a növényi szterinek, melyek megtalálhatók az olajos magvakban - szezámmag, lenmag, mogyoró, kesudió -, növényi olajokban, gabonafélékben és a hüvelyesekben. Tudományos kutatások bizonyítják, hogy a növényi szterinek a táplálékkal bevitt koleszterin felszívódásának befolyásolásával csökkentik a vér koleszterinszintjét, a kedvező hatás eléréséhez azonban naponta legalább 1500-2400 mg növényi szterint kellene fogyasztanunk.

A megfelelő mennyiség bevitele kizárólag diétával nehezen biztosítható, ezt a mennyiséget ugyanis 11-12 kiló alma vagy 4 kiló brokkoli elfogyasztásával érhetnénk el. A növényiszterin-bevitel növelése céljából alkalmazhatunk már étrend-kiegészítőket is, melyek diétával együtt komplex megoldást nyújthatnak a koleszterinszint csökkentésében.(%oldalmero(http://ad.adverticum.net/img.prm?zona=1759478&kampany=2096204&banner=2096205&ord=RANDOM_NUMBER)%)

Ezt is szeretjük