Lefekvés előtt tilos! 6 hétköznapi álomrabló, amit te is gyakran megteszel
Egy csésze tea lefekvés előtt? Nem a legjobb ötlet, ha aludni szeretnél.

Dia

	Nyilván tisztában vagy vele, hogy lefekvés előtt már nem javasolt koffeintartalmú italokat - kávét, kólát fogyasztani. Emellett azonban koffein-, illetve teintartalmuk miatt a fekete teák, zöld teák, illetve egyes gyümölcsteák sem javasoltak. A rooibos, illetve a citromfű azonban kiváló választás az esti órákban is.

Nyilván tisztában vagy vele, hogy lefekvés előtt már nem javasolt koffeintartalmú italokat - kávét, kólát fogyasztani. Emellett azonban koffein-, illetve teintartalmuk miatt a fekete teák, zöld teák, illetve egyes gyümölcsteák sem javasoltak. A rooibos, illetve a citromfű azonban kiváló választás az esti órákban is.

Dia

	Az olajban sült krumpli, a nehezen emészthető gombák vagy a zsíros húsok fogyasztása nem ajánlott lefekvés előtt. Feldolgozásuk ugyanis komoly feladat az emésztőrendszer számára, akár négy-hat órát is igénybe vehet. Emiatt pedig nem lesz elég pihentető az alvás.

Az olajban sült krumpli, a nehezen emészthető gombák vagy a zsíros húsok fogyasztása nem ajánlott lefekvés előtt. Feldolgozásuk ugyanis komoly feladat az emésztőrendszer számára, akár négy-hat órát is igénybe vehet. Emiatt pedig nem lesz elég pihentető az alvás.

Dia

	Bár egy korsó sör vagy egy fél deci pálinka ellazítja a szervezetet, és elálmosít, az alkohol megzavarja a természetes alvásciklusokat, így felületes alvást eredményez. A sör esetében pedig a nagyobb mértékű folyadékbevitel miatt is számolni kell az éjszakai ébredéssel.

Bár egy korsó sör vagy egy fél deci pálinka ellazítja a szervezetet, és elálmosít, az alkohol megzavarja a természetes alvásciklusokat, így felületes alvást eredményez. A sör esetében pedig a nagyobb mértékű folyadékbevitel miatt is számolni kell az éjszakai ébredéssel.

Dia

	A számítógépezés - illetve a tévénézés vagy az okostelefon-használat - megzavarja a szervezet hormonháztartását a lefekvést megelőző órákban, nehezítve ezáltal az elalvást. A mesterséges fény hatására ugyanis kevesebb melatonin termelődik a szervezetben, így könnyen kialakulhat alvászavar.

A számítógépezés - illetve a tévénézés vagy az okostelefon-használat - megzavarja a szervezet hormonháztartását a lefekvést megelőző órákban, nehezítve ezáltal az elalvást. A mesterséges fény hatására ugyanis kevesebb melatonin termelődik a szervezetben, így könnyen kialakulhat alvászavar.

Dia

	Nem hiába mondták a régi öregek: soha ne feküdj le haraggal a szívedben. Ha a pároddal este összekaptok valami miatt, igyekezzetek még lefekvés előtt tisztázni. Ez egyrészt azért fontos, mert a napokon-heteken át fennálló konfliktushelyzetek felőrlik a kapcsolatot, másrészt a feszült idegállapot jelentősen megnehezíti az elalvást.

Nem hiába mondták a régi öregek: soha ne feküdj le haraggal a szívedben. Ha a pároddal este összekaptok valami miatt, igyekezzetek még lefekvés előtt tisztázni. Ez egyrészt azért fontos, mert a napokon-heteken át fennálló konfliktushelyzetek felőrlik a kapcsolatot, másrészt a feszült idegállapot jelentősen megnehezíti az elalvást.

Dia

	A cigivel hasonló a helyzet, mint az alkohollal. Bár úgy érezheted, a lefekvés előtt elszívott utolsó szál cigaretta ellazít, segít oldani a napközben felgyülemlett stresszt, valójában a nikotin élénkítő hatással van a szervezetre, nehezíti az elalvást.

A cigivel hasonló a helyzet, mint az alkohollal. Bár úgy érezheted, a lefekvés előtt elszívott utolsó szál cigaretta ellazít, segít oldani a napközben felgyülemlett stresszt, valójában a nikotin élénkítő hatással van a szervezetre, nehezíti az elalvást.

Ezt is szeretjük
Szerző: Horváth Eszter
Fotó: