Emiatt nem tudsz majd lefogyni az új évben: nagyon kevesen tudnak róla
Úgy érzed, mindent megteszel azért, hogy lefogyj, és mégsem sikerül?

nagykep?cikkid=168285&kep=specialis-merleg-lead
Ez is érdekelhet

Ki ne szeretné előre látni a jövőt? (x)

Letti története megmutatja, hogy a reménytelen helyzetből is van kiút (x)

Borozzunk együtt: legyél trendszetter, válaszolj, nyerj! (x)

Őszi kikapcs: Íme a trendek! (x)

Bonyodalom a Hotel Numerában. (x)

beauty and style

Amiért a tej nem jó a bőrnek: tudományosan is igazolva »

Hatékony, házi praktikák korpa ellen: 4 tipp az egészséges fejbőrért »

Bőrápoló olajok kismamáknak striák ellen: gyengéd, de mély ápolást adnak »

retikül.hu
Top olvasott cikkek
bmi kalkulátor
nem

A te BMI-d:

Alultápláltságot jelent. Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat!

A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat!

Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened!

Az egészséged közvetlen veszélyben van. Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened!

számolújraszámol

Az újévi fogadalmak kapcsán az ilyenkor szokásos leadom a plusz kilókat, tanulok valami újat, és leszokom a dohányzásról kezdetű, önmagunknak tett életmódváltó ígéretek mellé érdemes feljegyezni a mától kialszom magam fogadalmat is.

Elegendő alvás nélkül ugyanis a többi ígéretet is sokkal nehezebb lesz betartani. Dr. Vida Zsuzsanna neurológus, szomnológus, a JóAlvás Központ főorvosa arról beszélt, hogy milyen kapcsolatban van az elegendő és minőségi alvás az életmódváltásra szánt akaraterővel és energiával.

Nem megy a fogyás kialvatlanul

A pihenés hiánya a zsírpárnák megjelenéséhez is hozzájárul. Kialvatlan állapotban nem érdemes vásárolni sem, mert ilyenkor az ember hajlamosabb a magasabb szénhidráttartalmú élelmiszereket kosárba tenni.

Az alváshiány miatt mindenki többet eszik, ilyenkor ugyanis megemelkedik az éhséget jelző ghrelin hormon szintje a szervezetben, a jóllakottság érzését jelző leptin hormoné pedig csökken. Ha az újévi fogadalmaid közt szerepel az álomalak elérése, akkor első lépésként tervezd meg, hogyan tudsz több időt szánni a pihenésre.

Fáradtan a leszokás is nehezebb

Aki keveset alszik, könnyen olyan körforgásba kerülhet, amiből nehéz kiszállni. Aki túlhajszolt és stresszes, emiatt napközben gyakran rágyújt, és kávéval tartja ébren magát. Ilyenkor a szervezet hamarosan komoly energiahiánnyal jelzi, hogy pihenésre és feltöltődésre van szüksége. Ha ekkor sem változtatsz a napirendeden, hanem még több koffeinnel és nikotinnal pörgeted magad, akkor még messzebb kerülsz a füstmentes mindennapoktól.

Álmosan romlik a teljesítőképesség

Az agy fontos feladatot lát el éjszaka, ezt azonban csak alvás közben tudja maradéktalanul elvégezni. A pihentető alvás alatt távolítja el a neuronokból azokat a feleslegessé vált fehérjéket, amelyek napközben az ébrenlét alatt zajló idegrendszeri folyamatok melléktermékeként keletkeztek.

Ha az alvásidő rövidsége miatt erre nincs elég ideje, a fehérjék az agysejtekben maradnak, hátráltatva a másnapi munkát és az összeszedett gondolkodást. A kialvatlanság miatt tehát csökken a kreativitás, romlik a teljesítőképesség, lassul az új információk feldolgozása és a problémamegoldó képesség is.

Alvás nélkül könnyebben jön a betegség

Az immunrendszer megfelelő működéséhez pihentető alvásra is szükség van. Aki keveset alszik, könnyebben kapja el a télen egyébként is gyakori légúti betegségeket, így nehezebben boldogul munkában és tanulásban egyaránt. A hosszú távú kilátások sem kedvezőek. Az alvásszakértő elmondta, hogy több korábbi kutatás is igazolta az összefüggést az alváshiány és krónikus betegségek megjelenése közt. Így tehát 2-es típusú diabétesz, magas vérnyomás betegség, szív- és érrendszeri kórok veszélyeztetik azokat, akik nem szánnak elegendő időt a pihenésre.

A mennyiség és a minőség is számít

Ha tartósan a szükségesnél kevesebbet alszol, akkor az a külsődön is nyomot hagy, illetve a hangulatod és egészséged is megsínyli. Egy felnőtt ember napi alvásszükséglete hét és nyolc óra között mozog, de nem elég, ha csak a mennyiségre figyelsz.

A pihentető alvás azt jelenti, hogy nem elég, ha valaki időben eleget alszik. Ha alvás közben többször ébred, nehezen alszik el, horkol, vagy egyéb alvással kapcsolatos panasza jelentkezik, zavart szenved az alvás természetes ritmusa, vagyis az alvás minősége. Ha tehát úgy érzed, hogy hiába alszol eleget, mégsem érzed kipihentnek magadat, érdemes alvásvizsgálatot végeztetned, melynek eredményei alapján a kezelőorvos megoldást találhat a problémádra.

Ezt is szeretjük